Dag allemaal, Nu, na 9 weken BV, heb ik geen pijn meer, drinkt mijn zoontje goed en vlot en begin ik BV eindelijk ECHT leuk te vinden. Maar.... Mijn linkerborst is veel voller dan rechts. Zoonlief drinkt 1 borst, of ik hem nou links of rechts aanleg. Links niet helemaal leeg, rechts wel. Ik doe dat dus om en om. 1 keer per dag krijgt hij een flesje en kolf ik m'n borsten goed leeg, dit is voor de nacht want hij slaapt al aardig door en anders word ik wakker van de stuwing. Na een uur of 6/7 komt hij dan voor een voeding snachts, dan leg ik hem links aan ( volle borst) want die doet dan zowat pijn van de stuwing. Rechts is dan nog niet eens echt vol. Pas weer 3/4 uur later, als hij weer komt voor een voeding, begint die wat gespannen te voelen! Dan zit er dus al 10 uur tussen drinken uit die borst in. Ik kolf uit links ook veel meer dan uit rechts. Ik heb al geprobeerd hem vaker rechts aan te leggen, maar dan krijg ik links stuwing en pijn met als gevolg dat ik hem of toch daar aan moet leggen of wat moet kolven om de spanning er af te halen. Hoe zorg ik dat dit weer een beetje recht trekt??
Hier is links na 13 maanden ook veel voller, bij "stuwing" zie je ook echt verschil. Ik denk dat iedereen dat wel heeft.
Jep, hier hetzelfde, maar dan andersom. Volgens mij heel normaal... De minder volle is je toetjesborst.
Is heel normaal. Mijn rechterborst had er altijd meer zin in dan mijn linker. Bij alle drie de kinderen. Geen dee hoe dit komt maar het is wel normaal. Heb ook bewust wel periodes links altijd als eerste gegeven maar het veranderde niet. Met kolven had ik ook rechts een hogere productie dan links.
Maar t is echt veel verschil... Links soms 150 cc, rechts max 100 maar meestal mr rond de 50 cc.. Nou komt hij niks te kort dus zal idd niet echt uitmaken.. Vond t alleen gek!
Herkenbaar! hier altijd uit links 3x zoveel als uit rechts bij kolven (30-40ml rechts, 100-120 links), linker borst is ook veel groter. Opvallend dat het bij de eerste juist andersom was (dus rechts veel meer). ach, als ze er goed op groeien zal het wel goed zijn..
Hier ook heel normaal en herkenbaar. Als je langer voedt neemt de stuwing af en heb je aan die ene kant ook minder of geen last meer. Het klinkt wel of je de productie opkrikt door zo veel te kolven in de avond. Misschien lukt het om niet helemaal leeg te kolven. Ik vond het zelf ook fijner om twee kanten te laten drinken per voeding dan is de tijd er tussen aan de linkerkant korter waardoor het minder gestuwd werd. En als ik 's nachts echt last had pakte ik het kind ook wel. Dan maar voeden op mijn verzoek