1e kindje groot, 2e ook groot?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Semmie87, 27 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    De eerste was 3400 en de tweede 4200 gram. Zelfde termijn. Mag hopen dat deze niet 5000 gram is :p
     
  2. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Eigenlijk niet heel spannend haha. Haar buikje is nog steeds groter dan gemiddeld, ze wordt nu rond de 3200 gram geschat dus nog niet heel zwaar ofzo, maar haar hoofdje is gewoon gemiddeld. En ik zie meer op tegen het hoofdje eruit persen (zoon had wel een groot hoofd) ;) dus voor nu ziet de gynaecoloog geen enkele reden tot inleiden vanwege de grootte.

    Is het geen mogelijkheid om met je verloskundige te bespreken, dat als je voor de 40 weken ontsluiting hebt, evt te gaan proberen te strippen?
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Het is inderdaad een groot kindje, maar als je eerste bevalling enigszins redelijk verlopen is, dan is het best geoorloofd om gewoon natuur zijn gang te laten gaan.
    De vraag is waarom een nog groter kindje je zo afschrikt? Wat is er tijdens je eerste bevalling gebeurd waarvan jij denkt dat een groter kindje een regelrechte ramp gaat worden? Dit zou je moeten bespreken met VK, misschien kan ze hier meer uitleg bij geven en in ieder geval goed begrijpen waar je angst (en dus je verzoek tot inleiden) vandaan komt.

    (onderschat overigens niet de nadelen van een inleiding. Een inleiding, bij welke termijn dan ook, heeft grotere kans op kunstverlossingen, medicatie e.d.)

    Bij mij persoonlijk is bevalling van mijn zwaarste kindje heel snel verlopen, ik heb zelfs niet eens mogen persen, want ze floepte er al vanzelf uit door de kracht van persweeen. De meest vervelende bevalling was die van mijn kleinste kindje...
     
  4. josa90

    josa90 Actief lid

    24 feb 2013
    375
    24
    18
    pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf
    De oudste is geboren met 37+4 en woog 4430. Bij de jongste ben ik ingeleid met 39 weken en hij woog 4506. Nu 22 weken zwanger van ons derde kindje, ik ben heel benieuwd wat zijn/haar gewicht zal zijn.
     
  5. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb ruim 2 uur geperst en heb tijdens die 2 uur enorm veel pijn aan mijn bekken gehad, ik voelde niet eens het hoofdje staan omdat de pijn van mijn bekken overheerste. Ik ben gewoon bang dat een nog groter kindje niet gaat passen.
    Ik heb mijn angsten meteen bij de eerste afspraak besproken met de VK en blijf dit ook doen, we zullen moeten zien hoe alles verder loopt. Ik zou liever natuurlijk willen bevallen maar heb inderdaad wel angst, wie weet is die angst achteraf nergens voor nodig maar goed dat weet ik nu niet.
     
  6. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Zo grote kindjes! Je word denk ik extra in de gaten gehouden?
     
  7. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Net de 20 weken echo gehad, alles was goed, kindje loopt een week voor op groei. Dit kan denk ik nog alle kanten op. Vanaf 30 weken krijg ik groei echo's. Ik denk dat het belangrijk is dat ik vanaf die tijd ook goed met mijn VK blijf praten, bespreken wat de mogelijkheden zijn en wat goed voelt.
     
  8. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Mijn oudste was 4255 gram (41+6) en de jongste was 4710 gram (41+0). Bij de oudste ben ik ingeleid in het ziekenhuis en zij (en ik dus ook) moesten blijven voor de controles van het bloedsuiker. De oudste schatte iedereen (VK en Gyn) op ongeveer 3500 gram bij 41+5.. Dus die metingen zeggen echt niets is mijn idee. Bij de jongste heb ik tijdens de zwangerschap ook geen suikertest oid gehad. Hij is thuis geboren na een bevalling van 1,5 uur. De bevalling ging zoveel gemakkelijker, na 2 keer persen was hij geboren.

    De grote van je baby zegt niet altijd alles over hoe je bevalling zal gaan, maar gewoon je angst bespreekbaar maken bij de VK of Gyn. Succes de laatste weken en geniet nog even van het trappelende kindje in je buik.

    Ik ben benieuwd als het ons gegeven is om een derde te mogen krijgen hoe groot dit kindje zal zijn..
     
    Semmie87 vindt dit leuk.
  9. saro81

    saro81 Actief lid

    12 aug 2014
    221
    32
    28
    Ik heb ook 2 reuze baby's gebaard.
    Bij mijn eerste dochter hebben ze mij tot en met 42 weken laten lopen. Toen ingeleid en met vacuum geboren. Ze woog ruim 4600 gr.
    Bij mijn tweede dochter heb ik er zelf vanaf het begin af aan op aangedrongen dat ik niet weer wilde wachten t/m 42 weken. Gelukkig vond het ziekenhuis dat ook geen goed idee, gezien haar groei en mijn klachten. Met exact 40 weken opnieuw ingeleid. Het eindigde helaas weer met een vacuum. 2e dochter woog ruim 4200 gr.
     
  10. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Jeetje vervelend dat beide bevallingen geëindigd zijn met vacuümpomp. Wel fijn om te lezen dat het ziekenhuis jou wens begreep en er ook in mee ging, inleiden met 40 weken. Liep je de hele zwangerschap in het ziekenhuis of heeft jou vk je doorgestuurd?

    Ik loop bij de VK, ga bij iedere afspraak gewoon aankaarten hoe ik erover denken, dat ik angsten heb en graag niet weer tot 41 weken wil lopen.
     
  11. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Dankje! Fijn om te horen hoe het bij jou gelopen is en alles goed is gegaan!
    Het zal ook vast niet altijd iets zeggen maar inderdaad de angst is er en ik zal dit keer op keer bespreken met mijn VK, ik wil hier serieus in genomen worden.
     
    gerdia vindt dit leuk.
  12. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Groot gelijk daar heb je ook alle recht op! En een goede verloskundige neemt je serieus en wil je helpen in deze angst.
     
    Semmie87 vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    De eerste woog 4960 gram, de tweede 4990 gram. Ondanks dat de eerste op een ks uitliep bleven ze volhouden dat de 2e niet zo groot werd en ik zo'n klein buikje had (dat klopt, maar zegt dus niks).
    De 2e werd dus werd uiteindelijk weer een ks en de 3e is met een ks gehaald met 39 weken en woog toen 3800 gram. Voor ons echt een kleintje dus.

    Ik denk trouwens dat het aan hun enorme hoofdjes lag dat het een ks werd. Ben daar zelf heel nuchter in, ondanks dat met name de 2e best wel traumatisch was. Ze komen er wel uit hoor.
     
  14. saro81

    saro81 Actief lid

    12 aug 2014
    221
    32
    28
    Bij de 2e vond de gyn dat ik in eerste instantie prima onder controle kon blijven van de vk. Pas op het laatst hebben ze me overgedragen. De verloskundigen hebben de laatste week ook nog 2x proberen te strippen. Ze voelden gelukkig heel erg met me mee. Ik had dan ook een giga buik ;)
    Hopelijk geven ze ook gehoor aan jouw wensen!
     
  15. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Mijn zoontje was 4705gr bij 39w. Ook geschat op 3700gr. Na een heel gedoe van dagen mocht ik na weeopwrkkers eindelijk persen. Maar hij paste niet. Zn hartje viel steeds weg. Dus na nog proberen met tangen en pompen toch een spoedsectio. Toen bleek t dus een groot kindje. Deze keer krijg ik dus wel groeiechos en suikertest. Maar ik mag niet worden ingeleid dit keer. Ook vanwege de ks. Ik hoop dus echt dat dit een kleiner kindje is omdat ik dus keloid blijk te hebben. Dus een nieuwe ks zou ik erg vervelend vinden evenals een knip of scheur...
    Ik zou idd veel praten over waar je bang voor bent.
     
  16. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Zoon 10 pond, ingeleid op 42 weken met de nodige complicaties en nasleep

    Dochter 9 pond op 41w (KS imv complicaties bevalling zoon en omdat ze geen aanstalten maakte om zelf te komen)

    Buikbaby wordt tussen 39-40 weken gehaald met een KS ivm eerdere KS, eigen keuze... Hij loopt nu 1,5-2 weken voor op 'schema' maar zal voor ons ook aanvoelen als een kleintje straks omdat hij niet die extra weken overtijd heeft mogen blijven zitten ;)
     
  17. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Geen idee of dat wetenschappelijk gezien zo is. Onze kindjes waren bij de geboorte 3020 (39+5), 2840 (38+0) en 2940 (37+1). Dus alledrie ongeveer hetzelfde gewicht, maar ander termijn.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat was bij ons ook zo! De eerste 2 waren 10 pond en de 3e werd met 39 weken gehaald. De gynaecoloog vond het zo raar dat ik hem een kleintje vond met 3800 gram, maar dat scheelt best heel veel.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  19. Sedra

    Sedra Actief lid

    14 dec 2016
    101
    3
    18
    Nee, alleen suiker ivm risicogroep maar dat is uitgesloten.. bevalling ging best oke eigenlijk (op de knip na dan..).
     
  20. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ik werd wel ingeleid met 38 weken omdat de echo's lieten zien dat het een groot kindje was. Onze eerste was met 38 weken 54cm en bijna 3900gram volgens de gyn kan het gewicht in de laatste weken heel hard gaan.
    Bij de 2de werd ik weer ingeleid met 38 weken dit dotje was 50cm en bijna 4000gram.

    Ik heb de reguliere suikertesten gehad en extra groeiecho's mijn buik was ook echt extreem groot :)
     

Deel Deze Pagina