Mijn baas begint al te zeuren over wanneer ik weer aan het werk kan? Terwijl ik nooit de kans heb gehad om tot rust te komen en alles te bevatten...........en daarnaast zijn we sinds een week thuis na een heropname. Mijn kleintje heeft 2 maanden in het ziekenhuis gelegen niet ziek mr niet zelfst kunnen drinken maar toch heen en weer reizen was ontzettend vermoeiend waarbij mn man ook nog eens in het buitenland moest werken. Dus 1 maand alles alleen moeten doen en vervolgens haar met sonde mee naar huis genomen en nu bijna 5 maanden later zijn we pas echt thuis en moet ik al weer werken?Ligt het aan mij?Ik weet t allemaal niet wordt er gek van Na hoeveel weken gingen jullie weer aan het werk?
Ik was na 16 weken weer aan het werk. Dochtertje had 4 wk in het zkh gelegen, en ik heb HELLP gehad. Het bevatten en verwerken is geleidelijk gegaan, in het jaar na de bevalling. Ik zou in overleg gaan met mijn baas. Als je niet kunt werken, dan ben je ziek, en dan zal een arbo arts dat bevestigen. Anders zul je moeten overleggen of je vrij kunt krijgen, of een andere vorm van verlof.
Ik ben bijna een jaar geleden na zware pre eclampsie en overslaan naar hellp bevallen van een dochter. Ik ben nu nog steeds helaas 100% ziek en werk nu pas 15 uur op therapeutische basis (normaal 32 uur). als ik jou was zou ik een afspraak maken bij je arbo arts.
Ik zou ook een gesprek aanvragen bij je arbo-arts. Daar kan je aangeven hoe je je voelt etc. Ik zou nooit als reden aangeven dat je je kindje nog niet lang thuis hebt, want daar kunnen ze niets mee. Als jij er zelf echt nog last van hebt, dan kunnen ze daar wel wat mee. Hoe vervelend ook, verder heeft je baas natuurlijk wel gelijk... Als de 16 weken van je verlof voorbij zijn, dan is het voor hem logisch dat je weer komt werken. Elke dag dat je niet werkt kost hem tenslotte geld. (of haar natuurlijk ) Veel sterkte!
Hoi . ik ben na 16 weken zwangerschapsverlof weer voor 3 x 3uur uur aan het werk gegaan met het idee weer op te bouwen maar de eclampsie en overlijden van mees* en op bouwen bleek moeilijk te combineren . nu inmiddels 31 weken zwanger en weer volledig in de ziektewet sinds 3 weken en over 3 weken verlof . maar ik zou me ziek melden en dan krijg je vanzelf bericht van de arbo arts . en wat je baas betreft is het natuurlijk wel logisch dat zij wil dat je komt werken maar wat nog niet gaat gaat niet . waarschijnlijk heeft ze geen idee wat jullie meemaken . liefs edith mama van mees*
Even voor de duidelijkheid, ik snap goed dat je nog niet aan werken toe bent hè, reactie is even om aan te geven dat ik beide kanten begrijp. Jouw kant (ben ook bevallen met 32 weken) en ook de kant van je werkgever.
Ik ben 6,5 maand na de geboorte van mijn tweelingdochters (met 29+4 wk) weer begonnen met werken. Ik was er absoluut nog niet aan toe om na de 16 wk verlof weer aan het werk te gaan (ze waren toen ook net pas 5 wk thuis). Gelukkig heb ik een hele goede huisarts die ook aangaf dat ik nog niet kon gaan werken. Ik ben toen zwangerschapsgerelateerd ziekgemeld (via de ARBO-arts). Dat houdt in dat je werkgever gewoon doorbetaald krijgt voor je door het UWV. Het kost hem dan dus geen geld als jij niet komt werken! Het is wel belangrijk dat je inderdaad niet zegt dat je niet kunt werken omdat je kindje net thuis is. Het moet zo zijn dat JIJ het zelf fysiek en mentaal nog niet aankunt om weer aan het werk te gaan! Met je kindje heeft je werkgever (heel bot gezegd) niets te maken. Het gaat erom of jij wel of niet kunt werken. Ik zou je alleen de tip willen geven om inderdaad je tijd te nemen om tot rust te komen en een begin te maken met het verwerken. Ik voelde zelf op een gegeven moment aan dat ik er weer klaar voor was om te gaan werken. En dat was dus na 6,5 maand (maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders). Sterkte!
ik zou inderdaad een afspraak maken met de arbo arts en de situatie uitleggen en kijken of er een (tijdelijke) oplossing gezocht kan worden die voor zowel jou en je werkgever positief is.
Hoi, Mijn tweeling is met 30 weken geboren en ik moest ook aan het werk terwijl ik er absoluut nog niet aan toe was! Eindelijk was alles op de rit en dan moet je al aan het werk...Ben toen naar de bedrijfsarts geweest en mocht van hem nog langer thuis blijven gelukkig. Mijn baas was er ook niet blij mee...maar pech voor hen! Je moet echt aan jezelf denken. Ik ben trouwens aan het werk gegaan toen de kinderen bijna 5 maanden waren maar had ook nog vakantie erachter geplakt. Succes!
je gaat dan in de ziektewet en daar is hij gewoon voor verzekerd. Is hij dat niet, is dat zijn probleem en niet de jouwe. Maar ik begrijp ook dat je niet teveel gezeur wilt, tis je werk, je centjes en scheve gezichten is niet fijn.
dank je wel dames. Uiteraard snap ik mijn baas maar kom op zeg beetje loyaliteit mag wel. Ik zit er helemaal doorheen geestelijk en lichamelijk als ze dat niet begrijpen mogen ze mij ontslaan want werken kan ik toch nog niet.
Als jij het nog niet aankan om te werken dan moet je je ziek melden. Maar dan wel met betrekking tot jezelf niet je kindje. Ik zit nu nog steeds in de ziektewet, Bijna 2 jaar nu. Succes!
ziek melden, niet laten ontslaan hoor, daar schiet je nu niets mee op. Dan denk je alleen maar aan je baas en niet aan jezelf. Het gaat nu om jou en hoe jij eraan toe bent, dat is het allerbelangrijkste.
tis meer uit boosheid dat ik zoiets zeg, maar heb mij wel ziekgemeld deze maand hoefden ze niet op mij te rekenen mr ben bang dat dit heel lang gaat duren. ik kan amper voor mijn kleintje zorgen en het huishouden weet ik niet meer wt dat is want daar heb ik geen puf voor laat staan werk... ik ben zo ongelofelijk moe en gestressed.....
je kan ook alvast langs je eigen huisarts gaan en dit bespreken, misschien ben je wel overspannen en daar kun je lang door uit de roulatie zijn.
Zeker aan jezelf denken nu, je hebt maar 1 lijf en daar moet je nog heel lang mee doen! Zou ook naar de huisarts gaan en daar vertellen waar je mee zit en hoe je je voelt. Misschien kan hij je doorsturen naar iemand die je hierbij kan helpen.
bedankt dames, ben inmiddels al bij de ha geweest en ga deze week naar een soort maatschappelijk werkster/psycholoog maar ja hij zal mijn vermoeidheid niet wegnemen ben dat ook wel zat dat ik geen energie heb grrrrr
Goed dat je hulp gezocht hebt! Dat is de eerste en vaak balenagrijkste stap. Ik denk dat goede gesprekken met een maats.w. of psycholoog ook wel kunnen helpen met een deel van je vermoeidheid. Met vanalles rondlopen wat je nog niet verwerkt hebt (wat normaal is hoor) kost heel veel energie en word je dus ook echt lichamelijk moe van. Het zal misschien niet alle vermoeidheid weghalen, maar alles wat helpt om het minder erg te maken is mooi meegenomen. Heel veel succes!