Help ?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Niek76, Feb 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niek76

Niek76 Lid

Oct 25, 2005
    27
    0
    0
    Wie kan mij helpen?

Op 14-2 heb ik onze eerste IUI behandeling gehad. Alles ging goed en dan volgende de ons allen bekende vervelende wachtweken. Ik voel van alles en kan me zelf soms helemaal de kop gek maken maar probeer ondertussen mezelf aan te pakken gewoon te doen, lekker bezig te gaan en niet te veel na te denken.
    Maar ja, makkelijk is anders ;)

Nu heb ik vannacht en vanmorgen wat bloed verloren. En weer schiet ik in de stress. Ik weet het even niet meer. Kan je een week na de IUI al weer ongi worden? Kan het een innesteling zijn? Maar hoe lang mag dan zo'n bloeding aanhouden? Hoe erg kan zo'n innestelingsbloeding zijn?
    Het zijn allemaal vragen die door mn hoofd spoken. Wie kan mij helpen? Misschien dat iemand dit herkent.

Ik wil nog niet mijn hoop verliezen, op valentijnsdag kon het haast niet mislukken leek me maar ik word nu toch wel erg bang.

Ik hoop van jullie te horen.
    Sterke voor iedereen die ook zit te wachten.

Liefs, Niek

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Oh jee, niemand reageert hier, en ik kan je ook niet helpen maar ik wil je heel veel sterkte wensen, het is ook gewoon superspannend allemaal, en soms houdt je lijf je ook zo voor de gek! Hou vol meid!

3. Oleole

Oleole Niet meer actief

hallo!

Ik begrijp wat je bedoelt! ik heb 15-2 mijn eerste iui gehad! ik ben nu al misselijk van de zenuwen. Ik durf niet te hopen omdat ik eigelijk nooit hoor dat mensen naar 1 iui behandeling zwanger zijn. Maar wil zo graag. Ik merk ook dat ik bij elk pijntje in mijn buik denk o jeee! Ik zal voor je duimen en probeer wat afleiding te zoeken anders word je gek!

Groetjes Nicole

4. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    Belgiƫ
    Waarom bel je niet even naar je dokter?
    Ik weet niet na zo'n behandeling wat de symptomen kunnen zijn maar meestal als je maar eenmalig bloedverlies hebt (1 keertje) is het een innesteling of zelfs onverklaarbaar!
    Als je meerdere dagen bloedverlies hebt, zal het misschien slecht nieuws zijn?!
    Ik duim voor je mee in ieder geval!

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Het nadeel is dat het vanalles kan zijn. We hopen voor je dat het innesteling betekent, dat staat in ieder geval vast.

Jammergenoeg zit er dan niets anders op dan afwachten... Dat is toch het zware van de mmm, de wachtweken. Alles wat je voelt kan alles betekenen, maar tegelijkertijd kan het ook weer helemaal niets betekenen. Dat maakt het emotioneel ook zo zwaar.

Ik duim voor je dat het een innestelingsbloeding was! Is het inmiddels weer opgehouden met bloeden?

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    O Niek, wat spannend! Ik kan mij zo voorstellen dat je van het bloedverlies in de stress schiet...maar volgens mij is wat bloedverlies ongeveer een week na IUI juist een heel goed teken! De kans dat het alweer een ongi is is heel klein (dan zou de luteale fase wel heeel kort zijn..) alleen zou zo'n innestelingsbloeding na een paar inlegkruisjes vol wel over moeten zijn. Ik zou zeker de moed nog niet opgeven hoor!
    In de tussentijd maar lekker veel afleiding plannen en er ondertussen maar van uit gaan dat deze zenuwen er nu eenmaal bijhoren...niets aan te doen, ga jezelf niet verplichten rustig te blijven of jezelf op te leggen dat de zenuwen minder moeten worden, lukt toch niet!

Ik ben het heel erg met je eens dat een TP op Valentijnsdag een supervoorteken kan zijn! Ik geloof altijd wel in dit soort voortekenen.. :)

Sterkte!

Groet,
    Koosje

7. Niek76

Niek76 Lid

Oct 25, 2005
    27
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes.
    Het blijft lastig deze weken, je voelt alles en het kan idd alles betekenen en dus juist ook niks.
    De ergste 'paniek' van vanmorgen is wel weer weg gelukkig. Ik ben lekker aan het schoonmaken gegaan en heb het geluk dat ik in de eind fase van een studie zit dus ik ga me zo gewoon lekker op de studie storten, dat leidt me vast wel af ;)
    Het voelt goed dat je hier even je hart kan luchten en dat je merkt dat je zeker niet alleen bent.
    Nicole, dus we zitten samen op de bank te wachten...Ik hoop dat we de IUI behandeling allebei maar 1 keer mee hoeven maken en eind volgende week hier allebei een geweldig mooi bericht kunnen achter laten.

Liefs, Niek

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Zo is het maar net Niek! En inderdaad afleiding helpt. Hoop inderdaad voor ullie beide dat het bij 1 IUI mag blijven. Hoop dat ik een paar dagen later kan zeggen dat het bij 1 IVF mag blijven ;)

Wat heb je trouwens een mooi onderschrift!

9. Niek76

Niek76 Lid

Oct 25, 2005
    27
    0
    0
    Angelbaby, ik hoop zeker ook voor jou dat het nu een keer gewoon lekker goed mag gaan!
    Vindt je ook niet dat we dat eigenlijk wel allemaal verdient hebben na zo lang wachten ? ;)

Het najagen van geluk brengt ons nergens denk ik, alleen maar wanhoop en teleurstelling. Vandaar dus het onderschrift, rustig afwachten en vanzelf zullen we een keer ons geluk ervaren.
    Ik weet ook dondersgoed dat 'rustig afwachten' soms wel errug moeilijk is hoor, het is dan ook nog steeds een leerproces van mij :)
    Hopelijk komt het geluk zeer binnenkort een keer op onze schouder zitten...of liever gezegt, in onze buik 8)

10. Niek76

Niek76 Lid

Oct 25, 2005
    27
    0
    0
    Even een update. Het is dus echt niks geworden :cry:
    Sinds afgelopen zondag een flinke bloeding en het moet wel al de :evil: zijn. Vanmorgen het ziekenhuis gebeld en zij waren ook erg verbaasd. Morgenochtend heb ik een afspraak, eerst met de echoscopiste en daarna met mijn arts. Maar eens zien wat hij er van zegt.

Ik hoorde hier iemand iets zeggen over een lange of juist kort lf fase. Weet iemand hier iets meer van? Ik heb hier op het forum er meer over gelezen maar kan het nu niet meer vinden :oops: Bij mijn afgelopen onderzoeken is dit nog niet naar voren gekomen hoor maar nu deze maand zo gek loopt wil ik er wel wat meer over weten.
    Of misschien moet ik gewoon geduld hebben en het morgen aan mn arts vragen ;)

Alles goed verder met de wachtenden? Ik hoop voor jullie dat het bij jullie wel goed gaat!

11. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hee Niek, naar voor je dat het zo afgelopen is. Mijn LF is van zichzelf aan de korte kant (gemiddeld zo'n 7 dagen). Dat wil echter niet zeggen dat je niet zwanger kan worden. Lees bijvoorbeeld het topic van Charlie (wel even doorscrollen), die is nu ook zwanger. Ook in het topic van Marisha kan je er meer over lezen.

Ik heb zelf progestan-balletjes deze cyclus om mijn LF langer te maken. Vrijdag mag ik pas testen, 17 dagen na de iui, echt vreselijk!
    Overigens hoeft het niet uit onderzoek te blijken of je LF te kort is, het is alleen ook niet zo dat artsen er snel zelf aan lijken te denken. Ik vertel mijn arts al 15 maanden dat mijn LF maar 7 dagen is, en afgelopen maand was de eerste keer dat ze het zelf bijhield en dus ook daadwerkelijk geloofde... Ach ja, misschien heeft het nu wel succes.

Sterkte bij je arts morgenochtend!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,034
    6,138
    113
    Happyland
    Niek, wat ontzettend balen he!
    Ik werd na de ivf behandeling ook opeens ongesteld, terwijl ik normaal gesproken een lange luteale fase heb.Maar dat was volgens het zh normaal, gebeurt wel vaker.Ik wijt het aan de hormonen die ik moest spuiten.Ik weet niet of jij iui met hormoonstimulatie gehad hebt, maar dan ligt het ws daar aan.
    Een schrale troost, het verdere zenuwslopende wachten is je gelukkig bespaard gebleven...Veel sterkte met verwerken.

13. Niek76

Niek76 Lid

Oct 25, 2005
    27
    0
    0
    Ik heb idd hormonen gespoten voor de IUI behandeling. Ik heb daar zelf ook al aan zitten denken dat het daardoor nu anders loopt dan mijn 'normale/ eigen' cyclus. Maar oke, vanmorgen was de arts daar heel duidelijk over en na de volgende IUI behandeling, na de eisprong dus moet ik dan tabletten gaan slikken om de LF wat langer te maken. Hopen dat dat werkt. Nu eerst weer elke dag spuiten en maandag dan weer voor een echo.

SRB, ik zal de topic's eens lezen die je aangaf. Dank je voor de tip.
    17 dagen wachten, tjonge das idd een behoorlijk end. Sterke met de laatste loodjes! Ik duim voor je.

Share This Page