Goedemorgen dames, wie verwacht er ook een eerste kindje in oktober? Ik zou graag wat willen kletsen met wat dame(s) zo dat we onze ervaringen en vragen kunnen delen? Ik zelf ben 15 oktober uitgerekend en vandaag 6 weken ! Al met al begint het wat op te schieten a.s maandag heb ik de eerste echo pff dat vind ik zo spannend. Ik hoor graag van iemand ! Liefs LLL ps. mogen ook dames reageren die zwanger zijn van de 2,3,4,5 etc !
Hoi! Ik ben ook zwanger van ons 1e kindje . volgens mijn cyclus ben ik de 17 oktober uitgerekend. Volgens de echo ben ik 5w2d. Heb jij veel last van zwangerschapskwaaltjes?
Hey hey! Van harte gefeliciteerd! Kijk dan klopt er toch bij mij iets niet want ik ben volgens de calculator de 15e uitgerekend en vandaag precies 6 weken.. Maar maandag weet ik meer. Mag ik vragen waarom je al zo vroeg de echo heb gehad? Ik heb enorme last van mijn borsten, met vlagen misselijk en hier daar een kramp of steek in mijn buik. En jij? Groetjes
Ik ben afgelopen weekend 3x bij spoedarts geweest ivm erge buikpijn. Blijkt dat ik bloed in mn urine heb. Heb kuur gekregen, maar die hielp niet. Zondagnacht zulke pijn moest naar seh. Ze dachten een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig is dat niet zo. Daarvoor kreeg ik echo. Maandag weer echo omdat het hartje nog niet klopte. Maar dat is ook nog erg vroeg met 5w1d. Heb nu een zware kuur die hopelijk vandaag of morgen gaat helpen, heb nog steeds erge krampen in mijn buik. Komt van een urineweginfectie... Heb ook hele hoge hcg dus blijf nu eerst bij gyneacoloog onder controle... Verder last van mn borsten en moe, maar die moeheid kan van kuur en urineweginfectie komen.
Pff heftig zeg!! Klopt inderdaad dat het dan nog te vroeg kan zijn om het hartje te zien. Wanneer heb je de volgende echo bij de gyn? Spannend allemaal hè.
Ja zeker heftig... Hopelijk slaat de ab kuur snel aan en kan ik genieten van de zwangerschap. Heb a.s. maandag een echo, ben dan 6w 1 dag als het goed is. Volgens berekeningen ben ik nu 41 dagen, dat is volgens mij 5w6d. Aan de hand van de echo is bepaald dat ik 5w1dag was (gister) nu dus 5w2d dus ben benieuwd of de er maandag hartje klopt.
Oh spannend. Ik heb hem ook maandag maar dan de eerste! Ben echt benieuwd hoe lang ik ben! Ja ik hoop dat de kuur aanslaat dat je wat kunt genieten. Lukt dat wel een beetje ondanks alles?
Oh jee dat is echt erg! Laat me wat weten oké. Ik zal voor je duimen dat alles gewoon goed komt. Groetjes
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Voor ons is het ook het eerste kindje. Ik weet sinds 8 februari dat ik weer zwanger ben. Ik heb vorige maand, 3 januari, een miskraam gehad met bijna 10 weken. Het worden dus spannende weken. 2 maart hebben we de eerste echo. Ik ben dan volgens mijn berekening 7 weken en 2 dagen, maar of dat klopt? Ik ben tussentijds namelijk niet meer ongesteld geworden.
Dag Ikapika! Jij ook van harte gefeliciteerd! Wel erg naar om te horen dat je een mk heb gekregen bij 10 weken. Hebben jullie daarna besloten om gewoon weer door te gaan? Blijft dan spannend hoe lang je bent hè. Je bent na je mk wel bij de vk of gyn geweest? Ik ben volgende week bij onze eerste echo 6 weken en 6 dagen ofwel bijna 7 weken. Ik vin het reuze spannend. Ik blijf erg onzeker.. Groetjes lll
Het is zeker spannend, Live. Het zijn onzekere tijden. De eerste 12 weken blijven het spannendst. Hopelijk heb je goed nieuws komende week! Wij hebben besloten na de mk er meteen weer voor te gaan. Ik heb 2 jan. te horen gekregen dat ik een missed abortion had. Mijn lijf dacht zwanger te zijn, terwijl het kindje al niet meer leefde. Ik heb de mk opgewekt met medicatie. Op de controle echo bleek ik helemaal schoon te zijn en we zijn er toen weer voor gegaan. 2 maart heb ik een vroege echo en 13 maart mag ik weer naar de vk.
Ja inderdaad ben daarom ook blij als die twaalf weken voorbij zijn! Ik ga er gewoon vanuit dat alles in orde is. Maar het blijft toch altijd in mijn achter hoofd spoken hoor. Kan jij wat genieten?
Het is moeilijk om te genieten, want elk darmkrampje maakt me ongerust. En laten nu net mijn darmen wat opspelen. Maar ik probeer gewoon ook de voorpret te hebben. Ik heb de zwangerschapsagenda van Why gehaald en die gebruik ik nu als dagboek. Ik heb tevens de catalogus van de Babydump aangevraagd om lekker in te neuzen. Als het misloopt dan kunnen we er niks tegen doen. Ik zal blij zijn als we 2 maart een hartje mogen zien. Hopelijk zijn we dan 9 van de 10 en niet 1 van de 10 zoals bij de vorige echo.
Hij weet niet zeker of het urineweginfectie is wat zoveel pijn geeft of misschien toch de zwangerschap... Morgen maar controle.
Hai dames, Van harte allemaal!! Ook eerste kindje en volgens de berekening van de site hier 4w2d. En rond 27 okt uitgerekend. Voor mij is het dus nog erg afwachten allemaal. Voel vooral een hoop gerommel in mn buik. Ben erg moe, slaap vooral jn de ochtend slecht dus vroeg wakker (en dat is eigenlijk tegen mijn natuur), en heel veel last van maagzuur. Sinds vandaag minder zeurderig gevoel jn mn onderbuik. Over 2 wkn mag ik een intake bij de vk en in wk 9 ongeveer eerste echo dan zitten we eind maart.
Juudjuh, heb even de berichten doorgelezen, maar wat vervelend zeg! Heb je al nieuws? Hoop dat het toch gewoon de infectie is dan en dat de zwangerschap goed verloopt voor je.