1e kindje inleiding en keizersnede en nu?????

Discussie in 'De bevalling' gestart door marloes31, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes31

marloes31 Lid

22 aug 2008
    11
    0
    0
    assen
    Hoi meiden

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik na tig keer strippen en uiteindelijk 1cm ingeleid met 42+4 weken dmv infuus. Eind van de dag had ik nog maar 3 cm en is het een keizersnede geworden helaas.

Nu ben ik morgen 40 weken zwanger van de 2e en we gaan denk ik weer overlopen. Gisteren bij gyn geweest. Baby maakt het goed in buik en ze heeft gekeken of ze kon strippen. Niet dus want ik zat nog helemaal dicht en de kleine zat ook nog vrij hoog.

Volgende week bij 41 weken weer naar gyn, echo strippen etc... Als ik dan nog dicht zit beneden en de kleine hoog dan maken we een afspraak voor een keizersnede als ik 42 weken zwanger ben.

Oooooh ik heb het helemaal gehad en had zo gehoopt dat ik normaal zou bevallen dit keer. Vorige keer een gepruts met bv gehad vanwege keizersnede etc.. toch 6 mnd vol gehouden maar ja de start is veel moeilijker.

Zijn er dames die dit herkennen? En waarbij de bevalling uiteindelijk toch nog spontaan is begonne. Kan ik iets doen om daar beneden de boel wat weker te maken???

Groetjes Marloes

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik lees even met je mee, want dat is dus precies waar ik bang voor ben. Ik ben ook ingeleid met 42 weken en ook geeindigd met een ks. Wil ook zo graag natuurlijk bevallen dit keer.

Ik hoop echt voor je dat het snel gaat beginnen, ben alleen bang dat je niet zelf iets kunt doen om het op te wekken.

3. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Hallo Marloes en Suus,

Bij onze eerste kindje ben ik met 37w5dgn ingeleid omdat ik een dreigende zwangerschapsvergiftiging had. Ze hebben een week lang gel ingebracht, gestript etc. Na een week had ik net 1cm ontsluiting. Ze hebben geprobeerd om de vliezen te breken, maar dat lukte niet en het bleek dat ons manneke weer weggezwommen was. Hij had nog zoveel bewegingsruimte en hij was aan de kleine kant. Het is toen met 38w5dgn geindigd in een keizersnede.

Bij mijn tweede zwangerschap, bleek al vrij snel dat dit kindje het goed heeft gehad in mijn buik. Hij groeide als kool en werd geschat op een 8 a 9 ponder. De arts zei dat het het beste was om nu natuurlijk te bevallen, dus we zouden gaan afwachten.

Om een lang verhaal kort te maken. 22 juni jl. heb ik een 8-tal uren flinke voorweeën gehad. 23 juni was er toen niets meer aan de hand en in de nacht van 23 op 24 juni braken om 00.45 uur spontaan mijn vliezen en kwam de bevalling op gang. Ik ben spontaan bevallen van een prachtige zoon die inderdaad tussen 8 en 9 pond zat. Hij woog 4330 gram.

Het kan dus wel degelijk op een natuurlijke wijze.

Ik wil jullie beide heel veel succes wensen. Ik hoop dat het voor jullie spoedig op gang zal komen en dat jullie een normale vaginale bevalling mogen hebben.

Groetjes,

Marianne

Deel Deze Pagina