Dag lieve dames, Voor de duidelijkheid: ik volg géén vruchtbaarheidsbehandelingen, maar stel mijn vraag hier even omdat jullie vaak opgevolgd worden en dus beter antwoord zullen kunnen geven op mijn vraag. Na een miskraam op 8 weken begin oktober, zijn we opnieuw aan het proberen voor een eerste kindje. Ik moest woensdag 30/12 (cyclusdag 14) naar de gynaecoloog voor 'routine'controle. Normaal heb ik een cyclus van 31 dagen, dus ik had verwacht dat de dokter zou zien dat er bijna een eitje zou springen (dag 17, rond 2/1/16). Nu was er vocht rond m'n eierstok te zien en een klein beetje in mijn baarmoeder, en er zaten nog een paar kleine onrijpe follikeltjes. Hierdoor dacht gynaecoloog dacht dat ik net m'n eisprong had gehad, die zelfde nacht bv. Normaal gebruik ik ovulatietesten, maar ik ging pas op dag 14 beginnen, aangezien ik altijd wat later mijn eisprong heb. Daar baal ik nu wel van dat ik niet wat vroeger begonnen ben, dan wist ik het zeker. Iemand van jullie dit al voorgehad? Zou ik dan echt mijn eisprong hebben gehad? Ik heb er niet van gevoeld...normaal heb ik steeds pijnlijke tepels... Als mijn eisprong niet juist geweest was, dacht de dokter dat ik deze maand geen eisprong zou hebben...
Niemand die dit herkend: vocht te zien rond eierstok op de echo net na de eisprong? Of zou het door iets anders kunnen komen? Het is namelijk een "gok" dat het door de eisprong zou komen. Gynaecoloog had niet echt andere verklaring...
Zou van de eisprong kunnen zijn, als ik een echo kreeg na de iui was meestal m'n eisprong ook net geweest en zagen ze ook vocht. Na een miskraam kan je lijf flink van slag zijn, dus zowel een vroegere eisprong, andere /geen klachten en ook geen eisprong zijn allemaal mogelijk. Ik zou me er niet druk om maken! En even afwachten, als je nu over een week 2 a 3 niet ongesteld bent geworden, dan was het nog geen eisprong en kan je altijd nog eens bellen.
Wij zitten momenteel in een IUI-traject. Ik slik medicatie om tot 2 eitjes te komen. Als ik rond dag 12 2 follikels van ongeveer 1,6cm heb, wordt de IUI ingepland. Ik heb 1x gehad dat er bij een echo op dag 12 1 eiblaas van 1,6cm te zien was, plus vocht. Toen is de IUI afgeblazen, omdat er al 1 ei gesprongen zou zijn. Ze waren ervan overtuigd. Dat was toen echt balen. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Sterkte!