1e kindje keizersnede gehad

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Eblom, Jul 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eblom

Eblom Lid

Jul 5, 2013
    6
    0
    0
    Goede avond

Ik heb een vraagje.
    Ons eerste kindje in 4okt 2012 geboren via een keizersnede.
    Alles goed verlopen en een kern gezonde boy gekregen waar we trots op zijn. Zijn rede dat hij met een keizersnede is gehaald, kwam doordat hij in een onvolkomen stuitligging lag. Ik heb de keuze zelf gemaakt om voor een keizersnede te kiezen. Achteraf ook goed ook want hij zat erg klem en had er nooit zelf uit kunnen komen.
    Ik heb niet echt naar gevraagd hoe of wat het doet met een volgende zwangerschap.
    Maar nu is de vraag.... Wij willen graag een 2e kindje een broertje of zusje voor onze zoon lijkt ons erg leuk. Maar zijn er gevolgen door dat hij met een keizersnede is gekomen voor de volgende? En de vorige keer waren we na 6 rondes zwanger dit duiden op een miskraam maar de maand daarop was het gelijk raak. Nu vraag ik me af of het vaak sneller zwanger wordt bij een 2e ook met keizersnede of juist moeilijker?
    Hoop dat ik een reactie terug kan krijgen. :)

Groetjes elise

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Zwanger worden zou niet moelijker hoeven zijn. Doordat je al eens een keizersnede hebt gehad kan je de volgende bevalling ook kiezen wat je wil. Een natuurlijke bevalling of keizersnede. Echter zou je lichaam het gewoon moeten kunnen, bevallen. En is het wel goed om er goed over na te denken en een gesprek te hebben over de voor en nadelen hiervan. Wel moet je sowieso onder begeleiding van de gyn bevallen, op welke manier dan ook. Je bent dan tot 36wkn bij de verloskundige en dan ga je over naar het ziekenhuis.

groeten Evelien

3. Eblom

Eblom Lid

Jul 5, 2013
    6
    0
    0
    Hey dankje wel voor de reactie. Ja vroeg het me af. Maar idd Miss een gesprek bij de gyn altijd fijn voor een zeker gevoel. Maar bedankt ga er zeker is een afspraak voor maken. Groeten elise

Share This Page