ramadan

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lamisha1980, Jul 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

May 1, 2010
    1,179
    62
    48
    beste verloskundige,

vandaag is de Ramadan begonnen en gaan we weer vasten..etenstijd is dit jaar laat en wel pas om 22.00 uur..sinds vannacht tot nu heb ik nog steeds niks gegeten omdat ik het wil proberen en voel me tot nu toe goed.
    mijn vraag is krijgt de kleine wel genoeg voeding enz binnen? en is het wel goed om mee te doen?
    alvast bedankt

groetjes lamisha

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lamisha,

Ik ben niet zo'n voorstander van het meedoen met de Ramadan als je zwanger bent (en met mij veel verloskundig zorgverleners), omdat de vrouwen zelf vaak toch niet helemaal lekker worden van zo lang niet eten en drinken. Je kunt eerder moe en geprikkeld zijn. Eerder hoofdpijn krijgen, je flauw voelen of flauwvallen. Je suikerlevel heeft geen natuurlijk beloop en dit kan klachten geven. Op zich kan het kindje er wel tegen en pakt deze de voedingsstoffen die het nodig heeft, maar ook het kindje kan onregelmatige suikertoevoer hebben en ik weet eerlijk gezegd niet wat dit met een kindje doet tijdens de Ramadan. Dus denk goed an jezelf en je lichaam; voelt het lichamelijk niet goed; probeer dan toch te eten en eventueel de vasten-dagen later in te halen als je dat zou willen.
    Ik weet dat de Ramadan heel belangrijk is, maar ik weet ook dat het als zwangere vrouw niet per se hoeft en dat je het later mag inhalen. Doe wat goed voelt, maar ga niet over je grenzen!

Groeten Brigitte

3. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

May 1, 2010
    1,179
    62
    48
    beste Brigitte,

bedankt voor de snelle reactie...heb het toch niet vol kunnen houden want kreeg hoofdpijn, begon te trillen etc...ik zal het later maar inhalen.

groetjes lamisha

Share This Page