Baarkruk

Discussie in 'De bevalling' gestart door MvanL, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Hallo allemaal
    Ik ben me eens aant verdiepen oo welke manieren ik thuis kan bevallen

Het word ons eerste kindje en ben bijna 24 weken zwanger

Zouden dames die ervaring met een baarkruk hebben deze met me willen delen?

Bedankt alvast

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik kon niet liggen en moest er eigenlijk op dus, maar het hoefde al niet meer omdat het ineens heel snel ging ;) Aaan mij heb je niet veel dus.

Kennisje van me heeft het bij alle 4 gedaan dacht ik het gaat meestal sneller vanwege de verticale positie maar je hebt ook meer kans op inscheuren als het té snel gaat. Dus als ik het gedaan had was dat een ramp geworden...

3. nonski

nonski Actief lid

30 jun 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Ik ben thuis bevallen en kreeg geen persweeën. Ik heb toen op de wc geperst voor het gevoel, na een uurtje terug op bed. Toen was ze er zo! Zonder dit was het zeker weten een vacuum geworden! Dus zeker positief!

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ben thuis op de baarkruk bevallen. Ik kon niet op mijn rug liggen. Halverwege Nog wel een keer geprobeerd om op bed te liggen omdat het te snel ging op de baarkruk en de vk was bang dat ik uit zou scheuren. Tijdens de perswee ben ik weer op de kruk gaan zitten. Het liggen ging echt niet :D
    Ik had een totaal ruptuur en een prachtig meisje als resultaat. Helaas eens wel naar het ziekenhuis om te hechten.
    in dezelfde situatie zou ik wederom voor de baarkruk kiezen. Ondanks het risico op scheuren.

Ik had er trouwens helemaal niet over nagedacht van te voren. Wel dat ik thuis wilde bevallen maar dat was het dan ook. De vk begon er zelf over dat ze een baarkruk in de auto had om te proberen. Weet niet of dat standaard is trouwens?
    Verder denk ik dat het van te voren lastig te plannen is hoe je wilt bevalen. Ligt er denk ik ook aan hoe je de pijn beleeft en wat voor weeën je hebt ed.
    Het enige wat ik van te voren wist was dat ik kon bevallen. :D

5. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    vond je het niet enorm verveld dat je alsnog naar het ziekenhuis moest?
    Ik denk dat je idd zooets niet kan plannen zoals je al zegt ik zal eens bij de verloskundige nagaan of ze die kruk altijd bij hebben anders kan ik natuurlijk altijd vragen of ze hem bij wil hebben zodat ik mocht ik het op dat moment nog willen er wltijd gebruik van kan maken
    Wand het lijkt me idd best heftig als het TE snel gaat maar wel weer fijn als het niet mocht vorderen dat de zwaartekracht dan misschien wil helpen

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik wou graag op een kruk bevallen, maar zodra ik in het ZH op bed lag met persweeën had ik echt geen idee hoe ik überhaupt overend zou moeten komen om op zo'n kruk te kunnen gaan zitten?! was blij dat ik lag haha, dus niks geworden...

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Tuurlijk was het ziekenhuis bezoek vervelend. Vooral omdat ik erg lang moest wachten op een ambulance (ruim een uur) en in het ziekenhuis duurde het ook erg lang. Ze namen zeg maar alle :)$) tijd voor me.
    Ondanks dat was ik zo euforisch met mn meisje dat ik het allemaal prima vond.

Veel succes met je keuze en bevalling :D

8. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    In een woord GE-WEL-DIG!

Bij de eerste wilde ik het ook maar moest ik het aangeven tijdens de bevalling..dit ben ik vergeten. De liggend persen vond ik een hel en na 46 min persen was mn dochter er eindelijk.

Bij de tweede besefte ik opeens na 2 persweeën dat ik op de baarkruk wilde haha. Ik voelde het hoofdje al en riep opeens: ik wil op de baarkruk! Tussen de weeën door op de baarkruk gaan zitten. Oooh wat is dat fijn...zo makkelijk persen. Na 2 pers weeën op de kruk was ze er.

Bij een eventuele volgende beval ik zeker weer op de kruk!

9. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Bij mij ging het super snel......ik had niks op 2 oppervlakkige wondjes na.

Bij de eerst flinke knip en liggend bevallen.

10. natjes

natjes Niet meer actief

Hier de eerste bevalling op de baarkruk. Fijn omdat het een natuurlijke houding is en de zwaartekracht meehelpt. Met tien minuten persen was de kleine er al.
    Had maar paar hechtingen nodig en dan was voor het 'mooie'.
    (Voor zover je van mooi kunt spreken ;))

Edit: bij de andere twee mocht ik niet meer omdat het dan te snel zou gaan en met risico op uitscheuren.

11. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Wat een positieve reacties allemaal! Na aanleiding van julie reacties ga ik zeker vragen of ze de kruk mee neemt en dan kan ik altijd nog zien want zonder ervaring weet ik natuurlijk nu niet te zeggen wat ik wil en ik wil ook niet dat het te snel gaat natuurlijk dat is ook niet goed maar wil ook niet beperkt zijn dat ik alleen maar op mn rug kan liggen

Ik zal vd week bijd e verloskundige is een goed gesprek aangaan hierover
    Super bedankt voor het delen vanjullie ervaringen!!

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben van mijn tweede op de baarkruk bevallen. Ik had rugweeën en wilde daardoor niet liggen, dat ging gewoon niet goed. Maar van staan werd ik moe. Dus toen ben ik op de baarkruk gaan zitten. Redelijk onverwacht kreeg ik persdrang en daardoor is mijn zoontje ook op de baarkruk geboren. Dat ging heel erg snel, ik kreeg persdrang, riep nog net: ik hou hem niet meer, en toen kwam hij er al uit vliegen.
    Daarna moest ik wel gelijk op het bed klimmen, omdat de placenta erachteraan kwam en dat wilde de vk niet op de baarkruk laten gebeuren. Het liep redelijk chaotisch allemaal, maar dat kwam gewoon omdat het zo snel ging. De houding zelf beviel me wel heel goed, het voelde heel natuurlijk en fijn.
    Toch heb ik er de keer daarna niet meer voor gekozen, want ik wilde niet meer dat het zo snel zou gaan. De verloskundige vond het ook niet zo'n goed idee meer.

13. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Dat lijkt me idd ook dat het niet ineens te snel moet gaan idd
    Had je ook last van scheuringen bij die snelle bevalling als ik vragenmcag?

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik wel. Moest zelfs heeel hard zuchten en kon daardoor net een totaalruptuur voorkomen (bij de tweede). Toen mocht ik niet eens op de baarkruk dat zou faliekant fout gegaan zijn.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan ook kiezen voor op handen en knieeën, dat is toch een veel natuurlijker houding dan op je rug maar gaat ook niet zo snel als een verticale houding (mocht er het gevaar zijn op uitscheuren).

Ik ben van plan om deze keer zowel de verticale als de handen en knieeënhouding uit te proberen, maar je weet natuurlijk toch nooit hoe het loopt.

Deel Deze Pagina