Middag rust ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MaaikeS, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wie van de zwangere dames neemt er ook smiddags even rust in de zwangerschap ? Ik merk in mijn omgeving dat de meningen daarover verdeeld zijn als ik zeg dat ik smiddags ook even lekker een uurtje ga lezen of gewoon even ga liggen.(als de mogenlijkheid er is lukt niet elke dag) Sinds de gynea mij dit heeft aangeraden toen ik 25 weken zwanger was.

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik doe het ook als ik vrij ben. dit is op dinsdag en vrijdagmiddag. En in het weekend. Maar de andere dagen kan het niet omdat ik dan moet werken. Heerlijk toch?! :)

3. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Heel goed dat je dat doet! Ik vind het zelfs goed om te doen als je niet zwanger bent, lekker na het middageten even siësta. Op vakantie vind iedereen het normaal en thuis gekomen moet je weer de hele dag rennen. Het haalt voor mij ook wel de haast uit de dag en daarna is mijn lichaam weer opgeladen.

Ik ben nu bijna 39 weken zwanger en vanaf 35 weken rust ik iedere dag (ook wel meer dan 1 uur) maar vanaf 30 weken probeerde ik ook rust momenten te nemen, lekker met een boekje op de bank, of gewoon even niks.. heerlijk.

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Dan ben ik dus niet de enige die het doet. Krijg er veel rare reacties op zo van ja maar je bent nog maar 30weken en je werkt niet eens je zit hele dagen thuis. Klopt ook hoor ik werk niet maar heb wel 2kindjes waar ik mn handen vol aan heb en het huishouden draait ook gewoon door,en ik heb 10maanden geleden een spoed ks gehad. Dus ik dacht ook wel dat een rust uurtje op zn plek was als de kindjes smiddags in bed liggen.

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik doe het ook hoor wanneer het kan.
    Ik werk dan al wel niet meer ivm veel en lange harde buiken maar ik probeer toch echt een uurtje te pakken om echt te rusten en even mijn oogjes dicht te doen.

Je moet doen wat je zelf fijn vind en niet naar je omgeving luisteren hoor. :)

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    pfffff je bent nog maar 30 weken?????

kom op zeg je loopt al op het einde, laat ze lekker lullen meiss en neem je rust, als jou lichaam het aangeeft moet je het gewoon doen hoor.. ik lig hier ook nog 1.5 per dag te rusten hoor... al slaap je maar 15 minuten en de rest gewoon liggen scheelt veel hoor!!!

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik merk het ook hoor ben min of meer gewoon blij als de kindjes smiddags liggen,zodat ik ook even rust heb!

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik deed het ook hoor.
    tijdens de zwangerschap van mijn jongste ging ik ook even naar bed als de oudste sliep.
    nu ga ik ook af en toe nog even liggen met de jongste als de oudste op bed ligt.
    heerlijk en zo kan ik er even weer tegen

9. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helaas gaat de mijne niet meer naar bed tussen de middag, maar laatst had hij een weekje dat hij dat wel deed en dan ging ik ook even liggen. Pakken die kans, haha.
    Ik werk nu 4 dagen, op woensdagmiddag (mijn vrije dag) stort ik meestal na de lunch even in. Dan zet ik een DVDtje op voor mijn zoon en ga even lekker met hem op de bank liggen. Heerlijk.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Als ik de mogelijkheid heb en ik ben moe, dan doe ik dat ook. Omdat ik al een hele tijd therapeutisch werk, begin ik veel later en kan ik dagelijks uitslapen. Dus heb het niet zo erg nodig.

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik moet van de fysio tussen de middag rust nemen, oftewel plat liggen. Soms val ik dan ook in slaap, soms niet. Maar merk wel dat ik daardoor ook minder last van mijn buik heb.
    Op werkdagen ga ik ff naar huis (woon dichtbij) en op de vrije dagen als dochterlief ook op bed ligt.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wow meid, met die termijn van een 3e, kan ik me voorstellen dat je écht je rust wel nodig hebt hoor!

Ik vond m'n 2e zwangerschap fysiek een stuk zwaarder dan de 1e. Juist omdat je je rust niet zomaar kan pakken en de hele dag bezig bent met je oudste kindje(s) .

En vanaf 30 weken vond ik het beiden keren júíst zwaar worden.

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik doe ook elke middag siesta als mijn dochter slaapt. Anders hou ik het echt niet vol!

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Als ik de kans krijg ga ik ook slapen. Ik red het anders echt niet. Mijn nachten zijn echt bagger, en er stuitert er al 1 rond. Hij slaapt nog (klopt heel hard af) en daar geniet ik nu van.

15. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Hier ook hoor! Sinds een week of twee ga ik smidsags ff slapen!
    Merk dat ik het nu harder nodig heb dan bij m'n eerste zwangerschap, maar toen kon ik nog uitslapen!
    Nu heb ik een dochter die sochtends om 8 uur weer wakker is en snachts ook nog wel eens loopt te spoken..

16. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Ik doe het ook hoor als ik niet hoef te werken. De oudste slapt nog paar uurtjes in de middag en dan gaat zijn mama ook even liggen.

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik lig (als ik thuis ben) smiddags altijd even een uurtje op bed. Soms als ik erg moe ben slaap ik ook, en soms gewoon lekker met mn laptop of met een boek. Lekker uitzendig gemist kijken ofzo en lekker rust nemen.
    Nu vind ik het ook zo fijn omdat onze baby erg actief wordt als ik plat lig en daar ga ik soms speciaal ook even voor liggen en heerlijk om daar even van te genieten.
    Merk wel dat t me echt goed doet. ( heb ischias en bekkenklachten)

18. Hester

Hester Niet meer actief

Sinds ik verlof heb, ga ik ook 's middags ff op de bank liggen hoor: heeeerlijk! Alle rust pakken wanneer je kunt is mijn idee!

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als Milan op bed ligt ga ik zelf ook effe lekker liggen. Anders trek ik het echt niet!!

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik werk 2 dagen, heb 3 kinderen, zie geen tijd om even te gaan liggen oid, helaas. Maar goed ben nu ook nog niet zo ver.

Deel Deze Pagina