Moeilijke ontlasting door pepti?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door one of kind, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hallo meiden,
    Wie herkent dit?
    Ons mannetje heeft sinds de pepti veel moeilijkheden om te kunnen poepen terwijl dit op de bv elke luier toch wel vol was.
    Je ziet hem dan ook verkrampen van de buikpijn en duwen , terwijl maar niks komt:(.
    Vraag me af of hij de enige is want normaal zou pepti helpen voor betere ontlasting zelfs:(
    groetjes Elif

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Herkenbaar, mijn dochter heeft ook ontlastingproblemen. Eerst kreeg ze friso comfort en hier zit JPBM door, waardoor de ontlasting soepeler kan komen. Met standaart voeding kon ze nl erg moeilijk poepen. Toen ze over ging op de pep had ze ook moeite met poepen en spuugde meer omdat de pep dunner is als de comfort. Ik voeg dus een schepje JPBM toe tegen 't spugen en zodat ze beter kan poepen. Dit zal wellicht niet bij elke baby de oplossing zijn, maar hier poept ze niet zonder JPBM

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hey Elif

Hier gaat er ook jbpm doorheen en geen last met poepen. Mss een klein beetje proberen?

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hij raakt door de nutriton nog meer verstopt , zelfs toen ik het door de bv deed:(

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ai dat is vervelend...wat volgens onze ka helpt is een heel klein beetje Roosvicee door 1 vd flessen (bv 's ochtends). Ons mannetje kreeg dat toen hij geopereerd werd en 2 maanden was om te laxeren, Seyan is natuurlijk nog wel een beetje jong. Hoe lang gebruik je de pepti nu? Mss moet hij nog even wennen?

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    2 wkn nu.
    Zou dat nog daardoor kunnen?

7. misa

misa Niet meer actief

Af en toe een beetje lauw/warm water geven (speentje) zou ook kunne helpen bij de ontlasting.
    Of de fles aanmaken met 10 cc extra water. Maar dan moet je kindje de fles normaal wel leeg drinken.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als het extra water niet helpt, kun je altijd kindicol van vsm proberen, dat maakt de ontlasting zachter..

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je Jois!

Heb hem net maar een druppetje olijfolie erbij gedaan en toen heeft hij gepoept alleen is hij nu weer aan het duwen ';)

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je Sandraske!

Deel Deze Pagina