Tuinieren en toxoplasmose

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ecosa, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb gisteren lekker in de tuin gewerkt, nieuwe bemeste tuinaarde gehaald en in de tuin gedaan, nieuwe bloemetjes geplant, bloembakken vernieuwd, etc, etc.

Ik had wel mijn tuinhandschoenen aan en heb mijn handen netjes en grondig gewassen nadat ik klaar was, maar toch knaagt het ineens aan me. Mijn tuinhandschoenen waren door en door nat nadat ik klaar was en er zat wat aarde tussen mijn nagels. Ik dacht gisteren zal wel goed zijn, maar vandaag voel ik me ineens zo schuldig. Heb het goed gewassen hoor. Ben bang dat ik misschien toch met toxoplasmose parasiet in aanraking ben gekomen en er misschien toch iets mis gegaan zou kunnen zijn..

Tuinieren jullie nou ook gewoon, of laten jullie het maar even voor wat het is?

Ik word zo gek van mezelf, dat getwijfel en gedoe elke keer! Pppppfff... :cry:

2. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken, de kans dat je het oploopt is erg klein, vaak heb je het al een keer gehad zonder dat je het weet en je hebt je handen goed gewassen.

Gewoon lekker blijven tuinieren hoor!

3. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik ben ook lekker in de tuin aan het werk geweest. Mijn handschoenen waren ook nat na al het gerommel in de aarde.

Ik zou gewoon lekker blijven tuinieren!

4. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Ik ben ook gewoon lekker in de tuin aan het klussen geweest hoor....

Deel Deze Pagina