MRSA, ziekenhuisbacterie

Discussie in 'Prematuur' gestart door Bkoenen, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Onze dochter, geboren met 31 weken en 940 gram, nu inmiddels 11 dagen oud, is gisteren overgeplaatst van het Sophia kinderziekenhuis naar het St Franciscus Gasthuis.

Ik belde net met de zuster om te vragen hoe het met onze dochter gaat (ze was vanmiddag een beetje onrustig toen we bij haar waren en wilde dus weten of ze al wat gekalmeerd was) en die vertelde mij dat ze door het Sophia waren gebeld met de mededeling dat een kindje daar, op de IC de ziekenhuisbacterie MRSA heeft.
    Bij onze dochter hebben ze nu een kweek afgenomen en pas op z'n vroegst zal zondagavond de uitslag er pas zijn.
    Maar ik vreet me op van de zenuwen natuurlijk :(

Hebben jullie hier ervaring mee? Bij een pre-dysmatuur?

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jeetje female! Het zit jullie ook niet mee. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen, want (gelukkig) heb ik geen ervaring met deze bacterie. Hou je taai en hopelijk krijg je morgen goed nieuws!

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Jeetje wat erg! Ik hoop dat jouw kindje het niet heeft. Ik kan alleen maar voor jullie duimen dat je maandag een goede uitslag krijgt!

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik leef met je mee, ons kindje heeft afgelopen weekend ook op ic gelegen, maar niet daar. he bah, komt dat er ook nog bij. het is zo al spannend genoeg. Is de kans groot dat je kindje het heeft? wel goed dat ze zo alert daar zijn en jullie kindje ook testen op het virus. voor nu veel sterkte, en het is al bijna zondag..

5. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hey Female81, hoe is het allemaal? Heb je al de uitslag? Ik hoop dat er niks is met je kindje. Sterkte met alles en dat moet wel heel erg schrikken zijn geweest van dit nieuws, hopelijk komt alles goed en is alles okee met je kindje.

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai female, wat een angstig weekend. hoe is het nu? en al nieuws?

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Gelukkig was het ziekenhuis zo alert en is jullie kindje meteen getest. Je kindje hoeft er helemaal niet ziek van te worden. Sterkte!

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ze heeft gelukkig negatief getest...maaaarrr
    een ander kindje op haar afdeling heeft wél positief getest. En die ligt er al een tijdje, dus hij moet op een andere manier besmet zijn geraakt.
    Vandaag zijn er dus weer nieuwe kweekjes afgenomen en nu is het weer 3 dagen wachten op de uitslag.
    Op die manier blijf je bezig...

Ik heb alleen erg goeie hoop voor Nikita. Ze hebben namelijk voor de zekerheid bij haar (vanaf vrijdag, en donderdag was ze overgeplaatst) maskers, schorten en handschoenen gebruikt tijdens haar verzorging. Dit omdat ze bang waren dat zij MSRA zou hebben en geen andere kinderen wilden besmetten. Maar zij hád het niet, en door het gebruik van die schorten enzo denken wij dat ze nu dus ook nog veilig is. Want op die manier kan zij niemand besmetten, maar andersom ook niet!

Beetje onsamenhangend verhaal ben ik bang, maar ik ben dan ook erg moe. :)

Hoe dan ook, wéér 3 dagen wachten op uitslagen. In de tussentijd doet ze het iig erg goed.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    dat is voor nu positief.
    hopelijk is ze gewoon snel thuis

10. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    jeetje.. dit heb ik gemist bij andere berichten.. pfff zeker niet leuk om ook nog eens dit boven jullie hoofden te hebben hangen.. ik hoop dat de uitslagen gewoon aantonen dat ze kern gezond is !
    *dikke knuffel*

11. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Tja Pix,
    Het is een gaan en komen van verhalen over bacteriën en virussen die heersen en waar ze op getest moeten worden. In de eerste 4 dagen dat ze er lag hebben we wel 5 verschillende soorten potentiële gevaren om onze oren gekregen.

Het blijft maar doorgaan, en die kleintjes zijn tóch zeeeer vatbaar voor infecties. Wij hopen en kruisen de vingers dat ze ongeschonden blijft en blijft doorgaan zoals ze nu bezig is.

12. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi female,

Wat spannend voor jullie! Ik hoop dat alle bacterieen zoveel mogelijk uit de buurt van jullie ukje blijven!

Liefs, josie

Deel Deze Pagina