Als je gaat bevallen, is het dan mogelijk om met de taxi naar het ziekenhuis te gaan? Ik kan me zo voorstellen dat taxi-chauffeurs dit niet zien zitten namelijk. Bij de tweede konden we een auto lenen, maar dat is dit jaar niet mogelijk.
Er word vaak gezegd dat je een taxi kunt regelen als je zelf geen vervoer hebt. Maar lijkt me inderdaad sterk if taxichauffeurs daar zin in hebben. Heb je verder geen familoe of vrienden die paraat willen staan met hun auto? Dat zij voor taxi spelen? Desnoods met de verloskundige overleggen, zij komt vaak eerst even kijken. Misschien dat ze jullie kunnen brengen als ze besluit om naar het zkh te gaan.
Als je even googled op bevalleb+taxi kom je ook op een topic hierover uit. -greenwheels -buren (evt als backup) -bekenden in omgeving -familie -taxi (vragen om leren bekleding, op tijd al bellen ivm wzchttijd, aanbieden zelf voor plastic xakken/celstofmatje/teiltje te zorgen)
Dankje voor de tips! Met buren heb ik oke contact, maar niet zo dat ik ze bijvoorbeeld midden in de nacht kan vragen om mij naar het ziekenhuis te brengen. Weet ook niet of ze een auto hebben eigenlijk. Familie woont in andere provincies. En vrienden wonen net als wij midden in de stad, er zijn er maar een paar met een auto. Ik zal dus misschien wel een auto kunnen lenen, maar ligt ook aan het moment. Als het om 2 uur 's middags is en zij zijn aan het werk, gaat het bijvoorbeeld niet. Zodoende dat ik graag een taxi wilde. Heb vanmorgen 2 centrales gebeld en die zeggen dat ze het niet doen. Dus ik ga het de volgende keer even aan de verloskundige vragen
Geen tips, maar ik vind het heel netjes dat je dat nu al probeert te regelen! Echt gewoon positief bedoelt en verder niks!
Wij hadden ± 1,5 jaar geleden hetzelfde probleem. Uiteindelijk boden onze buren (van links en rechts!) uit zichzelf aan dat we altijd mochten (aan)bellen als we naar het ziekenhuis moesten. De ene buurvrouw kwam zelfs haar reservesleutel van de auto brengen, zij woonde toen nog maar 3 weken naast ons. Echt super. Dus zou het zeker aan je buren vragen, nee heb je, ja kun je krijgen. Het gaf mij veel rust, toen ik dit wist. Ik had ook een lijst gemaakt met welke auto ik op welke dag zou kunnen gebruiken. Officieel mag de verloskundige niemand in haar auto meenemen, ivm verzekering. Maar een kennis van me is een paar maanden terug door de verloskundige naar het ziekenhuis gebracht omdat het te lang zou duren als ze op de ambulance moesten wachten. De verloskundigen doen het niet vaak, maar als er echt superspoed is, kunnen ze een uitzondering maken. Maar daar moet je niet vanuit gaan, het is fijn om al iets achter de hand te hebben.
Wij hadden trouwens niet eens heel erg goed contact met de buren, we zeiden elkaar gedag als we elkaar zagen, vroegen hoe het ging, maar meer eigenlijk niet. Is sindsdien wel enorm verbeterd, nu gaan we regelmatig bij elkaar op de koffie/thee/rosé.
idd misschien buren? je moet ook maar denken: als je buurvrouw in zo'n situatie zou zitten dat je het dan ook niet erg zou vinden om haar te brengen of de auto te leen te geven (tenminste, mij zou het niet uitmaken), toch?
hier van de 2de was 36 week zwanger maar vliezen braken en we hadden geen auto moesten van de vk taxi bellen en die hebben mij gewoon naar het ziekenhuis gebracht ziekenhuis was half uur rijdden
Hier ook hetzelfde probleem. Mijn man heeft een maand geleden een auto ongeluk gehad waarbij onze auto naar de sloop moest. Wij wonen op 30 minuten afstand van alle familie en het ziekenhuis is nog eens 20 minuten dus als we op de familie moeten wachten zou dat te laat zijn.. Wij hebben ook een paar buren met een auto en we hebben hun gevraagd dat mocht er geen andere oplossing meer zijn of we bij hun konden aanbellen, ook midden in de nacht en dat vinden ze geen enkel probleem! Eigenlijk denk ik dat iedereen een zwangere vrouw wilt helpen.. zeker als ze op het punt staat om te bevallen. Ik denk dat wij de stap eerder moeilijk vinden om te vragen aan de buren of ze dat wel willlen doen voor ons, maar het zal je verbazen hoeveel mensen er uit respect 'ja' zeggen.
Maar ga je sowieso in het ziekenhuis bevallen of wil je een auto voor moest er tijdens de thuisbevalling iets mis gaan? Want als in het ziekenhuis gaat bevallen, kan je al bij de eerste regelmatige weeën daarheen gaan. In dat geval duurt het nog wel eventjes. Je kan dan toch gerust met de taxi gaan? Die man hoeft toch niet te weten dat je gaat bevallen? Je kan ook voor een controle naar het ziekenhuis moeten. Ik heb hier 2 collega's die geen auto hebben en die gewoon met de taxi naar het ziekenhuis gegaan zijn. Maar 20% van de inwoners hier hebben een auto dus iedereen is op de taxi's aangewezen in geval van nood.
Ik zou je buren vragen, denk dat ze het echt niet erg vinden hoor. Zou het zelf ook geen probleem vinden namelijk.
Hier ga je met een verplaatste thuisbevalling (dus met vk naar het ziekenhuis, geen medische indicatie) niet heel vroeg naar het zkh. Ik ging bij een cm of 6 pas die kant op, vliezen waren gebroken, ik had al persdrang. Ik had écht niet in een taxi willen zitten in die toestand hoor... En naar het zkh bij de eerste paar weeën was dus geen optie. Ik zou echt proberen of je een auto van de buren kan lenen.
Ik beval sowieso in het ziekenhuis, maar bij de andere 2 mocht ik ook niet meteen komen. Dat duurde wel een tijdje. Misschien dat dat per ziekenhuis verschilt, maar toch. Bij controles en dergelijke ga ik gewoon op de fiets of lopend. Ik ga vanavond even aanbellen bij mensen in de buurt
Taxi bedrijf hier vond het geen probleem. Dezelfde chauffeur bracht ons ook weer thuis en vond het leuk dat hij de baby zo ook nog zag.
Ergens maar goed ook dat het even duurde. Ik sta op de spoedlijst. Als ik In jouw situatie zou zitten zou ik het ziekenhuis waarschijnlijk niet halen bij de aankomende bevalling. Idd ga vroeg en blijf daar ook al je nog als je nog niet mag inchecken.