1e kindje via keizersnede en de 2e?

Discussion in 'Zwangerschap' started by butterfly1984, Nov 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Dat zou ik helemaal super vinden als je me op de hoogte wilt houden.Ik heb nog nooit van een "ballonetje" gehoord, maar zoals jij het omschrijft lijkt het me niet prettig om dat te krijgen.
    Hoop voor je dat de kleine uit zich zelf komt!
    Heel erg veel succes met de allerlaatste loodjes.

Liefs Butterfly.

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    He Butterfly,

mijn eerste bevalling eindigde ook in een spoedks. Omdat mn zoontje een sterrekijker was, ook nog eens met zn oor richting geboorteknaal lag. Dit wisten ze uiteindelijk pas NA de keizersnede, de keizersnede deden ze omdat zn hartslag niet meer goed ging en ik al 4 uur lang met 9,5 cm ontsluiting lag te koekeloeren.

MAAR dat betekend dus niet dat de volgende niet vaginaal zou kunnen, ze gaan bij mij dan ook niets opwekken of doen. Pas als de bevalling (weer) niet goed vlot gaan ze eerder tot actie over. Maar vooralsnog gaan we uit van een natuurlijke bevalling!

Errug onprofesioneel van het kraambureau, ik zou zefs overwegen een ander bureau te zoeken als je dat niet al voor de 3 maanden zou moeten regelen....

3. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,389
    0
    0
    Hoi even kleine update, woensdag gesprek bij gyn gehad. Goed gesprek..Technisch gezien is natuurlijk bevallen mogelijk en kans dat t uiteindelijk n keizersnee zou worden is dan 30 procent..
    als ik het emotioneel niet aan kan mocht ik ook kiezen voor een keizersnee.'
    Uiteindelijk toch besloten me morgen op een softe manier in te laten leiden en hoop natuurlijk te bevallen. Ik ben benieuwd of t ook gaat lukken..

4. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Ik heb ook nog een vraagje, ik lees hier een aantal keer, 'het schoot niet op' Wat bedoelen jullie daar mee? Ik vraag dat, omdat het bij mij dus ook niet opschoot. Ik bleef hangen op 5 cm, en na 10 uur hebben we gezegd, het wordt en keizersnede. Ook bleef mijn dochter hoog liggen, ze kwam niet door het geboortekanaal. Mijn gynacoloog heeft hierop gezegd dat mijn bekken waarschijnlijk te klein is, en dat er een grote kans is dat ik de volgende keer een geplande keizersnede krijg.. Maar als ik het dus goed begrijp zijn er meer manieren van 'niet opschieten?' snappen jullie wat ik bedoel?

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Praktisch hetzelfde verhaal hier! Mijn dochtertje was veel groter en zwaarder dan ze hadden ingeschat en paste bij mij niet. Na 36 uur gebroken vliezen en 12 uur vol aan de wee-opwekkers, bleef de ontsluiting dus hangen op 9 cm...
    Nu wil de gyn dat ik het eerst zelf ga proberen. Wel krijg ik deze zwangerschap 2 groeiecho's, zodat we weten of het weer zo groot wordt. Ik wil zelf iig niet overtijd lopen!
    Overigens is een vriendin van ons na een keizersnee idd ingeleid met zo;n ballonnetje.....na 4 dagen schoot het nog niet op en werd het alsnog een keizersnee! Daar pas ik dus ook voor! ;)

6. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,389
    0
    0
    @lyso gyn legde mij uit dat als ze t vermoeden hebben dat t niet zou passen (wat bij mij niet het geval is) dat ze dan na 1e kz ook tweede keer kz doen..schijnt gevaarlijk te zijn. Zou dat nog even goed doorbespreken..
    @mananama..pff 4 dagen zo'n ballonnetje en dan nog een kz..
    heb duidelijke afspraken gemaakt met gyn en met partner..als t na 2 dagen niet vordert dan ga ik zeuren..
    ben niet van plan het langer dan 48u te proberen, dusse wo. ochtend geen resultaat dan krijgen ze t zwaar met me..
    nou ja we zullen zien morgen,wie weet valt t allemaal mee.MErk trouwens wel dat als je bij gyn je eigen onzekerheid neelegt zonder je stoer te houden (bij mij dwarrelen de tranen dan over mijn wangen) ik een stuk serieuzer wordt genomen..zo van oeps mevrouw kan t emotioneel niet aan nu moeten we uitkijken..

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Volgens de gyn heb ik trouwens zo'n 50-60 % kans op nog een keizersnede.

Share This Page