Gister ben ik voor een tweede echo geweest. De VK gaf aan dat het best lastig was om via de buik de echo te doen, omdat mijn baarmoeder vrij ver naar achteren ligt. Ik vroeg me af wat ik daarvan moet denken. Heeft dit nog andere gevolgen behalve dat de duidelijke echo's wat langer op zich laten wachten?
Volgens mij heeft dat weinig gevolgen voor het vervolg van je zwangerschap. Als hij zo diep blijft liggen en je baarmoedermond misschien wat verder weg is gekanteld, zal het misschien moeilijker zijn om bij jou je ontsluiting te kunnen voelen. Ook kan ik me voorstellen dat het bij een inwendig onderzoek (uitstrijkje en dergelijke) wat lastiger zou zijn om er 'bij' te kunnen.
Volgens mij niet. Ik heb ook een diep liggende baarmoeder, in tegenstelling tot mijn vorige zwangerschap, dus dat kan blijkbaar ook nog eens verschillen. Bij mij was het ook moeilijk echo's maken, in het begin, de termijnecho is uiteindelijk bij de 2e poging gelukt! Het duurde wat langer voordat mijn buik begon te groeien, maar verder groeit de baarmoeder volgens het boekje. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor!
Hier is dat ook genoemd door de VK, heb twee keer een inwendige echo gehad omdat ze uitwendig niet genoeg kon zien en bij 15 weken controle kon ze het hartje niet vinden met de doptone en toen ook weer een echo gehad (wel uitwendig, maar niet heel duidelijk). Heb er verder niet naar gevraagd of het gevolgen kan hebben (omdat ik er niets ernstigs in zag), de VK heeft verder ook niets gezegd.
Hm, apart... Ik heb ooit wel eens een uitstrijkje gehad en toen is er niks over gezegd eigenlijk... Hm, ik had gehoopt dat er over 2 weken wel wat meer te zien zou zijn... Maar ik zal me er dan maar op instellen dat het nog even zal duren voor ik een duidelijke echo in mijn handen heb
Kan best dat het bij jou wel duidelijk is hoor over twee weken. Ik heb van mezelf ook een aardig beschermlaagje, dus dat gaat dubbelop.
Bij mijn eerste zws voelde ik mijn baarmoeder rond de 11 weken. Nu ben ik 14 weken zwanger van de tweede en ik voel nu nog steeds niets. Ook een diep liggende bm volgens de echoscopist (ze moest heel hard drukken om door mijn darmen heen te kunnen kijken). Ben benieuwd wanneer ik wel iets ga voelen..
Ik heb ook een ver gekantelde baarmoeder. Kan zijn dat je idd de eerste keren een inwendige echo nodig hebt. Verder richt je baarmoeder zich zelf op als je wat verder bent in de zwangerschap. Dit zou door het gewicht van de baby komen.