Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.772
    1.242
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Ik wilde kijken of er animo is voor een nieuwe 'first time mommy club', voor degenen die nog niet zolang zwanger zijn van hun eerste kindje. Eerste trimester of begin tweede, zodat we samen alles kunnen delen en zo ongeveer een beetje gelijk oplopen ;) :)
    Ik zie hier en daar best ook wat gekat op het forum voorbij komen, dus ik hoop op n groepje waar iedereen elkaar lekker in z'n waarde laat, ongeacht andere keuzes etc ;)
    Ik ben zelf via een redelijk lange weg, uiteindelijke via de mmm zwanger geworden, nu iets meer dan 10 weken :)

    Kom maar op!

    Jij toevallig interesse @willow1988 ? :)
     
    Nicetomeetyou en willow1988 vinden dit leuk.
  2. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Jaaaa! Ik miste al zo’n topic inderdaad. Wat fijn dit, dankjewel!

    Ik zit nu op 5w+5 . Vandaag ingeschreven bij een verloskundigenpraktijk, ze liet wel doorschemeren dat ze overal behoorlijk personeelstekorten hebben en dat het lastig passen is. Daar werd ik even wat nerveus van, dus ik wil misschien ook nog even kijken naar een zelfstandige verloskundige. Hoe is dat bij jou?

    Lichamelijk weinig klachten behalve MEGA pijnlijke borsten. Ik moet ze echt vasthouden als ik de trap afloop en mn bh past nu al niet meer… Lastig, want geen idee hoe groot ze gaan worden natuurlijk, dus wanneer koop je dan een nieuwe bh? We gaan het zien :)

    Hoe gaat ‘ie met jou? Voel je je al echt heel zwanger?
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  3. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.772
    1.242
    113
    Vrouw
    Ow ja dat is wel lastig idd!! Misschien toch even zoeken naar iets waar ze sowieso genoeg plaats hebben.. nu kan je toch nog makkelijk kiezen! :)
    Ik heb me bij eentje ingeschreven, en heb daar nu echo en intake gehad :) gaat allemaal goed, genoeg plek enzo dus dat zit top.

    Ik zie dat jij ook wat had aangemaakt! Zwanger voorjaar 2023 hahah wat super toevallig..!!
    Maar denk dat we dan moeten kiezen welke we houden? Ik heb deze voor 1e kindje omdat dat toch echt wel anders is dan 2e of 3e, je bent echt nog onervaren en das wel leuk om te delen. Maar als we in jouwe verdergaan, ook helemaal prima hoor ;)
     
  4. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.772
    1.242
    113
    Vrouw
    Oja haha ik heb ook pijnlijke borsten :p zoals voor menstruatie, zo begon het zoals altijd. Maar het houdt aan haha. Ze zijn (helaas) alleen niet gegroeid :roflmao:
    Verder ben ik gewoon verschrikkelijk moe, snel hoofdpijn en ben erg met eten bezig. Moet heel de dag eten om niet misselijk te worden, maar heb ook zeker niet overal trek in.

    Misschien kun je een meegroei bh kopen? :cool:
     
  5. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Haha ja klopt, maar dat was niet zo’n succes. Ik zag een reactie van iemand die in verwachting was van de vierde, das dan toch anders. Al helemaal als je zoals jij en ik überhaupt lang hebt moeten wachten op de eerste. Dus hier verdergaan is prima!

    Goeie tip van die meegroeibh, die kende ik helemaal niet. Zal eens even op zoek. Ik heb wat dat betreft dus ook geen flauw idee waar ik mee bezig ben en wat alle opties zijn en waar je mee rekening moet houden als je zwanger bent (behalve eten en drinken dus) :p Voel me zo’n groentje! Leuk om het met andere mensen tegelijkertijd uit te vogelen :)
     
  6. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.772
    1.242
    113
    Vrouw
    Jaaaa heel leuk!! :D super :) dat we nu in deze fase zijn... Klein tijdje terug leek het nog ZO ver van je bed, zo niet onmogelijk. En nu toch..:)

    Haha ja ik weet ook verder niks hoor :p en ik vind het heel leuk om dat gaandeweg allemaal te ontdekken! Dat is denk ik leuk aan de eerste keer zwanger zijn. Alles is nog nieuw :D

    We kunnen een lijstje maken met uitgerekende datum, en echo's ofzo. 7 juli heb ik weer een echo waarbij de uitgerekende datum geven. Nouja wij weten wanneer de inseminatie was dus das makkelijk haha. Bij mij zal t zo ong 17 januari zijn. En jij een maandje later toch?
     
    willow1988 vindt dit leuk.
  7. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Klopt! Maakt het bij ons ook makkelijk rekenen ja :)

    We hebben 5 juli de eerste echo. Termijnecho is nog niet gepland. Dat zal de eerste week van augustus worden denk ik. En volgens mezelf (en internet) ben ik op 19 februari uitgerekend.
     
  8. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.551
    3.014
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen meid,
    Hopelijk vat jij dit niet verkeerd op!!
    Maar het is helemaal niet nodig om negatief over een andere topic te praten als je er eentje wilt openen!! ;).
    Met 't vetgedrukt stukje was het genoeg om een punt duidelijk te maken, dat je weet dat er al een topic over zwanger zijn van eerste kindje en het leven met je eerste kindje is, want dat is the First Time Mommy Club, maar dat je eentje wilde openen die een bepaald sub doelgroep heeft, namelijk 1ste, 2de trimester van de zwangerschap.

    Hier op dit forum zal je altijd hebben dat mensen het niet altijd met elkaar eens zijn en dat het geschrift heel anders wordt waargenomen dan het bedoeld is!! Als het niet in de ene topic is, is het wel in een ander topic.

    @willow1988 ik zou graag willen weten wie in dat topic zwanger is van de vierde :roflmao::roflmao: , de meeste van ons komen allemaal uit het " zwanger worden van eerste kindje" topic en we hebben elkaar allemaal vanaf het begin gevolgd:rolleyes: .. als er misschien een reactie was van iemand met meerdere kinderen kan het heus zijn dat het iemand is die even kwam kijken en misschien haar mening over iets gedeeld had of iemand wilde feliciteren met de zwangerschap, like, I don't know.

    Nogmaals dames, er hoeft echt niet negatief over een andere topic te praten om een ander te openen!!
     
    Finca vindt dit leuk.
  9. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.772
    1.242
    113
    Vrouw
    Ik heb helemaal niet negatief gepraat over het first time mommy topic :roflmao: Daar heb ik nooit in mee gelezen.
    Ik heb de afgelopen in willekeurige topics reacties voorbij zien komen van mensen die snauwerig zijn, soms op t pesterige af en ik zou graag willen dat iedereen z'n mening of uitspraken gewoon gerespecteerd worden hier. Het is maar een ideaal maar ik haal het toch graag even aan!
     
    willow1988 vindt dit leuk.
  10. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.551
    3.014
    113
    Vrouw
    Oke, mijn excuses hiervoor!! Ik had het begrepen als dat je het over desbetreffende topic had.
     
  11. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Morning! Hier eindelijk een nachtje redelijk geslapen want ik heb een sportbh aangehouden. Beetje warm, maar wel redelijk pijnloos.

    @Milena92 wanneer werd jij “losgelaten” in het ziekenhuis om naar je eigen verloskundige te gaan? Ik val nu eerst nog onder de fertiliteitspoli, maar wil natuurlijk zo snel mogelijk daar weg. Ze hebben daar alleen niets over gezegd. Zal het bij de eerste echo wel horen hoor, maar even benieuwd hoe dat bij jou is.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  12. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.772
    1.242
    113
    Vrouw
    @Saar1988 jij interesse om mee te praten? Ik volgde het lange mmm topic als stille lezer dus ik "ken" jou een beetje haha. Hoe gaat het met de erge misselijkheid??

    @willow1988 wat fijn dat t beter ging zo! Heftig dat je er al zo'n last van hebt! Dat word nog wat :p ..;)
    Jaa ik snap dat je gewoon naar de verloskundige wil! Gewoon lekker normaal. Bij mij was de eerste echo in t ziekenhuis, en daarna mocht ik me gewoon bij een verloskundige aanmelden. Zo gaat dat dacht ik overal wel. En dan maken ze bij de verloskundige weer n echo dus je hebt eentje extra :p
     
    willow1988 vindt dit leuk.
  13. Nicetomeetyou

    Nicetomeetyou Actief lid

    3 apr 2022
    111
    77
    28
    Vrouw
    Hoi! Dat topic miste ik inderdaad ook al ;) Lijkt me leuk om mee te kletsen! :)

    Ik ben maandag 7 weken en heb dan mijn eerste echo bij de fertiliteitspolie. Super spannend, zie er best wel tegenop...
     
    willow1988 en Milena92 vinden dit leuk.
  14. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.772
    1.242
    113
    Vrouw
    Wat leuk!! Ook een tijdje bezig geweest zie ik. Welkom!! :D

    Ja spannend hoor die eerste echo.. super eng gewoon die eerste weken. Ik kan eindelijk sinds de vorige echo (bij de verloskundige) een beetje gaan geloven dat ik waarschijnlijk echt ga bevallen in januari haha.
    Heb je al ergens last van?
    We slepen je wel door deze weken heen, komt goed! ;)
     
  15. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    #15 willow1988, 25 jun 2022
    Laatst bewerkt: 25 jun 2022
    Wat leuk, welkom! Zo te zien heb je ook een traject achter de rug. Bijzonder (en gek) om dan eindelijk zwanger te zijn he.

    Ik ben benieuwd waarom je opziet tegen de echo. Ik kan juist niet wachten eigenlijk! Zo benieuwd wat er te zien is. Maak je je ergens zorgen om misschien?
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  16. Nicetomeetyou

    Nicetomeetyou Actief lid

    3 apr 2022
    111
    77
    28
    Vrouw
    Ja snap wat je bedoelt, mijn man heeft er ook juist zin in maar ik zie er tegenop ;)

    Twee jaar geleden zijn we begonnen met proberen en was ik eigenlijk meteen zwanger. Bij 8,5 weken de eerste echo, maar dat was een leeg vruchtzakje...

    Behoorlijk lange nasleep gehad van twee maanden bloedverlies, krampen en echo's. Een ronde expres voorbij laten gaan (op aanraden van gynaecoloog) en toen weer in een keer zwanger. Dat ging echter al heel erg snel mis (toen ik een paar dagen overtijd was).

    Daarna ben ik niet meer zwanger geworden, terwijl ik dat wel graag wilde... Uiteindelijk in maart begonnen met letrozol voor een regelmatige cyclus, gelukkig toen redelijk snel wel zwanger geworden. Maar omdat de echo de eerste keer niet goed was en omdat het nu zo lang heeft geduurd voordat ik zwanger was vind ik het heeeeel spannend of het deze keer wel goed gaat...

    Gelukkig is de echo maandagochtend wel lekker vroeg, om 8.15 uur al. Dus die dag hoef ik niet zo lang zenuwachtig te zijn;)
     
  17. Nicetomeetyou

    Nicetomeetyou Actief lid

    3 apr 2022
    111
    77
    28
    Vrouw
    Ja klopt! Hoeveel echo's heb je al gehad?

    Ik ben heel moe, heb best wel een kort lontje en ben steeds een beetje misselijk... Echt heel lastig met werken. ;)
    Hebben jullie al veel klachten?
     
  18. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ach, ja dan snap ik dat je ertegenop ziet. Wat een rollercoaster. Ik heb wel eens gelezen over een leeg vruchtzakje, lijkt me heel verdrietig.

    Inderdaad fijn dat je zo vroeg aan de beurt bent maandag. Laat je weten hoe het ging? Ik ga voor je duimen!
     
    Nicetomeetyou vindt dit leuk.
  19. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Misselijkheid heb ik nog nauwelijks gehad, rond mijn nod een paar keer een vlaagje, maar verder niks. Word daar soms onzeker van, maar goed, tis ook wel prettig natuurlijk. Ik heb vooral ontzettend pijnlijke borsten, echt niet te doen, en soms last van duizeligheid. Merk ook dat ik wat vaker op de dag moet eten, anders word ik een beetje slap en heel chagrijnig. Ik merk ook dat de darmen niet meer optimaal werken, met een opgeblazen buik als gevolg. Op 8 juli ga ik trouwen, dus ik hoop dat mijn buik dan niet ál te veel uitsteekt…. Het is nogal een aansluitende jurk. :o:
     
  20. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.772
    1.242
    113
    Vrouw
    Ah ja heel eng dan hoor.. snap t. Ik vond t ook heel eng, was zo bang dat t dan eindelijk gelukt was maar mis ging. Nog steeds wel. Nu twee echo's gehad, en 7 juli weer :)
     

Deel Deze Pagina