Wie heeft er voor mij de tip om de strijd die ik bij elke schone luier en aankleedbeurt heb te verminderen? Tijdens het verschonen draait hij alle kanten op, resultaat ik kan zijn billen niet schoonmaken en alles zit onder de poep! Met aankleden is het standaard echt brullen/ krijsen en tegenstribbelen. Nu doe ik al zoveel mogelijk staand en zittend maar dan nog blijft de strijd. Afleiden, gek doen, wat dan ook helpt allemaal niet!!
Simpel je neemt hem of haar in een judogreep en spreekt hem/haar streng toe! Luiers verschonen moet en anders ga je maar naar de wc, dochter begreep het prima dat ze moest blijven liggen als het nodig was. Wel deden we ervoor vaak even gek op het aankleedkussen. Als ik dan zei dat ik nu de luier ging verschonen bleef ze erna wel liggen. Aankleden hebben wij eigenlijk nooit problemen mee gehad, wel dat dochter iets niet aan wilde maar toen was ze rond een jaar al.
Hier hebben we ook zo'n periode gehad en nog steeds af en toe. Ook ik doe even gek met hem, kietelen, buikje blazen enz zodat hij in ieder geval goeie zin heeft. En daarna geef ik hem wat in zn handen om te bestuderen: een flesje, een tubetje enz. heb je een plank boven de commode? Misschien een spiegeltje plakken zodat hij zichzelf kan zien? En gewoon HEEl SNEL zijn...
Hier hetzelfde en de tijd van grapjes en zingen is hier voorbij. Ik doe het zoals hierboven beschreven: heel streng en in de houtgreep en dan ben ik echt even niet de leukste mama helaas! Hier geen sprake van dat alles onder de poep zit of dat mevrouw ondersteboven gaat hangen, bij luier verschonen blijft ze LIGGEN!!!! Daarna wel altijd meteen even knuffelen en spelen als beloning, maar vooraf heeft hier geen zin want dan gaat ze vrolijk door als ik dat niet wil hebben.
Als we het samen doen staat hij nog op zijn kop, streng zijn werkt ook niet. Spiegel heeft ie boven de commode, helpt ook niet. Tubes ed ook allemaal geprobeerd maar het werkt niet. Ik leg uit wat ik ga doen enzovoort...probeer het leuk te maken. Een plasluier kan ik inmiddels wel op de kop doen maar zo`n vieze poepluier waar hij er nu gemiddeld 4 per dag van heeft ivm tandjes lukt dus niet!
Oh dat had ik ook, zelfs een keer bij het cb, het zweet liep me over mn lijf... Justin rollen en gillen en ik hem maar streng toespreken "Nee justin dat mag niet, blijven liggen" Je kunt proberen hem een speeltje te geven? en inderdaad anders streng toespreken en heel snel de luier verschonen.... Succes..
hier was het precies hetzelfde, ik kon boos en streng zijn wat ik wilde, en hem in de houtgreep houden, maar daar had ik twee handen voor nodig, anders kon hij zich er altijd uit wurmen... ik heb in die tijd zoveel mogelijk met z'n tweeën verschoond, als ik echt alleen was, proberen af te leiden en er heel snel in worden.. nu heeft hij af en toe nog zijn kuren, maar hij wordt wel wat rustiger... heb helaas niet de gouden tip voor je!
Tja, sorry voor mijn reactie dan maar ik ga hem toch neerzetten: je kunt je uk toch zeker wel de baas?! Uitleggen heeft geen zin, daar is hij nog veel te klein voor, maar je kunt hem toch zeker in de houtgreep houden! Hier krijste Charlotte ook regelmatig hoor, heel hard huilen (aanstellen dus) enz maar ik ga echt niet soft doen en alles met poep laten besmeuren, ben daar gek zeg. Ik hou haar met mijn linkerhand op de buik/borst tegen het aankleedkussen en zeg wel 50x hard 'nee' en 'liggen blijven!' maar het hélpt wel. Succes!! Oja en daarbij: als je een plasluier op de kop doet, dan vindt je zoontje het dus normaal dat dat kan, hij weet het verschil echt niet tussen plas en poep! Bij een luier verschonen blijf je dus liggen, ik vind het zo duidelijk als wat.... maar ja, wie ben ik?!
je hebt tegenstribbelen in gradaties hé, ik vind somigen nogal hard oordelen over haar. de een is ook wat onzekerder dan de ander. en niet te vergeten het verschil in karakter van de drammetjes zelf. de een geeft zich makkelijker gewonnen dan de ander.
ik heb het hier ook hoor meid. maar het is mijn derde. en mijn tweede was een adhder die je met geen een houtgreep plat hield. dus ik ben ondertussen wel wat gewend. maar leuk is het niet. ik heb ook nooit begrepen waarom ze het zonodig zo moeten stribbelen. een gouden tip heb ik ook niet.
Hier met fases bij de oudste. Rond leeftijd van jou uk, rond 1.5, en rond 2. Probeer misschien ergens anders te verschonen (grond bv) Zoonlief heeft hier ook periode gehad dat ie echt niet op tafel of commode wilde. Grond geen probleem. En duidelijk maken dat ie even rustig moet doen. (duidelijk NEE aangeven, al is t 50 x....) Succes, hopelijk is t bij jou ook een fase.
Hier staat er gewoon een flesje water klaar. Als hij gek gaat doen krijgt hij zijn flesje en dat vindt hij zo interesant dat hij net lang genoeg stil blijft liggen. Tegen de tijd dat hij erachter komt dat het water is en geen sap/melk heeft hij al een schonen luier aan En ik heb hem ook regelmatig in de houdgreep hoor, het is maar net hoe zijn/mijn bui is op dat moment. Succes ermee en maar hopen dat het een 'fase' is
Daar heb je wel gelijk in, misschien druk ik me wat hard uit maar ik vind dat je bij dit soort dingen gewoon stréng moet zijn anders nemen ze een loopje met je...
Hier ook eentje die het vreselijk vindt om te moeten liggen. Ik zorg meestal dat ik een leuk speeltje, of een tube creme of borstel of zo bij de hand heb om hem bezig te houden en ik kan intussen heeeeeeeel snel vieze poepluiers verschonen. Maar af en toe is het toch nog een heel gevecht hoor, ik heb dus helaas ook geen gouden tip voor je.
Tuurlijk kan ik mijn kind de baas, daar gaat het toch niet om, hij is zo beweeglijk dat hij gerust op zijn hoofd gaat staan ookal houden we hem stevig vast. Het gaat er toch niet om of hij het verschil weet, het gaat erom dat hij binnen notime gedraaid is! Maargoed ieder zijn mening en manieren. Ik vind degene van het flesje water een goede, dat ga ik uitproberen.
Hier ook wel een stribbelaar maar niet echte strijd althans ze laat zich door ons afleiden. Ze heeft een paar spulletjes op de commode die ze mag pakken (tandenborstel, knuffeltje) van de rest moet ze afblijven. Dat begrijpt onze donderstraal heel erg goed ze probeert het wel maar het blijft hier steevast "nee dat mag niet". Verder probeer ik het leuk te maken, kiekeboe spelletje, lelijk gezicht trekken bij een vieze luier, praatje met haar maken. Met aankleden van romper en truitje laat ik haar zitten en dat gaat nu ook goed. Maar ja een gouden tip heb ik ook niet, hier gaat het ook niet altijd over rozen. Kindjes vinden aankleden en verschonen nu eenmaal niet leuk. Soms geef ik haar het gevoel dat ze de strijd gewonnen heeft en mag ze als ze klaar is lekker draaien op haar aankleedkussen (lees: 2x per maand ofzo haha). Maar tijdens verschonen is het standaard liggen blijven, dan huilt ze maar niks aan te doen. Ik schenk geeneens aandacht aan dat huilen. Precies wat chantal74 ook zegt nee is nee al moet ik het 100x herhalen. Dit is nu eenmaal een leeftijd waarop ze je uit gaan proberen en 9 van de 10 keer is er niks aan de hand.
Ik heb een muziekdoosje op de commodeplank staan. Daar mag Jesse alleen mee spelen tijdens het verluieren. Maar ik moet erbij zeggen dat hij ook wel altijd heel rustig is, dat scheelt ook de helft. Temperamentvolle kindjes trappen daar misschien niet in.
Hier hebben we ook zo'n sterk mannetje hoor! En nee soms lukte het me gewoon niet om hem in bedwang houden en tegelijk zijn billen schoon te krijgen zonder dat alles onder de poep kwam. Heb nu eenmaal maar twee handen... Wat ik dan deed als hij heel erg lastig deed was, pech gehad, dan maar laten lopen in zijn poepbroek tot hij gekalmeerd was. En wat hier een uitkomst was waren easy up broekjes! Dan hoefde hij niet meer zo vaak en lang op zijn rug te liggen, want dat wilde hij gewoon niet. Alleen maar even billen schoonmaken en hup weer staan. En plasluiers deed ik helemaal staand. Uittrekken, Mischa bij de salontafel zetten, luierbroekje omhoog en klaar is kees. Hier werd het bij die tanden-poep-luiers een ander verhaal. Mischa bleef toen heel stil liggen en huilde hartverscheurend, heel zielig. Bleek dat hij zere billen had door de vele zure luiers en bovendien zit er in bijna alle billendoekjes alcohol en dat brandt! Mischa ging op een bepaald moment al huilen als ik alleen al een schone luier uit de la pakte... Wij gebruiken nu Pampers Sensitive en nu, een paar weken later, is het hele gedoe over en kunnen we hier weer gewoon luiers verschonen. Het is (ja hoor alweer) maar een fase en deze duurt gelukkig niet zo lang en kost je geen nachtrust!
hai, Heb je al geprobeerd een speeltje te geven en hem daar mee bezig te houden. Ik moet zeggen dat ik (door ervaring uit mijn werksituatie, kinderdagverblijf) mijn kindje ook kan aankleden terwijl het op haar buik ligt. Meestal helpt bij ons een speeltje wel. Wij hebben ook zo een muziekapparaat dat je over haar heen kan zetten. Dan kan ze tegen beestjes aan drukken en dan begint er muziek te spelen met lichtjes. DIt werkt ook wel.
Hier ook een geworstel hoor, ik verheug me er elke keer weer op Maar hier toch ook wat de meeste dames al zeggen, in de houdgreep. Met mijn linkerhand op zijn borst houd ik hem in positie en spreek hem tegelijkertijd streng toe (echt wel beetje stemverheffen) en vaak word hij dan zo ontzettend boos dat ie begint te brullen en dan blijft hij recht liggen. Het is bijna alsof hij wil huilen want ik vind onderdehand dat hij met acht en halve maand echt wel oud genoeg is om te weten dat je bij luier omdoen niet kan/mag draaien. Het is de meest heraalde, oudste routine handeling die hij kent. Zucht Ik hoop dat het een fase is en hij op een gegeven moment weer besluit netjes te blijven liggen. Want op deze manier ga je echt tegen het luier wisselen opzien vind ik.