Baby slaapt te weinig? Vecht tegen slaap.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roomsoesje27, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Onze dochter slaapt eigenlijk al vanaf 4 weken overdag vrijwel niet.
    's Nachts krijg ik haar met moeite op bed en slaapt ze meestal tussen 11 en 12 uur, dan komt ze rond 6 uur voor de voeding waarna ik haar zo weg kan leggen.
    Dan wordt ze rond 10 uur wakker en als ik mazzel heb valt ze na het voeden in slaap op ons bed en dan slaapt ze tot 12 uur, valt ze niet in slaap gaat ze rond kwart over 10 mee naar beneden.

Dan begint het gedoe, ze wil vanaf die tijd eigenlijk niet meer slapen.
    Ik let op de signalen, gapen, oogjes wrijven en probeer haar dan rustig weg te leggen, maar het is meteen krijsen.
    Op een gegeven moment is ze echt aan het vechten tegen de slaap en krijg ik haar met moeite rustig om haar uiteindelijk een keer een klein dutje te laten doen terwijl ze op mijn borst ligt of in de draagdoek zit.
    Zo gaat het de hele dag door tot het 11 uur is en in de tussentijd slaapt ze hooguit 2 uur in kleine hazenslaapjes.

Uiteindelijk zit ze per dag gemiddeld op 14 uur slaap wat me te weinig lijkt voor een baby van 7 weken, maar ik kan niet echt vergelijken.
    Volgens iedereen die ik spreek is ze toch wel heel veel wakker.
    In combinatie met het vechten tegen de slaap heb ik het idee dat ze overdag wel wat meer zou moeten slapen maar hoe?

Ik heb wel wat dingetjes geprobeerd, alleen op bed voeden en haar daar in slaap laten vallen, draagdoek, wandelen, wiegen, het meeste resulteert in een slaapje van hooguit 10 minuten.
    Ze lijkt op die momenten geen krampjes te hebben dus dat kan al uitgesloten worden.

Wie heeft er nog ideeën, ga het morgen sowieso ook even melden bij het cb, maar heb nogal weinig vertrouwen in het cb en krijg liever advies van mensen die het zelf hebben meegemaakt.

2. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    We kunnen elkaar helaas de hand schudden! Mijn zoontje is inmiddels 11 weken maar vanaf letterlijk de eerste dag een zeer slechte slaper. Sinds een paar dagen slaapt hij in de nacht wel zo'n 5 uur aan een stuk door gelukkig, dat doet jouw meisje al dus super! Ik ben hier nog altijd de hele dag door bezig hem in slaap te krijgen (voorheen kon dat door met hem te lopen en te wiegen maar nu kan het alleen aan mijn borst) en zijn slaapje duurt dan hooguit 30 minuten. Hij is hartstikke moe als hij wakker wordt maar weigert op eigen houtje in slaap te vallen of blijven. En soms ben ik het dan ook zat en neem ik 'm maar mee naar beneden. Rond 00 uur is ie helemaal uitgeteld en valt dan pas goed in slaap.

Het cb is hier ook geweest, ik baker mijn zoontje al in en dat gaven ze dus ook als tip. En laten huilen, maar dat werkt voor ons niet, mijn ventje begint na 5 min al hysterisch te krijsen en zij willen dat je 20 min door gaat. Ik heb het zelfs 15 min geprobeerd en het heeft niks opgeleverd; ja een overstuur kindje. En ohja, standaard praatjes over in het bedje leggen bij de eerste signalen etc. Ik denk dat elke moeder met een kindje dat zo moeilijk en weinig slaapt zich inmiddels wel ingelezen heeft dus mij konden ze helaas niks nieuws vertellen en heb niks aan hen gehad.

ik accepteer dus gewoon maar dat ik nauwelijks iets kan doen overdag, het is gewoon niet anders. Wekenlang heb ik het internet afgestruind voor tips maar je leest keer op keer hetzelfde en nu heb ik me er maar bij neergelegd. Hij valt in slaap aan de borst en dan leg ik hem weg en als ie na 30 min of korter wakker wordt gaat ie er weer uit. Als ik met hem in mijn bed ga liggen dan vindt hij het heerlijk om samen te slapen dus dat doe ik bijna elke dag, samen een dutje van 2 uur.

Ze worden wel groot, nog even geduld!! Het is heel pittig, ik weet wat je door maakt!

3. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hier hetzelfde gehad.
    Al waren krampjes en reflux ook een oorzaak van het slechte slapen.
    Wat hier verbetering gaf was op haar buik laten slapen. En ik weet het, het wordt afgeraden maar misschien kun je het proberen in de kinderwagen of de box zodat je er goed zicht op hebt.
    Ik was blij dat ze ineens soms 1,5-2uur achter elkaar sliep overdag.

Onze dame slaapt nog steeds op haar rug, ook Snachts en ze slaapt tegenwoordig hartstikke goed!

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Net terug van het CB, aangegeven dat Lotte overdag weinig slaapt en vecht tegen de slaap.
    Buiten inbakeren en overdag ook in haar eigen bedje laten slapen i.p.v. de box had ze niet echt tips.
    Inbakeren zie ik niet echt zitten en in haar eigen bedje of op ons bed doe ik meestal wel.
    Toevallig kon ik haar net al slapend aan de borst zo wegleggen op ons bed en ze ligt nu al 20 minuten te slapen, maar ze heeft vanmorgen het slapen van 10 tot 12 ook gemist doordat ze naar het CB moest.
    Ben benieuwd of het beter wordt en anders misschien toch het inbakeren maar proberen.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Je kindje is nog geen twee maanden oud... Daarnaast slaapt ze van 6-10 (want om 6 begint voor hun de dag, dat zijn al 4 uur!!
    daarnaast slaapt ze van 11-6 dat is gewoon doorslapen!!! Als ze overdag tussendoor ook nog eens 2 uurtjes bij elkaar slaapt vind ik het echt goed hoor!

Waarschijnlijk wil ze in de avond niet eerder slapen omdat ze dan continue aan de borst wil? --> clusteren, ook heel normaal.

Mijn dochter ging overdag pas goed slapen met 3 maanden en dit was toen ze naar de creche ging.. 2x 2uur zou ze daar slapen zonder te huilen..Bij mij thuis was het overdag drama om op gezette tijden te gaan slapen ;)

Laten huilen vind ik zelf nooit een oplossing maar het gedrag wat ze laat zien is voor deze leeftijd heel normaal volgens mij.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Die kleintjes kunnen heel goed hun hoeveelheid slaap bepalen. Klinkt prima wat je beschrijft. Wordt misschien later wel meer. Gewoon wel de gelegenheid geven om uit te rusten.

7. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Op zich vind ik het geen probleem dat ze overdag weinig slaapt, maar ik zie gewoon dat ze moe is en regelmatig zelfs oververmoeid en dat lijkt me ook niet echt heel goed voor har.
    Er zijn ook dagen dat ze gewoon wakker en tevreden is en dat is het prima dat ze niet meer slaap krijgt.

8. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee. Weet hoe vervelend dit probleem kan zijn. Mijn mannetje is 9 weken en slaapt ook erg moeilijk in.hij gaat vrijdag de eerste keer oefenen op het kv. Iemand daar ervaring mee..

9. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zl is al bijna 6 maanden en slaapt nog steeds moeilijk in en door... Snachts komt hij ook nog vaak. Ik zorg voor rust en regelmaat en probeer hem niet te overprikkeld te krijgen... Ik heb hem toen hij jonger was wel ingebakerd met een lakentje, dat hielp enorm, anders sloerg hij zichzelf steeds wakker. Nu niet meer nodig, maar slaapt meestal maar 1 rondje achter elkaar (45 min)... Tja het hoort bij hem! Hoperlijk worden als de twee tandjes die hij nu krijgt door zijn de nachten weer wat beter :)
    Succes ermee!

10. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Inbakeren ziet er misschien eng uit oid voor jou als moeder. Maar die kleintjes vinden het heerlijk! Ik heb al mijn kinderen ingebakerd, waren en bleven korte slapers ze hadden gewoon niet meer slaap nodig.
    Maar voor een kleintje van 1 mnd is wat je zegt meer dan voldoende hoor. Ik zie niets waarover je je zorgen hoeft te maken. Probeer dat inbakeren maar eens, je zult zien dat ze er helemaal van ontspant.

11. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

ik zou ook inbakeren!!

12. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Hier hetzelfde probleem.. mijn zoon is nu bijna 8 weken..
    Met 6 weken zijn we gestart net inbakeren, kleine man sliep s nacht door, en s ochtends ging het ook goed, maar vanaf een uur of 15.00 tot 22.00 was het telkens drama..
    Nu werkt mijn man onregelmatig, en heeft hij veel diensten tot 23.00 uur, dus ik zat al die tijd alleen met een hysterisch huilende baby.. en als hij dan net sliep, was hij na 10 min wakker door zn eigen bewegingen en dan begon alles weer opnieuw.. ik kon vaak nieteens eten koken, at continu brood als avond eten.
    Niets hielp en ik kreeg last van mijn rug van het dragen en wiegen.. alleen dan was hij stil namelijk, als hij op mn arm of borst lag. (met grote open ogen)
    Ik was ook geen fan van inbakeren, vond het er zielig uit zien.. maar ben er toen dus mee begonnen en echt meis.. probeer het alsjeblieft!
    Wij zijn begonnen met doeken die we al hadden en toen dat leek te werken hebben we de pacco besteld.
    Ik zeg niet dat het alles wegneemt, ons mannetje moppert nogsteeds wel een beetje als we hem in bed leggen, maar meestal niet meer langer dan 20 min.. en als hij dan eindelijk slaapt, dan slaapt hij ook gewoon 3-4 uur achtereen.
    Als hij wakker wordt dan is het een kadootje om uit te pakken, hij rekt zich dat uitgebreid uit, en vaak krijgen we nog een grote glimlach ook..

13. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Ik heb het zelfde probleem maar alleen overdag.
    Hij vecht gewoon tegen zn slaap...
    Als ik hem in bed legt en hij jammert, ga ik er elke 10min even heen.
    Speentje, over zn voorhoofd wrijven en niet praten.
    Als hij echt overstuur is probeer ik hem te kalmeren en leg ik hem, als hij rustig is, weer terug.
    Maargoed, hij is nu 3mnd. En slaapt 's avonds en snachts lekker door!
    Zoontje van mn zus heeft ook hetzelfde maar die is echt altijd overstuur.
    Krijst het uit en loopt ook rood aan.
    Wil ook niet slapen, en als hij slaapt ook hazenslaapjes.
    Lastig maar t word minder.... zeggen ze!

14. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hoi onze zoon is nu 8 weken en wil ook niet goed slapen als ik hem in de middag in zijn bedje leg dan begint hij te krijsen hij gaat om 11 uur na de laatste fles in zijn slaapzak en dan doe ik de handjes ook in zijn slaapzak en dan leg ik de mouwen op zijn rug en zo slaapt hij van 11 tot 7 in de ochtend doe ik dat niet wordt hij om half 4 wakker hij is echt een buikslaper maar durf het niet in de nacht doe het wel in de box of bank of wagen het zal wel allemaal vanzelf over gaan ik vraag me ook telkens af wat ik eraan kan doen om hem in bed te kunnen laten slapen in de middag en tegen half 7 in de avond maar wil nu nog niet echt lukken. groetjes

15. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Hoi,
    Misschien een andere tip. Wij hadden ook een oververmoeid meisje wat niet wou slapen. Wij hebben een electrische schommel/wipper met water geluidjes enzo.
    Hier legde we haar in met schommelstand en watergetijen aan. Binnen no. time sliep ze dus haha, soms wat langer maar ze viel wel uitzichzelf in slaap zeg maar. Na 10 min als ze beetje diep in slaap was konden we haar gewoon in de kinderwagen bak leggen waar ze meestal verder sliep.
    Misschien niet helemaal de juiste oplossing maar zo kreeg ze wel slaap genoeg en ook viel ze zonder mama in slaap.
    Ze is nu 3 maanden en valt zo in slaap met wel vaak nog 5 min jengelen. Zo heb ik zelf nog tijd voor mijn andere dochter, huishouden en noem maar op.

Misschien kun je zon schommelstoel eens proberen.
    Succes.

Deel Deze Pagina