Me kleine meid is net 1 geworden en ik vroeg me af wanneer je naar 1 slaapje gaat overdag. Nu slaapt ze van 1030 tot 1230. Ik moet haar altijd wakker maken anders slaapt ze door. En ze slaapt van 1530 tot 1800. Ook dan maak ik haar wakker. Ze gaat dan om 2030 naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend. Ik vind dat ze best veel slaapt vergeleken met andere kindjes van haar leeftijd. Kan je ook trainen om haar langer wakker te houden overdag ? Ik wil er eigenlijk naartoe gaan dat ze na haar brood gaat slapen en dan de ochtend wakker.
Ik kan bij mijn zoontje heel erg merken wanneer hij er aan toe is om dingen te veranderen: hij begint ineens wat te rommelen met zijn ritme en zo ineens is het anders Hij geeft het over het algemeen dus heel goed zelf aan (soms een klein beetje hulp van ons). Je kunt eens proberen om haar een ochtend wakker te houden en dan kijken hoe het gaat, maar dit zou ik vooral plannen in het weekend of (beter nog) wanneer je een paar vrije dagen hebt Als ze de ochtend wakker blijft, lijkt het me logisch dat ze 's middags eerder gaat slapen, dus dan zou je haar bijvoorbeeld van 13.00 - 15.00 uur op bed kunnen doen.
Mijn dochter leek net na haar 1e verjaardag ook op 1 slaapje te zitten. Nu is ze 14 maanden en sinds 2 weken weer op 2 slaapjes. Ze slaapt ineens vrij veel overdag, ze is ook zo druk en alleen sprong aan het maken denk ik. Dus we volgen haar behoefte gewoon en dat is nu weer 2 slaapjes. Waarom zou je haar langer wakker willen houden? Als ze deze slaap nodig heeft dan is het toch raar om haar bewust op te houden en te rekken
mijn zoon ging met 13-14 maanden naar 1 slaapje, die at om half 12 brood en lag er om 12 uur in. hij slaapt dan 2-3 uur gemiddeld. maar s avonds om 7 uur ligt hij er ook weer in tot de volgende ochtend. idd gewoon proberen als je zelf een paar dagen vrij hebt. ik vond het erg fijn dat hij over ging naar 1 slaapje, dan kan je in de ochtend weer erop uit anders zit je veel aan huis gebonden.
Ik ga er gewoon op uit s ochtends ondanks dat ze nog slaapt. Ze slaapt dan in de autostoel. Met autorijden valt ze sowieso in slaap
Dit verschilt denk ik ook heel erg per kind. Dochter ging vlak voor de 6 maand al over naar 1 slaapje. Nu met 15 maanden soms overdag al geen slaapje meer.
Ik zou het gewoon eens proberen om haar rond 11 uur of half 12 in bed te leggen en te kijken tot hoe lang ze slaapt. Daarnaast zou ik eerder voor een 'bedtijd' van 19.00 uur of 19.30 uur gaan kiezen. Maar dat is ook maar mijn persoonlijke mening!
Als ze om half 11 moe is gewoon lekker in bed stoppen. Ik heb ook een kind dat veel slaap nodig had op die leeftijd, heerlijk! Ik genoot van de vrije tijd en mijn kind was super vrolijk op haar vele slaapjes. Wat wil je nog meer? 's Avonds om 20:30 uur naar bed vind ik ook erg laat, hier is het 19 uur. Misschien is de dan overdag wat meer uitgerust?
Ik vind 2030 ook geen bedtijd voor een dreumes. Probeer eens overdag één slaapje, en dan savonds rond 19.00/19.30 uur.
Rond 15 maanden. Daarvoor sliep hij denk net zoveel als jou kindje. 'S ochtends anderhalf a 2 uur. En 's middags 2a 3 uur. Hij had het echt nodig. Nu kan hij nog 3 a 4 uur slapen 's middags met 1 slaapje.
Als we gewoon thuis zijn en normaal op staan (dus niet uitslapen) dan wijst ze rond 09.00-09.30 uur naar de deur en zegt: naar bed... Dan slaapt ze 1.5-2 uurtjes.. Daarna meestal de hort op (speeltuin, boodschappen, park, visitie etc) en dan is ze rond 15.00 uur weer moe en slaapt ze ook nog 1-1.5 uur.. Hebben al vaker geprobeerd een van de slaapjes uit te stellen of te skippen maar dit heeft tot nu toe nog niet gewerkt.. Ik volg haar maar.. Ik laat mijn programma trouwens niet door haar slaapjes bepalen en ga wel gewoon weg als dat moet. dan slaapt ze in de auto of kinderwagen
De oudste ging hier met 17 maanden naar 1 dutje..dat was eerst rond elf uur en dat werd steeds later..op een gegeven moment kon ze tot 12 uur/ half 1 opblijven. De jongste is nu 16 maanden en hangt er een beetje tussen. De ochtenden kan ik hem altijd wel op bed leggen...dan slaapt hij gewoon. Maar de middagen worden lastiger en als hij niet slaapt redt hij het eigenlijk niet. Maar een tussenweg zoals bij de oudste lukt op een aantal dagen niet omdat ik de oudste tussen de middag moet halen en brengen van school en dan kan hij pas om 13.15 naar bed...dat is veel te laat. Op ma en do is dit dus zo. Op di blijft ze over en wo en vr is maar een halve dag school. Wij doen het dus nog vaak om en om.
Hier zit ik al een paar weken op 1 slaapje. Maar onze dochter slaap 's nachts van 19.00/19.30 tot 8.30 uur. En overdag slaapt ze van 11.30-14.00 uur en soms ook langer tot 15.30 uur). Ze slaapt dus 15-17 uur per dag maar ze slaapt liever lange rukken dan korte slaapjes. Het slaapt schuift nu steeds iets meer op naar 12 uur en ik hoop op 12.30 uur uit te komen i.v.m. lunch.
Hier nog steeds 2 slaapjes. Dat is ongeveer zo: - Van 10u tot 11u30 - Van 14u tot 15u30 In de ochtend om 10u slaapt ze altijd meteen als ze in haar bedje gaat. Het slaapje in de namiddag gaat soms moeizamer. Savonds gaat ze rond 19u / 19u30 naar bed, maar ook dan duurt het vaak heel lang voor ze in slaapt valt. Om die reden denk ik soms dat ze overdag te veel slaapt, en dus in de avond niet moe genoeg is... Maar sochtens heeft ze blijkbaar haar slaap echt wel nodig. Ik vind het ook heel moeilijk , die slaapjes.... Ik kijk ook uit naar het moment dat ze met 1 slaapje toekomt!
Dochter slaapt in principe van 19-19.30u tot 6.30u. Overdag van 9.30-11.30u en van 15.00-16.30u. De nachten zijn momenteel erg moeizaam, ze is al een week ziek en steeds wakker. Veel huilen. Dus ook weer af en toe een nachtvoeding. Wellicht een sprongetje weer?