restless legs

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boonie, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Sinds een paar weken heb ik enorm last van rusteloze benen.
    Vooral als ik moe ben, dus hoe later op de dag , hoe erger het wordt.
    's Avonds weet ik niet meer hoe ik zitten of staan moet. Constant dat nare gevoel in mn benen..pff...Op deze manier ontspannen lukt me dus niet.

Verder mag ik niet klagen , want de zwangerschap verloopt echt zonder problemen. Ik vroeg me alleen af of dit herkenbaar is en of iemand weet wat er tegen te doen is??

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ja hoor! Ik heb het sinds ik 7 weken zwanger ben, heb er altijd ook wel last van gehad tijdens werk. Ik heb dus ook steunkousen. Hier helpen erg goed. Anders lekker zoveel mogelijk met je benen omhoog zitten, ook tijdens werk proberen. Hoe meer je dat overdag al probeert, hoe minder je savonds last hebt.
    En in bed een kussen onder je benen leggen, dat is erg fijn. Er zijn ook verkoelende cremes die je kunt smeren, van je voeten naar je dijen smeren (naar het hart toe) maar dat werkt maar een half uurtje bij mij. Het kussen en benen de hele dag zoveel mogelijk omhoog is het beste en verder bewegen.
    sta je op de tram/bus te wachten, niet stil staan maar lopen!

3. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaaah ik heb er ook enorm last van, nu ook! Word er gek van!
    Helaas geen tips die ook echt helpen... even doorbijten ben ik bang.

4. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    Toen ik nog zwanger was had ik dat ook heeeel erg, heb vanaf 30 weken snachts geen oog dicht gedaan door dit.. En tips hielpen niet echt veel bij mij.. Moest dus gewoon door de zure appel heen bijten

5. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Ik heb er ook weer enorm last van. Ik neem elke avond voor het slapen gaan een bruistablet calcium. Dit schijnt te helpen. Ben er gister mee begonnen dus kan nog niet zeggen of het werkt.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Jaa.. herkenbaar! Ik had hier een tijdje terug ook een topic over geopend.

Ik heb de tips gekregen om een lekkere warme douche te nemen of met een kussen te slapen onder mn benen en dit helpt inderdaad een stukje beter!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Magnesium schijnt heel goed te werken tegen zowel restless legs als beenkrampen. Ik had zelf echt vreselijke beenkrampen 's nachts, ben magnesium gaan bijslikken (slik nu 90% van de ADH en dan dus nog normale maaltijden erbij) en het is echt zooo verminderd! Had eerst iedere nacht wel een paar keer in beide benen en voeten kramp, nu hooguit 1x per week en dan alleen in m'n rechterbeen, die kramp trekt ook veel sneller weg dan eerst. Mijn verloskundige verkoopt zelf ook magnesium-supplementen, misschien die van jou ook wel!

8. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    heel herkenbaar... vorige zwangerschap had ik dit ook al... alleen wel pas later dan nu... nu ben ik 13 weken en heb ik het al...

9. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Misschien een hele gekke tip, maar ze zeggen dat het helpt om een blok zeep onder in je dekbedhoes te doen. Zit zelf in de zorg en dit is een hele oude tip uit grootmoeders tijd. Merk zeep maakt niet uit. Volgens onze bewoners helpt het wel. Mijn moeder heeft het ook geprobeerd en die zei dat het ook hielp.

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Nog een tip uit grootmoeders tijd, is een magneet onder het matras leggen...

De oorzaak is trouwens een verschuiving van zouten en mineralen. Dit veroorzaakt een tekort aan magnesium. Vandaar dat magnesiumtabletten heilzaam kunnen zijn (zoals iemand voor mij al schreef).

11. 2011isonsjaar

2011isonsjaar Actief lid

11 jan 2011
    309
    0
    0
    Hee Meis,

Ik heb het ook, en ik gebruik magnesium.. Wel iets meer dan in de beschrijving staat (heb kruivat eigen merk en neem er 3 voor het slapen gaan.) Kan geen kwaad en bij mij neemt het rot gevoel af....

12. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Leuk, die tips uit grootmoeders tijd :)
    Gelukkig heb ik er 's nachts weinig tot geen last van. Alleen 's avonds als ik op de bank zit. Rustig een film kijken zit er voor mij en mn partner niet in. Zou ik zo'n zeepje of magneetje ook onder de bank kunnen leggen? :p

Ik vind het in elk geval fijn om te lezen dat jullie het herkennen en het dus echt bij de zwangerschap hoort.

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Of in je sokken doen. :D

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ah, dus meer mag ook gerust? Ik wilde het aan de vk vragen, maar vond het ook weer niet nodig daar speciaal voor te bellen. 3 tabletjes is 150% van de ADH, toch? Bij mij werkt mijn huidige hoeveelheid wel goed, maar als meer toch geen kwaad kan, dan doe ik dat (want iedere week kramp is ook nog best vervelend en ik heb ook dagelijks een trillende oogspier, schijnt ook typisch iets te zijn dat weggaat wanneer je magnesium slikt).

15. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    ik denk dat ik dan toch ook ga kijken voor magnesiumtabletten... moet ik daarvoor eerst vk bellen of kan ik dat gewoon gaan slikken?

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kun je gewoon bij Kruidvat oid halen, heb ik zelf ook gedaan en 't later bij een controle aan de vk gezegd; die zei meteen dat veel mensen daar baat bij hebben, niet alleen bij restless legs en krampen, maar ook bij vroege harde buiken, energietekort en maagklachten.

17. 2011isonsjaar

2011isonsjaar Actief lid

11 jan 2011
    309
    0
    0
    Ik heb het op advies, volgens mij mag je er normaal 2 en ik neem er 3 voor het slapen gaan (mocht er max 4 voor slapen gaan) en dan bv overdag nog is een of 2 maar overdag heb ik er weinig last van... half uurtje voor ik ga slapen, dan voel ik het op gegevenmoment afnemen.

18. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik slik multivitamines waar onder andere ook magnesium in zit. Kan dat geen kwaad als ik nog eens extra magnesium zou gaan slikken? Of plas je bijvoorbeeld het teveel daaraan weer uit soms?

19. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik zou je aanraden om magnesium te slikken.
    Helpt tegen kramp in je benen, kalmeert je zenuwen en dus waarschijnlijk helpt het ook tegen restless legs.
    Succes

20. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bij mij helpt even gaan plassen vaak. Ik hoef dan niet eens zo nodig, maar het helpt vak wel.

Deel Deze Pagina