Onzeker

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yotsuba, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hallo iedereen!
    Gek wordt ik ervan,
    Sinds april ben ik gestopt met de pil en de eerste maanden was ik meeega hyper en heb ik al meerdere testen verslonden (sja je bent enthiousiast of niet)
    Compleet nutteloos en dat wist ik stiekem ook wel maar toch.
    Mijn laatste menstruatie was ruim een week te laat (start 20 juni) en de test gaf negatief mijn menstruatie was ook korter en minder heftig dan normaal.

Vanaf een week na dat moment voel ik me compleet tot rust gekomen en kijk ik er super rustig tegen aan.
    Nu ben ik nogsteeds niet ongi geworden en heb ik last van de volgende klachten;

Vaak duizelig
    Sinds kort vlagen van misselijkheid (later in de ochtend en savonds vaak)
    En mijn buik voelt een beetje alsof ik ongi moet worden (al ruim een week)
    last van mijn darmen (maar heb ik wel vaker)
    Ik heb last van lichte afscheiding (niet in mn slip)
    Vorige week waren mn tepels ook super pijnlijk en gevoelig maar dat valt inmiddels gelukkig mee.

Nu mijn vraag, ik ben zwaar geneigd weer gelijk een test te gaan doen maar ik ben bang dat ik teleurgesteld wordt.
    Wat zijn jullie meningen over mijn situatie en wat zouden jullie doen?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik zou testen, het is al meer dan 30 dagen geleden dat je ongesteld bent geweest. Ik weet niet of je altijd wat langere cyclussen hebt, of dat dat alleen vorige keer was?

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Nee daarvoor was het wel een paar dagen later maar niet zo veel als nu.
    Thx voor je reactie petrabr!

4. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Misschien tegen je zelf zeggen ik wacht nog een week? Want, het maakt niet veel uit als je wél zwanger bent, dus wacht nog een week en doe dan een test als je nog niet ongesteld bent geworden :)

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja ik heb alleen weinig geduld.. maarja het is wel verstandiger denk ik.. :)

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Het ligt er aan hoe je nu leeft
    Zodra je zwanger bent is het natuurlijk belangrijk om geen alcohol meer te drinken, geen rood vlees meer te eten e.d.
    wat dat betreft is het wel handig om te weten of je zwanger bent of niet.
    Als je al die dingen toch al niet doet maakt het idd niet uit wanneer je test

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik zou er gewoon een test tegenaan gooien, maarja wie ben ik? Ongeduldig in ieder geval... :p

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Helaas helaas, misschien toch nog te vroeg.
    De test geeft een dik vet negatief streepje aan. :(

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou in volgende rondes ovulatietesten gebruiken. Ik heb ze maar een ronde nodig gehad (uiteraard ben ik daarom extra lyrisch :D). Maar ik geef het als tip omdat het mij heelveel rust heeft gegeven. Weten dat je ei is geweest (dat op zichzelf is al fijn, ik verbeeldde me al van alles en dacht dat mijn eieren op waren)... en je kunt je NOD wat makkelijker inschatten.

Mijn menstruaties waren ook erg licht, maar dat was na de Mirena. Anticonceptie is gewoon ingrijpend, als je iets anders dan condooms gebruikt. Geef het tijd!

10. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Nou het punt is een beetje dat ik al die tijd gezegd heb dat ik de ovu test echt pas wil gebruiken na een half jaar proberen :(
    Onder t mom, de natuur redt zich wel.
    Als ik t gewoon uitreken wanneer mn eisprong zou moeten zijn en als ik dan kijk naar mn slijm en mijn "zin" :D rond die periode voel ik t aardig aan wanneer deze is.
    Maar t is wel ontzettend verleidelijk.

Het is zo frustrerend omdat je (denkt dat) lichaam het uitschreeuwt dat je zwanger bent met alle bijkomende narigheidjes, mensen om me heen zeggen het steeds.. en dan die suffe test die nog net niet zijn tong naar mijn uitsteekt.

En daarna denk ik weer van "verd*rie Angela er zijn mensen die er wel 5 jaar of langer over doen of helemaal niet zwanger zijn! wat zit je nou te zeuren"

Pfff.. hormonen.

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Soms is het gewoon heel fijn om te zeuren. Of je er nu 3 maanden mee bezig bent of 3 jaar, als je iets echt wil dan is het gewoon heel erg moeilijk om het van je af te zetten.
    Ik zeur ook al vanaf de eerste ronde, dus van mij mag je :D

12. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Thx Saskia :)

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hihi, ik dacht dat dat ook, 6 maanden... toen bedacht ik me, what the hell, wat maakt het nou uit? Ik was er net zo mee bezig hoor, en voelde me ook een idioot als ik dan verhalen las van mensen die al zo veel langer bezig waren...

Ik had ook veel ei-tekenen, maar ik heb door de testen wel ontdekt dat er nog aardig wat dagen tussen ei-wit (slijm :p) en eisprong zaten. De 2 dagen dat ik slijm had, waren de testen negatief, daarna dik positief. Het gaf mij meer inzicht in het wat en wanneer van mijn cyclus.

14. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Misschien toch maar eens proberen dan.. even overleggen met mn lief.
    Pff heb spontaan weer koppijn, en deze was net eindelijk weg voor ik de test deed ;)

15. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Gister nog met mijn moeder gesproken er over en zij kwam er pas na 2 maanden achter dat ze zwanger was.
    Mijn kwalen blijven tot nu toe ook nogsteeds, ga kapot van de koppijn en heb om de haveklap honger.

Heb me er wel bij neergelegd dat er geen bebe in mijn buik zit maar ja voorlopig ook nogsteeds niet ongesteld dus houd t wel in mn achterhoofd.
    Ik rook al 2,5 jaar niet meer en alcohol drink ik bijna niet meer laatste tijd dus dat zit prima.
    Met hoeveel weken over tijd is het gebruikelijk om een test te doen eigenlijk?

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Je kunt vanaf je NOD een testje doen, maar sommige vrouwen testen pas later positief omdat hun lichaam niet zo snel genoeg HCG aanmaakt. Ik zou het even een weekje aankijken en dan nog eens testen. Als dat lukt tenminste :D Verder zou ik leven alsof je zwanger bent.. geen alcohol e.d.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik heb gewoon getest toen ik ongesteld moest worden. De streep die er kwam, kwam nog voor de controle streep. Maar er zijn zeker mensen die pas later positief testen, de opbouw van hCG volgt normaal wel een patroon, maar er kan individuele variatie zijn.

18. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ikkk vind t maar spannend :)
    Elke keer als ik naar de wc ga ben ik bang dat ik ongesteld ben geworden :)

19. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Als je gewoon vaak/goed klust kan je je ook tempen!
    Weet je ook wanneer je ei is geweest...
    En voor nu kan je ook kijken hoe hoog je temp is... is die heel laag (<36.5) weet je iets meer (okee geen 100% zekerheid) en is die hoog (>37.0) dan weet je iets meer ... daartussen ben je voor nu iig niet veel wijzer... maar het kost je geen geld.
    Heb zelf ook keertje rare menstruatie (extreem licht) gehad (achteraf te vroeg 8dagen na ei; en ik wist mn ovulatie zeker omdat ik ziek ben en echo dit had bevestigd. ) maar bleek achteraf toch menstuatie (bloedtest gehad was negatief), na 4 weken overtijd uiteindelijk een stijging temp gehad.
    Veel succes !!
    Liefs Lotte

20. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

moet je wel weten wat je normale temperatuur is want voor mij gaat hetb al niet op...36,5 is voor mij een hoge temperatuur dus NA de eisprong. Dat v3erschilt dus bij veel mensen. Beter dus temperaturen vanaf dag 1 van je cyclus dan zegt t pas echt wat...

Ik duim voor je dat je zwanger bent hoor!!

Deel Deze Pagina