Wat vervelend voor je dochter! Nare ervaring voor de eerste keer. Ik viel als puber ook standaard flauw de eerste dag van m'n menstruatie. Dat kwam vaak, dacht ik, door de lage rugpijn en buikpijn. Vaak was dat 's nachts als ik naar de wc ging, dus m'n vader heeft me heel wat keer van de overloop vandaan in m'n bed kunnen brengen. Later ging ik aan de pil en daarna niet meer gehad. Beterschap voor haar!
Wat super dat jullie zo goed zijn geholpen. Dat is echt heel fijn. Dan zal ze inderdaad niet lekker zijn geworden door het lange staan in combinatie met warmte. Waar ze op zou kunnen letten is dat wanneer ze onderweg is dat ze een klein blikje cola of sinas bij zich heeft. Mocht ze een volgende keer dan niet lekker worden dan direct gaan zitten en wat drinken. Nog liever liggen met de benen omhoog en anders zitten met haar hoofd tussen haar benen. Wij krijgen best vaak meisjes op het spreekuur met deze klachten en eigenlijk is er nooit iets aan de hand en past het in het plaatje. Wel fijn dat ze het wel voelde aankomen zodat ze ieder geval al even kon steunen en dan de volgende keer moet ze maar gelijk gaan zitten. Ik hoop dat ze snel weer wat fitter is en dat het een eenmalig iets was maar hou er wel rekening mee dat ze vaker flauwtes zou kunnen krijgen omdat het toch wel heel vaak voorkomt bij pubermeisjes.
Zelf ook nog steeds last van, dus wel herkenbaar! Zolang ik de pil slikte had ik geen klachten meer, maar daarvoor wel en toen ik stopte om zwanger te worden kwam het terug. Lees nu in de reacties dat het een lage bloeddruk kan zijn. Dat heb ik inderdaad, dus dat zou het zomaar eens kunnen zijn in combinatie met hormonen
Ja mijn man heeft een compleet overlevingspakket voor haar gekocht haha, geloof dat ie meer geschrokken is dan ik. Ze is ook echt 'zijn kleine meisje'. Pakketje met maandverband, chocola, snoepjes, dextro energy, blikjes fristi en kleine zakjes chips. Dochter vond het allemaal vooral wat overdreven, maar vond het wel lief. Maar zal idd er rekening mee houden en zorgen dat ze altijd iets bij zich heeft idd.
Wat vervelend voor je dochter! Hier ook herkenbaar: door lage bloeddruk icm menstruatie(pijn) viel ik als tiener ook verschillende keren flauw. Meestal voelde ik het wel aankomen en kon snel gaan zitten. Toen vond ik het super gênant, inmiddels (gebeurt af en toe nog wel) boeit het me niet meer wat anderen ervan denken. Ik zorgde rond m'n menstruatie dat ik altijd een flesje water, iets te eten en ook een rolletje zoute drop in m'n tas had. Dat laatste laat je bloeddruk wat stijgen, helpt soms om het echte flauwvallen te voorkomen.
Bij mij was het lage bloeddruk. Ellende begon nog voor mn eerste menstruatie, die toen niet lang meer op zich liet wachten. Gebeurde spontaan maar ook na een inspanning. (Stilstaan na rennen, wachten met je fiets voor t stoplicht etc). Op de max was t 13x op 1 dag, zat toen nog in groep 7... Zodra ze vage suisgeluiden hoort, of vlekken gaat zien gelijk gaan zitten. Als het kan benen omhoog tegen de muur of opgetrokken en hoofd in verhouding laag. Drop eten (zoet of zout maakt niet uit), voldoende drinken en altijd drop/dextro/drinkbouillon mee. 18+ kan port ook riep mn huisarts 25 jaar geleden. Even niet zoutloos eten als t kan. Ik voelde het wel aankomen. Eerst hoorde ik een suis, vervolgens werd mn zicht wat donkerder, daarna een piep gevolgd door een hardere suis, koud zweet en verdween zo goed als al mn zicht op wat vaag contourbeeld na en spiercontrole grotendeels kwijt. Veelal nog wel aanspreekbaar maar veel moeite je te begrijpen of een antwoord te geven (destijds). Suis klinkt voor mij een beetje al dat "sneeuwbeeld" wat je vroeger nog wel eens op tv had. Als ik niet ging zitten bij de piep werd het koples. Wastafel, trotoirband, stoeptegels op t midden van t schoolplein, de kast bij turnen (aaaauw), badrand (zat op t toilet voor een nr 2), mn tafel in de klas, de poot van de tafel naast me in de klas... Dus laat haar vooral letten op wat gebeurd voordat ze echt controle verliest, dan heeft ze allicht een minder pijnlijke en genante leercurve. De pil hielp bij mij overigens niet (Diana, die is tegenwoordig in de ban)
Ik heb het ook jaren gehad tijdens menstruatie ,was de eerste jaren ook echt heftig bij mij.Naar school gaan was geen optie bv.Ik ben wel eens flauwgevallen op school ,in de bus enz.Om die reden al vroeg aan de pil gegaan.Ik heb er nu geen last meer van (behalve helse pijn af en toe) maar lage bloeddruk heb ik nog steeds en dat merk ik regelmatig. Ik at dagelijks appelstroop op brood, toen werd het wel iets minder met klachten als duizelig zijn enzo.
Appelstroop vindt ze heel lekker, dus zal ik sowieso halen. Ik ben ook blij dat ik haar gisteren thuis heb gehouden, ze moet toch 10km fietsen en dan wil je niet dat je zoiets krijgt.
Oh wat ontzettend heftig zeg! Echt niet fijn! Ik zal haar aangeven op signalen te letten, had haar gisteren wel gevraagd, maar ze wist het niet meer. Alleen dat ze duizelig was en even wilde leunen. Ik had zelf ook altijd een lage bloeddruk, maar niet zo erg.
Het is ook echt naar. Als kind had ik het al en met mijn eerste zwangerschap had ik het ook. Stond ik met mijn moeder bij de drogist en brak het zweet me uit en inderdaad dan zo'n piep in je oren en vlekken zien en dan door je benen zakken. Ik vind flauwvallen sws altijd al heel naar om bij een ander te zien. Het gaat ineens zo snel.
Ja lijkt me echt heel vervelend. Je kunt er ook heel weinig aan doen op zo'n moment als het zo snel gaat.
Wat super naar voor haar! Ik had het vroeger ook, vooral door de pijn. Een nichtje van mij nog steeds, maar die kan niet tegen de golven bloed die ze er ‘s ochtends uit ziet en voelt komen. Maar dat lijkt het allebei niet echt bij jouw dochter dus. Lage bloeddruk lijkt me wel heel voor de hand liggend. Meeste tips zijn al wel gegeven denk ik verder. Sterkte ermee!
Hoe gaat het nu met je dochter? Ik val heel makkelijk flauw, al vanaf mijn 6e jaar. Ik heb een lage bloeddruk met tot enkele jaren terug ook een laag Hb met glucose-dalingen. Ik at slecht vandaar de hypo's. Ik moest op een gegeven moment standaard 1 week voor mijn menstruatie (was altijd regelmatig ongesteld) staalpillen slikken. Ik was achteraf gezien best hevig ongesteld met veel pijn en bloedverlies. Ik had trouwens als 6-jarige, toen ik al flauw viel, behoorlijke anemie.
Het gaat goed, dank je! Ze is wel heel moe, maar verder niet meer echt duizelig geweest gelukkig. Wat heftig allemaal zeg, zeker dat je zo jong al flauw viel, dan heb je ook nog geen idee wat dat is.