Helaas herkenbaar. Mijn dochter valt ook regelmatig flauw en na bloedonderzoek verwacht de huisarts dat het te maken heeft met haar hormonen maar het blijft een eng beeld. Ze voelt het zelf goed aankomen tegenwoordig en gaat al zitten. Is er bloedonderzoek gedaan?
Nee vind onze huisarts niet nodig. Dus tja. Had niet echt anders verwacht denk ik. Mocht het echt vaker voorkomen, ga ik er wel achteraan. Heb voor nu een rolletje dextro + rolletje drop in haar tas gestopt.
Ah wat zielig. Ik had dit ook de eerste paar jaar dat ik menstrueerde, daar is nooit een verklaring voor gekomen.
Een vriendin van mij had het ook, lage bloeddruk en als ze ongesteld werd nog lager, dus ze vertelde het altijd wanneer ze ongesteld was, ik hield haar dan altijd extra in de gaten. En kon dan ook de docent inlichten als ik zag dat ze bijna van haar stokje ging. Ik zou je dochter tijdens de menstruatie wat extra zout laten eten en drop, zodat haar bloeddruk wat hoger blijft.
Klinkt heel bekend en denk dat het hormonaal is. Had het als tiener, daarvoor uiteindelijk de pil gekregen en toen is voor het eerst zwanger was had ik het weer, zo eng want ik wilde natuurlijk niet vallen. Hier ook een dochter die tijdens haar eerste ongesteldheid een hele heftige migraine aanval had, heel bleek is als ze ongesteld is en regelmatig tijdens het opstaan zich even moet vasthouden omdat ze anders voor de vlakte gaat. De laatste 3 maanden was ze om de 2 weken ongesteld (dus 1 week ongi, 1 week niet en daarna weer ongi) De huisarts heeft haar nu een pil voorgeschreven, die mag ze 3 maanden proberen, als die goed werkt dan krijgt ze die standaard en anders gaat ze een andere proberen. Wat ook goed helpt tegen een te lage bloeddruk (buiten drop en zout) is zoethoutthee, dat is van nature bloeddruk verhogend.