Tips te strak gehecht en zwanger van tweede?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door pascha, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    hallo dames,

ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn met mijn probleem..
    ik ben ruim een jaar geleden bevallen..en dat ging niet zonder slag of stoot..jayden met vacuum gehaald en ik ben flink geknipt..zal het niet uitgebreid vertellen..maar ik was te strak gehecht waardoor na twee dagen de eerste hechting eruit is gehaald en daarna de rest..toen is de boel flink gaan ontsteken...maar bij de nacontole zeiden ze dat alles goed was..de binnenste hechtingen waren nog niet opgelost..ik bleef echter zo'n last ervan houden en steeds een strak gevoel met lopen en bukken..ben naar de dokter geweest en die zei dat mn opening groot genoeg was! gemeenschap bleef een drama waardoor ik eerst het idee had dat het tussen mn oren zat..maar het deed gewoon erg zeer..
    dus vaak deden we het niet omdat het gewoon geen pretje is..nu ben ik wonder boven wonder...zwanger geraakt van de tweede..
    en mijn eerste echo moest inwendig omdat we niet wisten hoever ik was en ze het aan de buitenkant niet goed kon meten..

nou dat deed dus hartstikke zeer..en ze zei ook gelijk al dat ze kon zien dat het niet goed was..en dat ik naar de gyn had moeten gaan want er was wel degelijk wat aan te doen alleen had dat nu weinig zin moest eerst de bevalling afwachten!

ik hoef voorlopig nog niet te bevallen maar ben echt een soort van bang..ik loop ook bij de osteopaat omdat ik net voordat ik zwanger was te horen kreeg dat ik een beginende hernia heb..mijn stuitje staat niet goed vanwege mijn vorige bevaling...heb bekkenklachten..en de osteopaat probeert nu mijn bekken zo soepel mogelijk te houden..en die kon gewoon aan de buitenkant al voelen dat mijn litteken helemaal is verhard en verkleefd..had van hem al de tip gekregen om het te gaan masseren met perenium olie..dat doe ik trouw ondanks dat het zeer doet..

maar ik zit toch wel een beetje gammel in elkaar..zijn er meer mensen die ook te strak waren gehecht en hoe gaat het dan bij de tweede bevalling..ook mensen toevallig met rugklachten..en hoe gaat dat dan na de bevalling..

het is voorlopig nog niet aan de orde maar zie er wel vreselijk tegenop..

het is een heel verhaa; geworden maar alvast bedankt voor de reacties

gr.

2. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hier ben ik ook nieuwsgierig naar...

Ik lijk wel 14 van onderen.

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik heb ook last van strakke vagina door ingeknipt, maar is wel wat minder geworden, veel rusten dat is enige oplossing en spieren oefeningen bij vagina. Het is akelig gevoel en pijnlijk idd, pff! Maar heb nu minder last van omdat ik veel rust.

(was ook gaan ontstoken na ingeknipt)

4. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    weet je wat het rpobleem is..normaal gesproken als je geknipt ben hou je daar wel even last van..das normaal..en litteken weefsel moet weer soepel worden..en dat is hetm nu juist als je te strak gehecht bent..

een normaal mens heeft een normaal sexleven..waardoor het litteken wordt gemasseerd en het van liever lee weer soepel wordt..

maar als gemeenschap erg zeer doet omdat het gewoon krap is...dan wordt de sex ook minder...en het litteken wordt dan niet soepel..want er wordt niks mee gedaan..snappen jullie het nog haha

daarom moet ik het masseren om het zo soepel mogelijk te maken..en de osteopaat probeert het van buiten soepel te houden..lees: mijn bekkenbodemspier want die is natuurlijk doorgeknipt..

als ik niet zwanger was geweest dan hadden ze het opnieuw opengemaakt en gehecht..en nu wachten ze de bevalling af..dus hoe je het ook wend of keert wordt gewoon weer geknipt..

en ben behoorlijk huiverig voor de bevalling..ook omdat mijn vorige absoluut geen pretje was zowel voor mij als voor mijn zoon want die had er kiss syndroom aan overgehouden..
    maar ook omdat ik last van mijn rug heb..

hoop gewoon dat ik er niet helemaal gehavend vanaf kom..

vraag me ook af of er mensen zijn die zo'n zelfde soort situatie hebben meegemaakt en hoe het daarna is gegaan..

gr.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) Sorry hoor, ik moet even flink lachen op je opmerking! Wat een geniale uitspraak :)

Feit blijft natuurlijk dat het erg vervelend voor jullie moet zijn.
    Ik heb geen tips of ervaring, maar ik wil jullie wel even een hart onder de riem steken.

6. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    hier precies hetzelfde te strak gehecht bij de eerste
    pas na 7maanden hadden we weer iets wat op sex leek,

ben 2 maanden geleden weer bevallen en moet zeggen wat een verademing zeg
    ondanks dat ik een zware onverwachte stuitbevalling heb gehad en aan 2 kanten ingeknipt te zijn vond ik het een stuk positiever als met de geboorte van tycho ik heb denk ik 4dagen een beetje last gehad van mijn hechtingen en na3weken hadden we alweer sex en nu zonder pijn!

Deel Deze Pagina