Na de bevalling last van bekkeninstabiliteit?

Discussion in 'Na de bevalling' started by zwingertje, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwingertje

Mar 20, 2009
    56
    0
    0
    Ik had tijdens deze zwangerschap behoorlijk pijn aan mijn bekken, maar nu ik ben bevallen is het niet over... Wie herkent dit en weet wat je eraan kunt doen? Bedankt!

(ps ik moet mijn banner nog updaten ;)

2. Wokkel

Wokkel Bekend lid

Aug 18, 2009
    659
    1
    0
    Heb je tijdens je zwangerschap begeleiding gehad van een bekkenfysio? Zo ja, neem dan weer contact op. En anders is het raadzaam er een te zoeken, heel belangrijk om goed aan je herstel te werken, weet ik uit ervaring!!

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Hoe lang geleden ben je bevallen? Het gaan namelijk niet ineens van vandaag op morgen over hoor... Je lijf heeft nog wel even nodig.

De eerste weken goed rust nemen en het doen van (lichte) bekkenoefeningen kan snel verlichting geven. Dat heeft bij mij wel geholpen.

4. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hoi!

Hier ook behoorlijk bekkeninstabiliteit vooral aan het einde was het ondragelijk.
    Nou dat laatste verween als sneeuw voor de zon toen de kleine eruit was!
    Nu nog wel last van mijn onderrug, is dat bij jou ook zo?

Heb fysio gehad en zou deze ook nu weer kunnen krijgen. Jij ook wel lijkt mij?

5. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    tijdens mijn 2e zwangerschap ook in de ziektewet gezetten er door en bij de fysio speciaal vor bekken gelopen maar nix helpte
    na de zwangerschap ook weer bij de fysio gelopen er weer nix gehopen en ze kunnen verder mij niet helpen

9 januari ben ik 50 % gaan werken
    om even in te komen voor me wwerk

vanaf 6 feb 100% gaanwerken
    maar moet zeggen de ene dag heb ik geen of weining last ervan maar ik heb ook van die dagen dat ik er wel weer erg last van heb

ik zat nu aan te denken om een rontgerfoto te laten maken

ik ben het hellemaal zat ervan van die pijn

en het lijkt ook wel dat mijn collega's het niet geloven dat ik er nog last van heb

ik ben 5 maanden geleden bevallen
    en moet ook zeggen echt een kraamtijd heb ik niet gehad
    dus rusten heb ik niet kunnen doen
    heb ik kl*te kraamverzorgster gehad
    ik had ze eigenlijk voor 7dagen maar bij 4e dag heb ik het hoofdkantoor gebelt dat ik ze niet meer hoeft en dat ik het zelf wel allemaal gaat doen
    was het ineens hellemaal zat

van de fysio moest ik 1 week plat in bed blijven (niet gedaan)

2e week rustig naar benenden zitten en lopen enz

3e week pas een rondje buiten lopen en dan weer naar huis
    nou ik heb het allemaal niet gedaan

en van de fysio moest ik ook zo min mogelijk trappenlopen ,tillen enz
    en minder het huishouden doen

nou sorry ik heb 2 honden en een dochter van 3 jaar oud
    dus ja ik blijf bezig met vanalles in het huishouden en verzorgen van 2 kids

maar succes jij

6. woman1974

woman1974 Actief lid

Jun 16, 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    Ik ben vorige week bevallen en merk ok dat mijn bekken niet meteen goed is, ga daarom terug naar de fysio die gespecialiceert is in bekken, veel s6 ermee in iede rgeval!

@citta: jammer dat je kraamhulp niet leuk was, je had dat ook kunnen melden bij het kraambureau hadden ze een ander kunnen sturen, misschoen was die wel leuker geweest!
    En je leven gaat idd door maar als je alle adviezen niet navolgt zal herstel ook moeilijk zijn, ik hoop in ieder geval voor je dat het toch snel wegtrekt

7. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    rotterdam
    woman1974: aller eerst gefeliciteerd nog

en ja ik heb het hoofdkantoor gebelt de 4e dag en die zou de volgende dag een andere sturen die heb ik toen de 5e dag ook laten komen
    maar die maakte ook eens misbruik ervan
    ik vertelde me verhaal wat die andere verschilde meiden deden want ik kreeg elke dag een ander en deden geen flikker
    en dat vertelde ik haar
    nou deze deed het nog erger die kwam om 8 uur en om 10 uur ging ze weg om voor haar dochtertje schoenen te ruilen en toen kwam ze om 11 uur weer en toen moest mijn dochtertje eigenlijk al eten ,maar het moest van haar in bad ,ik heb haar toen weg gestuurt en toen weer het kantoor gebelt dat ik alles zelf wel ging doen
    maar moet zeggen dat ik ook maar voor 1 dag hoefde te betalen
    dus vind het goed zo

ja maar het is ook moeilijk hoor om die advies te doen want ja je heb je beesten en huishouden en nog een kind van 3 jaar oud lopen die alle aandacht wilt hebben
    en ik ben zo alles moet spik en span

op me werk zeggen ze ook allemaal van ben blij dat je er weer bent hoor want je ken merken dat je weer terug bent hoor

ja ik muts zie alles dus hup op me knieeen en boenen maar
    ik weet ook wel dat het allemaal niet goed is
    maar wat moet je dan stil zitten ?

als ik al 2 uur heb lopen winkelen dan voel ik het al opkomen
    dan heb ik nog nix thuis gedaan zeg maar

het is gewoon k....t

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    @ Citta: jammer dat je jezelf to tekort hebt gedaan (ook met de kraamhulp)... nu zit jij met de gebakken peren... maar ik heb een vraag: Heb je geen man in huis? Mijn man laat de hond nu uit en hij is na de bevalling 2 a 3 weken thuis geweest (vakantie daarvoor opgenomen). Ik heb dus wel de ruimte gekregen om de eerste weken aan te sterken.

Nogmaals: jammer dat je jezelf zo tekort hebt gedaan. Ik had die kraamzorg al lang gezegd waar het op staat, zodat je er de daaropvolgende dagen wel wat aan zou hebben.

9. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    rotterdam
    ik heb een man in huis (ken beter geen man in huis hebben hwaaa wat hij doet nix
    en als ik het moet vragen dan is het ja zo doe ik straks dan heb ik het al gedaan

en hij ken geen weken thuis blijven dat kost het zijn eigen geld
    hij krijgt dat niet uitbetaalt
    hij heeft alleen 3 a 4 weken met de bouwvakantie en klaar
    daarom krijgt hij in mei aardig wat vakantiegeld

maar ook al zou hij thuis geweest zijn dat doet hij toch nix
    dus laat hij maar lekker werken

heb het toen al gezien met mijn oudste dochter dat hij een week thuis bleef met de kraamtijd (hadden we ook geld opzij gelegt dat we toch in de maand wat hadden ),en toen deed ik nog van alles ,en ik moest hem echt sturen om dingen te doen en dat was zo irritant dat ik nu zei schat blijf je maar gewoon werken hoor ik red me wel

ach ik ben het al gewent met zo man hwaaaa
    leef er al 15 jaar zo

mijn moeder was er wel voor me
    maar het was de bedoeling dat ze nu dit keer gewoon oma zou zijn dat zij met de oudste leuke dingen kon gaan doen
    en ik wou dat ook gewoon dus daarom ben ik gewoon doorgegaan
    weet het ik ben eigenwijs
    je bent zo of niet

en dat probleem heb ik ook me werk ook
    ik zie dingen te veel en blijf maar door gaan
    ik hou ook van schoonmaken is echt een tik van mij hwaaaa
    en ja sommige mensen maken daar misbruik van

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    @ Citta: m.b.t. jouw man doe je jezelf echt te kort (maar da's echt mijn mening hoor... daar hoef je niks mee te doen). Mijn man doet alles ook niet meteen, maar hij doet het wel. Ik heb geleerd meer geduld te hebben en het hem in zijn tijd te laten doen... Je kunt niet het onmogelijke verwachten.

Mijn man werkt ook fulltime, maar als ie thuis is kan ie best de hond uitlaten. Da's wel het minste wat hij kan doen.

Nogmaals, ik vind het enorm jammer voor je Citta dat je jezelf zo tekort doet. Eigenwijs of niet... je moet een keer weten dat eigenwijsheid niet op zijn plaats is. Maar ja, uiteindelijk is het jouw leven.

Ik kan ook enorm eigenwijs zijn, maar niet ten koste van mijn eigen gezondheid! Als het slecht met mij gaat, heeft de kleine en mijn gezin ook minder aan mij.

Share This Page