Hallo dames, Ik ben op dit moment overal informatie aan het opvragen dus ook maar even hier. Hoe is jullie herstel en wond na je 2e of meerdere keizersnede? Ik heb bij mijn zoontje een spoedkeizersnede gehad (en nu misschien een geplande, we moeten binnen 2 weken beslissen) en best geluk met hoe mooi het litteken is geworden, wel voel je onderhuids zo`n gleuf. Maar hoe is dit na een 2e keizersnede? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Hier 2 weken geleden een geplande keizersnede gehad. Is me erg tegengevallen. Wond is open gesprongen en moet nu 2x per dag spoelen onder de douche en aan de lucht laten drogen. Verder nog erg moe. Als ik nu de keus had tussen is en gewoon bevallen ging ik voor een gewone bevalling. 1e keizersnede nergens last van gehad. Maar nu pfff het valt me erg tegen
Ik ben op 24 december bevallen dmv een keizersnede en herstel weer vrij snel. Vergelijkbaar met de vorige keizersnede.
Hallo, Hier al twee keer een spoedkeizersnede gehad. Laatste keizersnede wel een ontsteking aan de wond gehad. Was dmv antibiotica snel over. Ik was na de tweede keizersnede weer sneller op de been als bij de eerste. Nu bij deze zwangerschap krijg ik een geplande keizersnede. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan.
Ik heb bij de eerste een spoedkeizersnede gehad en toen was het herstel zeer voorspoedig. Onlangs ben ik bevallen dmv een echte spoedkeizersnede toen het vermoeden bestond dat mijn oude litteken op de baarmoeder open was of zou gaan en dat herstel valt me vies tegen. Waarschijnlijk omdat ze zoveel haast hadden had ik de eerste week het gevoel alsof ik was overreden door een vrachtwagen en het litteken zag er heel rafelig uit. De wond ziet er nu rustig en netjes uit alleen is het litteken nu iets langer dan bij de eerste. Die onderhuidse gleuf heb ik nooit gehad maar het lijkt aan een kant bij mij nu net alsof ze het iets te strak hebben gedaan. Als ik nu terug kijk had ik liever een geplande ks willen hebben zodat het herstel ook fijner zou zijn. (In mijn geval dan)
Mijn eerste was een spoedkeizersnede.. en tweede een geplande natuurlijke keizersnede. bij de eerste was ik 14 dagen erna nog om de 4 uur paracetemol aant slikken tegen de pijn kon mijn bed absoluut niet uit in het ziekenhuis.. maar nu met mijn geplande stond ik gelijk dezelfde dag nog naast mijn bed! Wat een wereld van verschil... ben nu echt niet meer bang bij een eventuele derde ik zeg kom maar op!!