1e menstruatie na bevalling, zeer heftig en pijnlijk! normaal?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lovewinnie, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nou de titel zegt het al is het normaal. ik ben sinds 2 dagen ongesteld voor het eerst na de bevalling. normaal ben ik 3 dagen zeer ligt ongesteld en dan is het weer over. nu loop ik letterlijk leeg net als de 1e dag na de bevalling zeg maar. vanmorgen stond ik op en het drukte gewoon langs me benen en op de grond. schrok er erg van en vraag me af of dit wel normaal is. ik gebruik altijd normaal tampons en nu dus ook maar moet ze niet overdreven elk uur wisselen omdat ik anders compleet doorlek als dat dan al niet is gebeurd. verder heb ik een enorme buikpijn, flinke rugklachten en voel me slapjes.

zijn er meer die het zo hevig meemaken die 1e menstruatie en hoe verlopen de volgende. hoop echt dat dit eenmalig was want dit herken ik echt niet. kan me niet herrinneren dat ik dit bij me dochter ook heb gehad.

wanneer is het bloedverlies abnormaal? weet iemand dit. heb wel is gehoort dat iemand in de vloed kan schieten ofzo maar wat houd dat in en kan dat nog zo laat na de bevalling.

sorry voor dit onsmakkelijk verhaal hoor maar maak me echt wel ene beetje zorgen vooral omdat ik zo duizelig ben en slapjes

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi, ik heb dit ook gehad (drie weken nadat ik was gestopt met "nabloeden") en het was niet eens een echte ongesteldheid, maar kwam doordat ik na een week alweer met de pil gestopt was. Ik was er ook helemaal duizelig van en gebruikte 's nachts zelfs weer die grote kraamverbanden! Heb de verloskundige gebeld en die kwam meteen kijken. Ze haalde serieus mijn oude mandverbandjes weer uit de prullenbak. "hoort er ook bij" zei ze heel nuchter. (over vieze verhalen gesproken) ;)

Het bleek inderdaad gewoon mijn menstruatie te zijn en die kan inderdaad superheftig zijn! Als je twijfelt kun je het altijd aan je verloskundige voorleggen, misschien ben je dan wat meer gerustgesteld. Bij mij duurde het trouwens wel heel kort, na twee dagen mega-heftig bloeden was het weer voorbij, terwijl ik juist altijd een week ongesteld werd.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi, dat van dat stoppen na 1 week pil gebruik is hier net zo. ik dacht dat ik vorige week ongesteld werd (beetje bloedverlies) en begon toen meteen met de pil. toen stopte het bloeden weer en ben maar weer gestopt zodat ik kon wachten op een echte menstruatie en dan weer beginnen zodat de pil meteen veilig is. heb het denk hierdoor een beetje opgewekt. ik hoop dat ik morgen ook kan zeggen dat het minder of over is want dit is ook niks zeg
    bedankt voor je antwoord en als ik maandag nog zo is ga ik zeker even bellen

4. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    de eerste menstruatie bij mij (opgewekt door de pil) was ook een verschrikking. zo gigantisch veel dat ik echt er van schrok. toevallig moest ik op nacontrole bij de vk en die zij dat het normaal was. dus ik was weer gerustbesteld. duurt nog 2 a 3 keer voordat het weer een beetje normaal is.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    der is nog steeds geen verandering helaas en bloed nog steeds erg heftig. ook is me rugpijn nog veel erger geworden verschrikkelijk. hopelijk is het snel over. durf me dochter niet eens mee te nemen naar de wc wat ze normaal altijd doet omdat ik bang ben dat ze zich doodschrikt en denkt dat mama au heeft. heb medelijde met de vrouwen die altijd on heftige menstuatie hebben. wat ben ik dan toch normaal gezegend.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik was heel vroeg want heb net mijn eerste menstruatie achter de rug. En die was ook heel heavy. Heel veel dat ik kotex (die voor de nacht die ook als kraamverband worden gebruikt) in heb gedaan. Ik ben niet aan de pil ofzo (omdat ik las over de pil die jullie gebruiken?). maar had het dus ook zo heftig en veel.

Deel Deze Pagina