Herstelperiode na bevalling met ruptuur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jolandahidding, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolandahidding

9 jan 2008
    27
    0
    0
    Emmer Compascuum
    Met mijn bevalling had ik een 2de graads ruptuur. Nou had ik de vraag hoelang jullie daar voor nodig hadden om te herstellen.

Ik heb er soms nog wel last van namelijk, dat het erg trekt of dat ik er helemaal geen druk op kan hebben.
    Of hoort dat er toch wel bij :(:

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    week of 6,8 na totaal ruptuur, daarna alleen nog wat last van uitwendig litteken (was ook nog ingeknipt....)

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik vind dat ik er erg lang last van heb gehad.

Na een maand of 6 ging het bij mij de goede kant op. Dan bedoel ik dat vooral het litteken mij vervelende ongemakken gaf.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat verschilt nogal per persoon denk ik.. Sommige houden er heel lang last van. Anderen (zoals ik) zijn na een totaalruptuur al snel weer op de been. Na 8 weken was het meeste wel over, alleen nog een moe bekken als ik echt te lang liep/stond. Maar dat was met 3 maand echt helemaal weg.

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    had jij ook zon "slapend" gevoel (prikkelend, tintelen, net als wanneer je been slaapt) dat was voor mij het teken ff dimmen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mij was het meer een dof zwaar gevoel, alsof ik er een baksteen op mijn bekkenbodem lag..

7. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Ik was ook vrij snel weer op de been (Knip en totaal reptuur) Na 4a 5 weken had ik vrijwel nergens meer last van. Heb eigenlijk meer last gehad van mijn knieen, Nu nog steeds helaas.

8. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik heb er zo'n 7/8 weken last van gehad. Aan het einde was het niet echt pijnlijk meer, maar voelde het gewoon vervelend. Bijv als ik veel gelopen of gezeten had. Nu voel ik er absoluut niets meer van.

9. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik ben ook van binnen uitgescheurd en van buiten een knip
    behoorlijk wat hechtingen. ik ben nu een maand verder en heb nog een plekje dat af en toe bloed.

wel verlies ik dagelijks wat hechtingen(die oplosbaar waren) EN HEB ER OOK BEST VEEL LAST NOG VAN OP BEPAALDE dagen

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb een subtotaal ruptuur gehad (in, maar niet door de kringspier) en door foutief hechtdraad heeft het hele herstel zo'n 7 maand geduurd ...

11. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Heb er helemaal geen last van gehad eigenlijks..zelfs de vk stond er versteld van. Het herstel is heel snel gegaan.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Choco, dat klinkt fijn!
    Bij mij had het ook sneller gekund, maar de knip is gaan ontsteken, dus vandaar wat langer last. En duurde het iets langer voordat ik weer fatsoenlijk rondliep, en dus mijn bekkenbodem kon oefenen..
    De scheur is wel netjes genezen..

Deel Deze Pagina