1e menstruatie na keizersnee, incl borstvoeding en PCOS

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door LindaS80, 6 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Hallo dames,

    Hoe zagen jullie na de bevalling het verschil tussen de 1e menstruatie en het gebruikelijke bloedverlies na de bevalling?
    Ik heb 6 weken geleden een spoed sectio gehad. De eerste 2 1/2-3 weken had ik bloedverlies, daarna roestbruin/heel slijm verlies en sinds een week helemaal niks meer. Volgens de gynaecoloog was het geel slijm normaal.

    Nu verlies ik sinds vandaag weer donkerrood bloed, wat inmiddels is overgegaan in helderrood bloedverlies.
    Ik had aan het begin van de week pukkels in het gezicht, en de melkproductie was gisteren en vandaag teruggenomen en ik heb last van menstruatie krampen.

    Aangezien de oudste inmiddels 13 is, ik PCOS heb, volledig borstvoeding geef en al 3 jaar geen normale cyclus heb (was maar 2-5 keer per jaar ontsteld en had dan 1 dag een paar druppels lichtroze bloedverlies) , twijfel ik of dit een “normale” menstruatie is of bloedverlies van de bevalling.
    Daarbij dacht ik dat het bij borstvoeding vaak langer duurt voordat je cyclus weer op gang komt.

    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Het kan best hoor, 2x borstvoeding gegeven en 2x na 6 weken weer een menstruatie. Het kan wegblijven, maar niet bij iedereen.
     

Deel Deze Pagina