1e menstruatie na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Adore, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adore

Adore Niet meer actief

Lieve meiden,

Ik heb momenteel mijn 1e menstruatie na de miskraam.. en ben nu op dag 11 en bloed nog steeds flink (incl. stolsels) wie had ook een langere menstruatie? Er lijkt maar geen einde aan te komen.. (normaal bloed ik 5/6 dagen, maar alleen de eerste 3 dagen veel).
    Ook heb ik geen eisprong gehad (ovulatietesten gebruikt en temperaturen), mijn gynaecoloog zei het al dat het wel eens voorkwam.. die eerste cyclus zonder eisprong omdat er dan nog veel HCG in je lichaam aanwezig is worden geen nieuwe eitjes aangemaakt!
    Ik hoop deze cyclus wel een eisprong te krijgen en vermoed dat die ook wel later zal zijn door het bloedverlies.

Liefs Puella

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb het allebei gehad, veel bloedverlies en ook juist heel weinig na een miskraam en curettage. Bloedverlies zegt echter niks over het al of niet optreden van een eisprong. Ik ben weleens zwanger geworden direct na een miskraam toen ik nog bloed verloor.

Als je nou bloed blijft verliezen, zou ik toch nog eens hcg laten prikken voor de zekerheid. Ik neem aan dat je wel een controle-echo hebt gehad na de miskraam? Zo niet, dan is aanhoudend bloedverlies een reden om dat alsnog te doen om uit te sluiten dat er nog een restje zit.

Suus

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja mijn eerste menstruatie na de curretage duurde ook langer. Het heeft 8 dagen geduurd (normaal ook 5-6 dagen). Het was heel heftig, veel stolsels, en bloed verloren en veel krampen.
    Heb inmiddels de tweede menstruatie achter de rug en dat was heel weinig. Was nu maar 4 dagen ongesteld, weinig bloedverlies, geen stolsels en krampen.

Als het nog lang duurt kun je even je HA bellen om advies te vragen.

4. Adore

Adore Niet meer actief

Ja, een contole-echo heb ik gehad (een week na de miskraam) en ook 2x bloed laten prikken op HCG, maar dat liep snel omlaag binnen een week.
    Ik merk vaak dat ik duizelig wordt als ik iets doe waarbij ik moet bukken.. maar dat kan ook met het bloedverlies samenhangen.
    Zwangerschapstesten heb ik ook gedaan, maar die waren 2 weken geleden al wit ;)

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oké, dat is goed om te weten. (Al zou ik toch nog voor echo en hcg-meting kiezen als bloedverlies aanhoudt. Je hebt restjes die weer aangroeien, maar dat is hartstikke zeldzaam.)

Ik hoop voor jou dat het snel ophoudt. Je zult misschien wel een ijzertekort hebben inmiddels...

Suus

Deel Deze Pagina