Graag wil ik hier even mijn verhaal doen. Op 16 oktober had ik een positieve test, 2 zelfs. Helemaal beduusd en vol ongeloof maar toch ontzettend blij. Helaas was onze blijdschap van korte duur... Afgelopen donderdagavond had ik licht bloedverlies met afvegen wat zich heeft doorgezet in een bloeding die net zo rood was als een menstruatie. We hebben het het weekend aangekeken en zijn het weekend weggeweest wat we al gepland hadden. Ik heb totaal geen last gehad van krampen of andere dingen die je wel hoort en leest. Wel zaten er kleine stolseltjes in. Ik heb me verder tussen de vele tranen door lichamelijk prima gevoeld. Zondag is het bloeden overigens gestopt en heb nu af en toe wat bruin (oud bloed) bij het afvegen. Maandag heb ik de verloskunige gebeld en mijn verhaal gedaan. Ik vroeg haar of een miskraam altijd gepaard gaat met krampen en dat is over het algemeen wel zo. Ook vroeg ze me of ik stolsels had die de grootte kan hebben van een duim tot een vuist, niet dus.... alleen hele kleintjes.` Ook daar sloeg de twijfel een beetje toe dus ze willen een echo maken maar dat kan pas vanaf 7 weekjes en ik zou dan nu pas 5 weekjes zijn. Ik ga ervan uit dat het mis is want als ik dat niet doe word ik te onzeker en kom ik de komende 2 weekjes alleen maar brullend door (zal nog wel wat hormoontjes zijn denk ik) Ik moet gewoon wachten op de bevestiging dat het mis is, maar tot die tijd ben ik er gewoon nog niet klaar mee....................... Bedankt dat ik hier mijn verhaal even kon doen.
Heel veel sterkte En ik hoop dat het toch allemaal goed blijkt te zijn over een paar weken bij de echo. Heel veel liefs, Sanne
Hi Ingrid, Pff, wat vervelend zeg! Die onzerkeheid is killing. Maar helaas kun je niet zoveel meer doen dan afwachten... Bloedverlies hoeft niet altijd te betekenen dat het mis is. Ik heb het zelf gehad bij 9wk. Bloedverlies, maar geen kramp of iets dergelijks. 'Gelukkig' was ik al 9wk en konden ze direct een echo maken. Waarop helaas bleek dat het mis was. Maar nogmaals, het hoeft niet te betekenen dat het bij jou ook mis is. In 50% van de gevallen heeft een bloedverlies een andere oorzaak en komen er gewoon gezonde kindertjes uit. Maar kan me voorstellen dat je snel het negatieve scenario verwacht. Heel veel sterkte met afwachten! x lex
meid, ik wil je heel veel sterkte wensen, en je kunt net zoals ik eerder terecht bij je HA voor een vaginaal onderzoek en daarna doorverwezen worden naar het ZH voor een inwendige echo heb dit namelijk voor het weekend ook gehad, helaas was mijn bloeding wel een mk, maar hou moed en hoop!! maar zoals ik het al zei: je kunt doorverwezen worden naar het ZH voor een inwendige echo..!! sta erop als je het niet vertrouwd, want die 2 weken zijn killing meid!! dikke knuff
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben erg blij met deze site want je kunt gelukkig met vanalles hier terecht, er is altijd wel iemand die hetzelfde heeft doorgemaakt. @Lex, voor jou ook vervelend om het met 9 weken door te maken. Idd wel fijn dat je direct terecht kon voor echo. Is het voor jou al lang geleden dan?? @Nouvy, ik denk dat ik het die 2 weken nog wel red, zit er ook niet nu meteen op te wachten om voor de dokter met de benen wijd te gaan . Maar dank je voor je tip, als het me toch allemaal te lang duurt trek ik bij de HA aan de bel. Ik kan nu oprecht zeggen dat ik met jullie meeleef omdat ik weet hoe het voelt. Had alleen niet gedacht dat het toch zoveel impact op me zou hebben. Vind mezelf best wel nuchter en snap ook dat als het mis is je het beter nu kan hebben dan als je al heel veel verder bent. Maar goed....dat wil niet zeggen dat je het zomaar naast je neer kan leggen. Liefs
En? Nog niet voor echo geweest? Nog bloedverlies gehad? Trek je het wachten nog? Ik ben er vorige week achter gekomen met een inwendige echo dat het vruchtje in mn buik van 7 weken en 3 dagen al een tijdje niet leefde. Wrs al met 5 weken en nog wat gestopt met groeien. Klein beetje bloedverlies gehad met bijna 7 weken maar alleen veegjes roze slijm. Geen kramp. Missed abortion. Als je het zeker wilt weten dan zou ik naar het ziekenhuis gaan voor een inwendige echo. Stelt echt niks voor!! En dat kan al met 5,3-6 weken! Ik persoonlijk vond het wachten in de onzekerheid echt verschrikkelijk... heel veel sterkte!