1e met 42 weken ingeleid (serotiniteit), 2e weer of toch niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door juenco, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben niet ingeleid, maar wel bij de eerste bij 41+1 bevallen. De tweede diende zich bij 39+3 al aan.. Dus een keer oertijd lopen is geen garantie voor een tweede keer terwijl serotiniteit bij ons in de familie zit..

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nog meer met ervaringen? Ben inmiddels weer bijna 40 weken :p

3. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    270
    63
    Hier de eerste ingeleid met 42 weken. De tweede is spontaan geboren bij 41+3.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    1e met 42 weken, geen voorweeen oid, alles potdicht nog. Dus eerst gel. Geen weeenopwekkers nodig.
    2e met 41+3 omdat de eerste een placenta had die op was (arts zei ook: nou die had echt geen dag langer mogen zitten:$) dus wij wilden nu eerder ingeleid worden. Maar ik had geen hoop dat deze spontaan ging komen. Wederom dicht dus gel. Geen weeenopwekkers nodig.
    2 superbevallingen gehad, 1e wel met vacuum na een uur persen, 2e 5 minuten geperst.
    Wel van normaal gewicht (+/- 3600 gram), maar met groot hoofd (omtrek ong 38,5 cm bij mijn zoontje) dat schijnt ook uit te maken.

Ik hoop dat je een goede bevalling hebt en niet te lang meer hoeft te wachten :)

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dank meiden! Volgende week proberen ze me te strippen, maar dat had vorige keer, bij 41 weken, helaas geen zin.

De VK zei net dat hij startklaar lag, dus dat hij maar even voor het pinksterweekend moet komen. Mee eens!

Maar dat is wel schrikken zeg, mmke! :$ Dat is echt heel naar en eng. Dat ze je dan toch nog weer redelijk lang door laten lopen vind ik wel link hoor!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja hier is het nog niet heel erg ingeburgerd dat je eerder wordt ingeleid, sowieso niet op eigen verzoek.
    Maar ze hebben me wel ingeleid op een zondag (moederdag :D), de maandag was al volgepland en om dan tot 41+5 te wachten wilde ik echt niet.
    En uiteindelijk had mijn dochter wel een hele mooie placenta nog, dus waarschijnlijk van mijn zoontje een 'pech-geval'.

Ik hoop dat de kleine van jou een beetje haast krijgt, lijkt me wel fijn om snel te bevallen, vooral met dit weer pfff.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik ben wel ingeleid om een hoge bloeddruk met 39 weken, maar er was nog helemaal niets aan de hand. Alles zat nog volledig dicht, hij zat helemaal onder het huidsmeer en was niet groot. Nu ben ik bijna 40 weken en ik heb het gevoel dat er nu ook nog niets aan het handje is. Dus ik ben ook heel benieuwd!
    Ik vond inleiden heel naar en heb er ook echt geen zin in als het weer gebeuren moet. Maar als ik 41 weken ben vind ik dat dat toch maar moet want de risico's nemen vanaf dan erg toe ja.. Brr!

Deel Deze Pagina