miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sparky, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb de dagen voor nod heeeel veel testen gedaan waar lichte 2e streepjes kwamen. Op nod temp nog hoog en sochtends een positieve digitale. Dat was gisteren. Gisteren eind van de middag begonnen met bloedverlies. Het is helder rood en vrij veel, vergelijkbaar met een lichte menstruatie. Het merendeel druppelt eruit tijdens toiletbezoek zeg maar.. maandverbandje blijft vrij leeg.

Gisteren had ik wat steken rond de baarmoedermond die erg vervelend waren. Savonds nog een test gedaan die donkerder was dan de streepjestest van sochtends.

Vandaag gaat het bloedverlies op hetzelfde tempo door. Nieuwe test (clear blue +) gehaald en gedaan, niet met ochtendurine en een duidelijke streep. Duidelijker dan de kruidvat 2v5 van de avond ervoor. Eigenlijk veel duidelijker vind ik zelf.
    Ik heb nu nog 1 test liggen van clearblue. Morgen kan ik weer kruidvat halen, maar het ziet er naar uit dat het hcg nog steeds stijgt.

Vandaag doet alleen mijn baarmoeder constant pijn. Met bewegen en vooral ook heel erg met persen. De pijn is steeds meer aanwezig. Net alsof er een olifant op mijn onderbuik en onderrug heeft gestaan. Het voelt als 1 grote blauwe plek.

Ik heb vooralsnog geen krampen gehad.

Aan alles zou ik denken dat het een miskraam is maar dan zou het hcg af moeten nemen. Ik was 4 weken zwanger en had voor de termijn lichte streepjes op de testen.

Door de vreemde pijn en vermoedelijk stijgende hcg ben ik wel een klein beetje bang voor een bbz. Maar ik heb geen idee hoe dat voelt.

Morgen ga ik de gyn bellen, die moest zowiezo weten als ik zwanger was omdat er onderzoek loopt naar chromosoom problemen ivm meerdere miskramen.

Wie herkent hier iets van? Denken jullie aan een miskraam? Komen symtomen overeen met een bbz? Ik weet dat ik het enige echte antwoord alleen dmv onderzoek vind maar ik vraag het ook maar gewoon hier.

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Oh en sinds een paar uur ook continu aandrang voor de grote boodschap.. :(

3. Logan

Logan Niet meer actief

Heb je buikpijn? Geen menstruatie pijn maar echt buikpijn? Hoe duidelijk zijn je testen?
    Ik denk dat er niks nuttigs te zeggen valt helaas, behalve afwachten.:(

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja buikpijn, geen menstruatiepijn en of krampen. Echt een beurs gevoel dat steeds wat pijnlijker wordt.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Hoe donker zijn je testen dan?

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Kruidvat van gisteren. Clear blue van vanmorgen, geen ochtendurine.
    digitaal gaf gisterochtend zwanger 1-2

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik denk, maar ik ben geen arts natuurlijk, dat je een bbz kunt uitsluiten. Dan stijgt je hcg razendsnel en is het torenhoog..
    Bel je morgen de gyn?

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nogmaals clear blue van vanmorgen

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik vind overal dat een bbz te herkennen is aan een vrij lage hcg waardes.

Mola daarintegen heeeel hoog hcg.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb zelf een bbz gehad, dan is het hoog.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Het bloed onderzoeken op aanwezigheid van HCG (humaan chorion gonadotrofine hormoon) Dit is een zwangerschapsreactie in het bloed waardoor een zwangerschap wordt aangetoond. Door het herhaaldelijk prikken van het HCG kan men aan het dalen of het stijgen van de waarde zien of het vruchtje nog vitaal is of niet. De hoogte van de waarde van het HCG kan een indicatie geven over de grootte van het vruchtje. Bij een EUG stijgt het HCG vaak minder snel dan bij een gewone zwangerschap. Als de EUG eindigt in een spontane abortus worden ook lage waarden gemeten. Maar er kan ook een normale HCG waarde gemeten worden bij een EUG.

Op elke site vind ik hetzelfde...
    Overigens dachten ze er bij mijn vorige zwangerschap ook aan en toen had ik ook langzaam oplopende testen. Maar dat was gelukkig toen niet het geval, zat netjes in de baarmoeder maar een week later alsnog een miskraam geworden.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar ik weet wel wat ik meegemaakt heb. Mag toch aannemen dat de gynaecoloog en het lab me niet voorgelogen hebben he? Snap dat het heel vervelend voor je is hoor, maar dit is kolder.

13. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik heb ook een bbz gehad, HCG waardes normaal. Bij een MOLA zijn de waardes inderdaad buitengewoon hoog.

Dat je aangeeft dat je aandrang voelt vind ik zorgwekkend. Ik had dat ook. Ik had ook echt een zwaar gevoel bij mijn anus..

Zeker aan de bel trekken, al hoef je je bij deze termijn bij een bbz ook niet direct grote zorgen te maken, je bent er dan nog vroeg genoeg bij.

Succes en sterkte!!!

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik geloof direct dat hcg waardes ook best hoog kunnen zijn bij een bbz.

Maar toch staat er overal dat het in de meeste gevallen vrij laag is. En nogmaals, vk zei dit de vorige keer ook tegen mij.

15. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Nee, maar dat jij het zo meegemaakt hebt, hoeft niet te betekenen dat dat de enige waarheid is natuurlijk;) Dat wat hierboven geciteerd staat, is zeker geen kolder. Mijn HCG waardes waren normaal, inderdaad enigszins laag. Ik was 7 weken.

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja dat heb ik nu dus ook heel erg. Dat vind ik, buiten de pijn en mogelijk stijgende testen nog het vreemdste.

Morgen moet ik toch bellen en dan heb ik ook weer een test gedaan. Dan weet ik ook of het hcg inmiddels daalt of nog steeds stijgt.

17. Logan

Logan Niet meer actief

Je moet in elk geval morgen even bellen. Sowieso om een en ander uit te sluiten. Wat waar is of niet doet er nu even niet toe ;)

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja bellen moet ik zowiezo.

19. Logan

Logan Niet meer actief

Als de pijn niet te houden wordt zou ik even de hap bellen. Heb je last van je schouder?

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nee geen last van mijn schouder, dan had ik al bij de hap gezeten. Ik hou de symptomen in de gaten die gelden bij acute gevallen, zodat ik in ieder geval niet te laat ben met reageren MOCHT het daadwerkelijk zoiets zijn.

Deel Deze Pagina