1e ongi na het stoppen met de pil...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door daantje78, 4 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Enne ow jah.. die hormonen... been there done that!! hehe vriendje-lief is al een aantal keer het huis ontvlucht!!

2. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    om alvast een poging te wagen. ;)
    Was mij verteld dat je het beste kon wachten tot dat je voor het eerste ongi was geworden.

Maar met een beetje geluk is dat wachten niet meer nodig.... ben net volgens mij ongi geworden.. stelt nog niet veel voor maar heb hoop! :p :p

hou jullie op de hoogte

knufje daantje

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ooooowww op die manier :oops:
    Dat wachten wordt alleen maar geadviseerd, omdat ze dan makkelijker kunnen berekenen, geloof ik, hoe lang je zwanger bent...

4. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik werd na 48 dagen ongesteld

5. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Daantje78

En...zijn de duiveltjes al doorgekomen?
    Nu maar hopen dat ze gauw weer weggaan.
    Heel veel plezier met klussen, sexen of hoe je het wilt noemen.

Groetjes,
    Velobabe

6. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland

Ik denk dat ik toch echt ongi ben geweest.. maar het is niet wat ik vroeger gewend was... :rolleyes: :rolleyes:
    Hebben jullie ook gehad dat het een stuk minder is geworden na het stoppen met de pil? Of was dit gewoon de 1e keer en word het de volgende keer weer "erger" aangenomen dat er een volgende keer komt ;) .
    Moest ik vroeger toch zeker wel super gebruiken, kon nu toch echt wel met mini af...
    Ach, al zou het zo blijven, kan er mee leren leven

Knuf daantje

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

tjah ongesteld worden met de pil is natuurlijk heel anders, dan ongesteld worden zonder de pil.. de enige is het juist heel heftig en duurt het veel langer en bij de andere is het bijna niets en heel kort... soms is er denk ik echt geen peil op te trekken...

Ik kan er zelf niet wijzer uit worden, van dat gekke vrouwenlichaam... moet je nagaan wat sommige mannen wel niet over vrouwen denken ;)

8. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Ik ben juist aan de pil begonnen omdat ik erg veel last had iederen maand.
    Maar als ik had geweten dat het zo veel minder was geworden was ik veel eerder gestopt. Voelde nu echt geen verschil met het wel en niet ongi zijn..
    Opzich ook weer een hele openbaring!
    Kunnen nu aan het echte "werk" beginnen. hihi.
    ben benieuwd, voelt toch wel heel anders
    knufje daantje

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

lekker joh.. zou zo met je willen ruilen!!

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Je hoeft niet te wachten op je eerste echte ongi. je mag gelijk beginnen met klussen.
    het enige probleem is dat je niet met zekerheid kunt zeggen hoelang je zwanger bent als het gelijk de eerste keer raak zou zijn (dat schijnt trouwens ook wel weer bijzonder te zijn), maar goed dan krijg je gewoon vroeg een echo. en dat is wel weer super leuk natuurlijk. hoef je niet zolang te wachten om daar binnen te kijken. :p :p :p
    Wij waren dus ook gelijk zwanger na het stoppen met de pil en mag nu als ik (volgens standaard berekeningen dus cyclus 28 dgn en laatste ontrekkingsbloeding tellend) 8wkn 2 dgn ben een echo laten maken om de termijn te bepalen. NOG 1 week en 1dag wachten!

Kortom VEEL klusplezier en duim voor je dat het net zo snel gaat als bij ons!

11. Paay2004

Paay2004 Nieuw lid

24 sep 2006
    1
    0
    0
    administratief medewerkster
    den haag
    ik zal me eerst even voorstellen
    ben Patricia 25 jaar kom uit den haag
    in juli 1 dag in het ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk heb ik pillen voor, ben aan het dieten al 3 kg van af en het schijnt werkdruk/stress geweest te zijn
    ben ook gestopt met de pil op 3 juli daarna na 28 dagen ongesteld geworden daarna precies 4 weken en nu moet ik ongesteld worden maar nog steeds niet geworden snap er eigenlijk niks van want de 2 andere keren waren goed op schema

groeten,
    Patricia

12. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    He paay2004,
    Kan zijn dat je zwanger bent natuurlijk maar als je te veel in een korte tijd afvalt kan dat ook problemen geven.
    Hoop voor je dat het het eerste is natuurlijk! ;) ;)
    Suc6 en hou me op de hoogte.
    Knufje daantje

13. Strootje

Strootje Lid

29 sep 2006
    17
    0
    0
    Medewerkster belastingen
    Almere
    Hallo!

1 september zijn wij getrouwd en twee weken ervoor ben ik gestopt met de pil. 21 augustus menstrueerde ik. Tijdens de huwelijksreis zijn we er echt voor gegaan maar je weet ook dat het wel heel erg bijzonder zou zijn als het zou lukken. Nu menstrueer ik nog steeds niet. Op zich is het nog niet heel extreem lang, maar ja zodra je er mee bezig bent ben je er gewoon op gefocust! Ik heb nu echt al "mijn" symptonen dat ik ongesteld moet gaan worden maar er komt helemaal niets. 1 dag was er een heel licht kleurverschil maar nu al een week niet meer. Een test hebben we al gedaan maar die was negatief. Ik ga nu zo twijfelen aan mezelf. Ik weet dat je het de tijd moet geven als je gestopt ben met de pil, maar ik voel mij al zeker een week beroerd (zoals ik mij altijd voel als ik menstrueer). Nu heb ik echt zoiets van of laat die test positief zijn of laat de menstruatie komen dan heb je tenminste duidelijkheid en voel ik mij misschien weer wat beter!

Heeft iemand hier ook ervaring mee misschien?

Wat een verhaal is het geworden zeg, maar het is allemaal ook zo spannend!

Groetjes,

Daniƫlle

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej strootje

Ik ken het...

Ben 25 mei met de pil gestopt en28 mei voor het laatst ongesteld...

Ik was misselijk, had buikpijn toen ik ongesteld moest worden,maar niets...ik ben toen met behulp van hormonenpillen 9 september voor het eerst ongesteld geworden...

Anders moet je ns kijken bij zwanger worden, topic dag 40. Daar staan nog meer meiden die dat hebben...(gehad)

15. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik was ook iedere keer laat ongesteld hoor!
    kijk maar onder mijn banner...

liefs danielle

16. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    De eerste keer na mijn pil was ik gewoon na 28 dagen ongesteld.
    De tweede keer dat ik ongesteld werd was weer 23 dagen dagen verder.

Niet echt makkelijk om uit te rekenen wanneer mijn eisprong zal zijn, zit niks anders op dan regelmatig te klussen... :)

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

das toch geen straf :D:D

18. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ben ook net gestopt met de pil, en nog in mijn stopweek dus.
    Misschin een domme vraag hoor ( :oops: ) maarree..: wanneer begin je nu dan precies met het tellen van je cyclus?

Heb namelijk braaf de cyclusbanner ingevuld.. maar voor hetzelfde geld kan ik dus enkele dagen tot diverse weken na deze onttrekkingsbloeding voor t eerst in het echie ongie worden, en gaat dan pas de meter lopen, of wat?

Graag uw advies :)

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

je cyclus begint op de 1e dag dat je ongesteld wordt tot aan je weer ongesteld word.

KuZzz

20. Rozemarijn

11 nov 2006
    25
    0
    0
    Hoi Wendyp,

Wat zei de huisarts gisteren? Ik ben na het stoppen met de pil (eind juni) ook niet meer ongesteld geworden.

Deel Deze Pagina