Hallo ladies, Zoals te zien aan mijn onderschrift ga ik bijna bevallen van mijn 2e zoon! De jongste gaat een poos bij ons op de kamer in een wieg en heeft nog geen eigen babykamer. Mijn oudste is nu 15 maanden en slaapt in de kamer naast ons in zijn ledikant. We hebben op die kamer een commode en kast, maar daar kunnen we natuurlijk niet bij als de oudste slaapt. Ik heb al een 2e aankleedkussen gekocht zodat ik de jongste op ons bed of de bank of de tafel ofzo kan verschonen. Maar waar laat ik nu de kleertjes van de jongste? Opties: - Op 1 plek in de babykamer, ik kan wel naar binnen sluipen zonder de oudste wakker te maken, maar wel lastig als je tijdens verschonen erachter komt dat de jongste een schone outfit nodig heeft... - Op 1 plek in onze slaapkamer, maar de oudste slaapt nog 1 keer per dag, dus meestal wil ik wel de commode gebruiken voor de jongste. - Op 2 plekken (babykamer en onze slaapkamer), wel het handigst voor ongelukjes, maar dan moet ik wel continue letten op wat ik waar opberg... Hoe doen jullie dat / zouden jullie dat doen? Bedankt voor de hulp!
Wij hebben hetzelfde. De kleren van de jongste liggen in de kledingkast van de oudste op zijn kamer. Voor eventuele ongelukjes hebben we 1 setje bij de hand, in de luiertas. We pakken dus gewoon de luiertas als het nodig is (maar tot nu toe nog niet het geval geweest trouwens). Wij hebben de commode trouwens op onze slaapkamer. Daar verschonen we beide kinderen. Als de jongste ligt te slapen, verschonen we de oudste in de woonkamer op tafel. Hiervoor gebruiken we de quilt die in de woonkamer ligt (opgevouwen zodat ie niet zo hard ligt) en een verschoningsmatje die in een la in de keuken ligt. Een paar extra luiers liggen in dezelfde la. Het is een beetje zoeken, maar zo werkt het voor ons prima
kleertjes oudste op zijn eigen kamer, kleertjes baby en het extra aankleedkussenop jullie slaapkamer zodat je op jullie bed kunt verschonen?
Kan je niet een extra tweede commode aanschaffen voor op jullie slaapkamer en daar dan de baby steeds op verschonen en de kleertjes in opbergen?
Wij hadden een 2e aankleedkussen in de badkamer liggen (op droger) En daar ook luiers en doekjes. Zijn kleren lagen bij ons op de slaapkamer in de kast.