Hi Ladies! Omdat we ons vorige topic (bijna) helemaal vol hebben gekletst en het heugelijke resultaat van zeker 5 zwangeren hebben weten te bereiken en zelfs al 1 geboren vu-topic spruitje, is het hoog tijd voor een vers topic! Want we zijn nog lang niet uitgeschreven, toch?!? Ik hoop dat iedereen zich hier weer gezellig meldt en uiteraard zijn ook nieuwe vu-meisjes nog steeds hartstikke welkom! Hierbij verklaar is ons vervolg-topic voor geopend! Dus...: kletst er op los!
YEAH een nieuw topic . Dat er in dit nieuw geopende topic nog maar veel vu-meisjes zwanger mogen worden!!! @Vasca, GEFELICITEERD met je nieuwe baan!!!! Moeilijk wanneer je moet vertellen over behandelingen. Hoeveel dagen ga je werken? Ik had nl nog wel vaak geluk dat echo-afspraken op mijn vrije dagen vielen en dan hoef je het nog niet direct te vertellen. Maar aan de andere kant zou ik er wel open over zijn, dan kunnen ze er niet ineens moeilijk over gaan doen als je net aan het werk bent. Ik heb vanmiddag het VU gebeld over de obstipatie. Ze hebben een receptje naar de apotheek gestuurd, hoop zo dat het werkt
Yeaaaah, Vas als eerste natuurlijk van Harte Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En wat fijn dat je meteen mag beginnen zeg! @ Emma, fijn dat je er iets voor krijgt! Hopelijk helpt het snel!
Girlzzzz wat een MOOI nieuw topic hebben we toch Goed gedaan Vas. En dat plaatje van die ballonnen is VOOR JOU hoor om te 'vieren' dat je een nieuwe baan hebt! Wat erg goed en vooral snel is in deze tijden. Maar ik snap je dubio over je vakantie en over het wel/niet vertellen van de VU. Zelf hou ik ook erg van openheid en ik denk dat je het morgen gewoon moet vertellen hoor. Bazen/bazinnen/werkgevers komen daar vanzelf een keer mee hoor bij meiden als ons. Rond de 30 en (nog) geen kinderen. Sommige mensen willen geen kinderen maar het komt toch altijd een keer ter sprake. Dan kun je maar beter gelijk de eerste zijn die het verteld en er heel open over zijn, dan is er meer begrip (verwacht ik). En het zou lulliger voor hun zijn als je zwanger raakt van je komende IUI (WAT GAAT GEBEUREN ) en dus over 3 maanden moet gaan vertellen tegen je baas dat je zwanger bent. Ik vermoed dat dát een meer vervelende situatie zal worden, dan als je nu al verteld van de MMM snap je? En je vakantie, is het ECHT geen optie joh dat je na je vakantie daar kan beginnen??? En ik weet uit mijn werk in de Human Recourses dat je gewoon vakantie op mag / kan nemen hoor, je vakantiedagen/uren komen dan wel in de -min te staan maar dat loopt vanzelf weer in. @ eigenaars van ZP: ik zou zoooooo graag een ZP-App hebben waarbij ik me kan abonneren op de topics waar ik in schrijf. Zodat ik een melding krijg bij nieuwe berichten enzo. @ eigenaars van ZP: ik zou ook zoooooo graag meer emoticons willen hebben zoals die bijv. ook op mijn Iphone staan. Plaatjes van baby's, hartjes, beestjes, vakantiedingen, natuur enz. Wanneer kunnen we dat verwachten
Hi! Jeh! Deel twee alweer! Hoera! Op naar de volgende 5 zwangeren en VU spruit 2, 3, 4, 5 en 6!! Kwam een leuk plaatje tegen voor de zwangeren onder ons tegen, kon het niet laten het erbij te zetten @Vas Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!! Ik ben trots op je! Morgen arbeidsvoorwaarden bespreken. Idd wel moeilijk om meteen open kaart te spelen. Aan de andere kant, je zal t toch een keer moeten vertellen... Dan maar meteen eerlijk. Ze hebben toch al gezegd dat ze je willen hebben. Dus terugkrabbelen kan niet meer, zou je denken. We lopen trouwens niet helemaal sychroon, ik verwacht ongi denk ik woensdag ofzo. Heb het er met nipman over gehad, maar dat zou echt een slechte timing zijn. Indien ik, zoals de afgelopen maanden, steeds 2 dagen te vroeg, maar denk dat dat er niet in zit deze ronde. En dat betekent echt dat het midden in onze vakantie valt. Was het maar een keer geweest dat we op en neer moesten, dan hadden dat we nog gedaan. Maar nu komt t op 2 of in het slechtste geval zelf op 3 keer uit. Nogal zonde van de vakantie, en eigenlijk ook niet heel erg leuk voor paps en mams, die ons hebben uitgenodigd.. Ik laat t nog even afhangen van deze week, en dan beslissen we wat we doen. @Tash... Wat jammer. Ik had je zo gegund... Knuffel voor jou en een warme kruik op je buikje. Ik denk aan je. @Em, zwangerschapskwaaltje, arme jij. Heb t ook ooit eens gehad. Wat een pijn! En dan was ik niet eens zwanger... Ik hoop dat je receptje gaat helpen! @Suus, las op fb dat je ook met evy aan het trainen bent? Ik ook, samen met Zus. Zijn nu bij les 7. Merk jij ook dat het begin erg zwaar was, maar dat het nu steeds makkelijker gaat, ondanks dat de afstanden groter worden? Ik ben zo trots iedere keer als ik weer een les verder ben en zonder opgeven heb uitgelopen! Voor dit programma kon ik nooit van de ene naar de volgende lantaarnpaal komen zonder half dood te gaan @Es, en jij, al kwaaltjes? Ik had nooit gedacht dat kwaaltjes zo snel kunnen ontstaan in een zwangerschap. Jij wel? @Ty, heel veel succes morgen! Hoop dat dr Janneke een mega idee heeft! @Noa, Nog even volhouden, dan gaat je lichaam als het goed is weer wat "normaler" doen, en krijg je weer meer energie. Er zit dan alleen wel een buik in de weg, hahaha. Maar dat vind je vast niet erg! Wie ben ik nog vergeten? Hoe groter onze groep wordt, hoe moeilijker mijn geheugen t krijgt.. Hebben jullie er soms een kladblok naast liggen om alles te onthouden? Wie ik vergeet, sjorrie. Niet zo bedoeld... @hier, vlak voor t weekend telefonisch gehoord wat voor beoordeling mijn exleidinggevende voor mij had gemaakt. Wel raar om het via de telefoon van mijn nieuwe leidinggevende te horen, maar what's new? Wat wel goed nieuws is, dat ie dus tevreden was (mag ook wel, nu ik samen met hem een bedrijf ga beginnen, hihi), en dat betekent dat ik onze eerdere afspraak nu mag verzilveren: Behalve 3% opslag, ook eindelijk mijn opslag verdiend van 250 euro! Hoe leuk is dat? Hard voor gewerkt., dat wel. Nu maar even hopen dat ik er nog even van kan genieten, want als ik straks voor mijzelf begin, is t maar afwachten wat we "verdienen". Lief van je Vas, dat je mij stoer vind. Zo voel ik het helemaal niet. Ik ben zoooo onzeker. En vind het dood eng! geen vast salaris meer, wat als we geen klanten weten te trekken?? Wat als? Maar aan de andere kant, als ik het niet doe, dan blijf ik altijd twijfelen, zo van: had ik maar... En ik ben een doorzetter, als ik ergens voor ga, dan maak ik het af ook. Geen andere optie. Dus, ik ga er gewoon voor! En ik koop extra deo voor die klots oksels, Verder op dat gebied is er even niet zo veel nieuws, we zijn druk bezig investeerders te spreken, die zijn er genoeg. We hebben ideeen genoeg, nu moet t uitgewerkt gaan worden. En een van de dingen die ik echt belangrijk vind, is dat ik wil afspreken hoe we de verdeling juridisch gaan afspreken en vastleggen. Een collega heeft al aangegeven dat hij geen geld heeft om te investeren, en evt wel in loondienst wil, en ik wil dat eigenlijk niet. NIet dat ik barst van t geld (zeker niet), maar als ik mij dan inzet, dan wil ik er van profiteren ook. Dat huis met dat schaap in West Friesland moet er eens komen, hahaha. Zie nu pas al het geklets dat ik heb neergezet. X!
@Suus, ik heb legendal lactulose gekregen Hoop dat het snel werkt want die continue aandrang terwijl het er niet uit kan is echt niet fijn. Weten jullie of dit kwaad kan voor beebje? Wil het niet kwijtraken door stomme obstipatie .
Emma, ken t niet maar weet dat magnesiumoxide ZEKER mag!! Nip, jij dus ook Evy!! Goed te doen toch? Ik ren om de dag trouwens dus niet een keer 2 rustdagen. En jij?
Zonder die rustdag trek het niet hoor... Jij hebt tenminste nog redelijk recent gesport. Ik helemaal niet. Al jaren niet. Ik heb ook overgewicht. Maar ben eigenlijk nooit heel slank geweest, zit in de fam. Ben in de afgelopen jaren al wat kilo's kwijt geraakt, maar ben sinds de zomer er harder mee bezig. Meer bewust van eetpatroon, en begonnen met fietsen. Zus had het bestand op de kop getikt, en vroeg of ik mee ging. En dat dus maar gedaan. Nooit gedacht dat ik hardlopen leuk zou gaan vinden. Maar hard afvallen doe ik echt niet hoor! Ik eet gewoon gezond, en icm bewegen, gaat het heel langzaam. Maar t gebeurd, en t blijft eraf. Ik kan zo nu en dan zelfs even zondigen zonder dat t het er meteen weer aan zit. Ben nu 2 kledingmaten kleiner. Kan zelfs weer vaak in de gewone collectie terecht, ikke blij! Als ik straks 42-44 heb, ben ik helemaal happy!
Emma je hebt het toch juist via de VU gekregen? Dan kan het zeker geen kwaad meis Ik hoop voor je dat het snel werkt
Ff kort want lig al in bed, morgen reageer ik weer uitgebreid op alles. @noa: je hebt gelijk, heb geprobeerd nog te wijzigen naar hoofdletters, maar t gaat niet meer maar we hebben nog wel de oude vertrouwde gele smiley... Moet je ons daar maar op vinden. En jouw suggesties zijn heel goed! Misschien ff mailen naar een van de modjes? @em: geen zorgen om obstipatie en gevaar voor beeb. Het is echt niet voor niets zwangerschapskwaal nr 1 hoor! Lactulose helpt vast, alleen soms wil dat ook nog wel eens laten door slaan naar de andere kant dus altijd lastig te doseren. Althans bij kindjes die ik ken heb het zelf gelukkig nooit hoeven gebruiken. Trusten!
Hi (VU)meisjes! Heb jullie weer gevonden! Was een beetje te veel met mezelf bezig en kreeg daarom nu pas door dat ik ons 'oude' topic mijn verhaal heb gedaan... Oeps! Heb het wel gelezen hoor van de nieuwe en al het andere, maar blijkbaar is de info niet helemaal goed binnengekomen hierzo.. Liefs
@tash: heb je verhaal nog gelezen hoor en vind het echt zó naar voor je . Helemaal logisch dat je verdrietig en met jezelf bezig bent. Ook echt heel rot dat jullie niet door kunnen. Zou willen dat ik iets kon doen om je te helpen, zodat t minder pijn zou doen. Maar dat kan ik niet ben ik bang. Dus veel sterkte en een digiknuffel tot je je weer wat beter voelt. O ja, en nooit meer je verontschuldigen dat je "zeurt" met dit soort dingen. Das echt de aller onterechtste verontschuldiging ooit. Dit is rot, k##%t, vreselijk, oneerlijk en vooral héél zwaar en daar mag je over spuien. Hoe meer hoe beter zelfs. Dus laat je gaan als je dat wil en kruip in je holletje wanneer je dat nodig hebt. Dus. Kus.
Ja dus.. Nou beginnen we voor de derde keer het zelfde verhaal, alleen nu kan jij het ook eindelijk lezen! Dank je lieve lieve Vas! Dit doet me goed! Ik weet ook dat jullie het begrijpen als geen ander! Het voelt alleen af en toe vreselijk ego om te 'zeuren' en allee met jezelf bezig te zijn.. Denk trouwens dat die digiknuff zojuist aangekomen is, hihi! Thnx! En hoe laat mag ik aan jou denken morgen? Ben je er al uit wat je wel en niet vertelt? Zelf zou ik het denk ik wel aankaarten, maar het lijkt me erg moeilijk... Heel veel succes hoor! Knuff terug en nogmaals bedankt
ik heb jullie gevonden. nog een paar weekjes en dan hopelijk beeginnen als er plek is mn moeder begint 6 febr aan de bestraling groetjes diana
Lieve Vas, wat een rotberichten! Je had het zelf natuurlijk wel al aangevoeld, maar toch vreselijk ROT! Diaantje: ben jij ook al aan het aftellen???? Ik verwacht mijn ongi ongeveer de 10e febr. Dan mag ik iig gegarandeerd starten. Heb een brief van vu gekregen dat de klacht in behandeling is genomen en dat de klacht binnen 3 maanden volledig behandeld is. Voorlopig hoor ik er niets meer van denk ik. Maar goed, ik wordt gehoord iig. Nu gauw naar het werk. Heb een kantoor dag dus kan hier wel af en toe spieken! Digiknuffel voor iedereen!!!
@ Nip en Suus, goed bezig jullie! Ik kon dat nooit zo'n programmaatje volgen haha. Afgelopen september de 10km gelopen op de Haarlemmermeerrun maar was wel killing @ Vas, fijn dat je meteen door kunt! @ Tash, wat klote zeg dat je niet meteen door kunt! Hopelijk valt de pijn een beetje mee nu. Sterkte meis! Knuff @ Diaantje, heftig zeg met je moeder! @ Aklina, 3 maanden jeetje, ze nemen er wel de tijd voor he! Nou iig 10 februari starten! @ hier, gister afspraak gehad met moeders voor moeders. Kreeg een test in een doosje Leuk hoor! Ze was alleen bang dat ie misschien nog negatief zou zijn omdat ie pas vanaf 500 HCG meet. Maar gelukkig knal positief ! Toch weer even een bevestiging dat de hormoontje goed doorstijgen! Vanacht even een vlaag van misselijkheid gehad maar gelukkig maar even. Verder alleen vermoeid en rommelende darmen! Liefs
@ Tycuna, wil je even zeggen dat ik zo blij voor jullie ben dat het EINDELIJK de 31e is en jullie vanmiddag het gesprek hebben met Janneke. Als er iemand is die lang heeft moeten wachten en in onzekerheid heeft moeten zitten over wat er gaat gebeuren of wat de mogelijkheden zijn dan ben jij het wel. Ik hoop zo dat er mooie opties zijn en dat jullie snel weer kunnen starten. Klein p.s.'je: Laat je je door alle informatie niet helemaal van de wijs brengen en pas een vervolgafspraak weer over langere tijd inplannen he. Zelf beetje druk achter de ketel proberen te zetten dat je nu niet weer 2 maanden wil wachten om te gaan starten. Dat je op de hoogte bent dat het druk is in de VU maar dat Janneke maar even moet/wil proberen om jullie te laten starten. Sterkte lieverd, ik denk aan je!