Even voorstellen....IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JenJen85, 14 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JenJen85

    JenJen85 Lid

    14 jan 2023
    12
    7
    3
    Vrouw
    Hoi hoi...

    Ben nieuw hier en dacht even voorstellen en ons verhaal....

    Wij kregen helaas bericht dat de spermacellen van mijn vriend niet top zijn...

    Vorig jaar februari kreeg ik bij elke eisprong ontzettend veel pijn (tot tranen aan toe, op de grond liggend en niet meer kunnen lopen) dus hup weer naar de huisarts, na een aantal telefoontjes en urine onderzoeken nog niet verder (over gegaan naar een andere HA omdat ik weer vanaf vooraf aan moest beginnen met urine etc)

    Nieuwe HA heeft me direct naar gynaecoloog gestuurd..... gelukkig niets aan de hand maar een kinderwens ??? Dan hadden we gezien zaad echt hulp nodig...

    Maand later zaten we bij de fertiliteitskliniek en ze waren het wel eens dat natuurlijke manier niet zou lukken....

    2 maanden later zouden we in eigen cyclus beginnen... net voordat we op vliegtuig zouden gaan afspraak stond gepland... super

    Na een maandje ofzo in juni vorig jaar wou ik een LH test doen maar pakte perongeluk de zwangerschapstest (2 van zelfde merk leken iets te veel op elkaar)....

    Kwamen we er toen toch ineens achter dat ik zwanger bleek te zijn... en ja heb daarna nog wel 9 testen gedaan

    Met 7 weken kregen we een super echo met kloppend hartje... helaas met 8 weken toch mis.... geen kloppend hartje meer...
    Heb wel een week met tranen gelopen

    Gelukkig ging het met medicatie wel snel en konden we het een plekje geven samen...

    Dus hup weer met kliniek gebeld en mocht na menstruatie direct beginnen.... daar gingen we dan

    IUI poging 1... 300.000 na bewerking
    IUI poging 2... 2,4 miljoen (deze was aan vreemde menstruatie en gevoel ook raak geweest maar toch niet doorgezet volgens kliniek)
    IUI poging 3... 800.000 na bewerking

    Vorige week poging 4 met hormoonpillen (want arts is ziek en moet overleggen of we icsi gaan doen) dus verpleegkundigen hebben bepaald dat ik gewoon verder ging tot arts uitsluitsel heeft.

    Vanmorgen voor de 4e keer dus weer een aantal horen.... en we zaten vandaag op 4 miljoen na bewerking

    Nu is de wachttijd aangebroken.... pfff wat duurt 14 dagen dan ineens lang zeg....

    Sorry, mijn verhaal is volgens mij beetje langdradig geworden

    Iedereen heel veel succes....

    Liefs Jen.
     
  2. LieveSok

    LieveSok Lid

    16 feb 2022
    14
    4
    3
    Vrouw
    Hoi Jen,

    Ik zit gezellig met je op het wachtbankje, mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar ‘bezig’. Vorig jaar januari naar de HA gegaan, bij mij lijkt alles goed te zijn maar het zaad van mijn vriend niet.
    Na proefopwerken voor eventueel IUI 800.000 wat volgens hun te weinig was om daarmee te starten dus ICSI. Dat was wel een behoorlijke klap wat we niet aan zagen komen.
    1e kerstdag begonnen met hormonen spuiten, had nergens last van en vond het erg meevallen. Op de echo’s waren veel mooie follikels te zien dus de teleurstelling was er wel toen er na de punctie en bevruchting maar 3 embryo’s overbleven. Afgelopen week 1e terugplaatsing gehad en nu tot volgende week wachten, maar ik durf er eigelijk niet op te hopen. Denk uit soort zelfbescherming en ik heb gewoon zo’n gevoel dat het ons niet gegund is :(

    Wat heftig van jullie verlies! Ook helemaal na zo’n mooie echo een week eerder. Gelukkig hebben jullie het een plekje kunnen geven.

    Hebben ze bij jullie ook een proefopwerken gedaan? Omdat ze bij ons zeiden onder de 1miljoen heeft het geen zin om eraan te beginnen dus vandaar gelijk ICSI.

    Ik ga heel hard voor je duimen dat je over 14 dagen een mooie positieve test in je handen mag hebben! Ik ben nog hard aan het twijfelen of ik ga wachten met testen tot na mijn nod of toch 2 dagen eerder..
     
  3. JenJen85

    JenJen85 Lid

    14 jan 2023
    12
    7
    3
    Vrouw
    Hi lievesok....

    Duurt lang he 2 weken....

    Wel vreemd dat ze bij jullie zeiden dat 800.000 niet genoeg was.... ze gaven bij ons ook wel aan dat 800 minimum was maar toch de 300.000 wel gedaan... baat het niet dan schaat het niet zeiden ze...

    Ze hebben bij ons ook bewerkt om de goeie zaadcellen eruit te halen.... voordat we überhaupt daar kwamen al 3 keer eerder na laten kijken...

    Ik ga voor jullie ook duimen ! Nog weekje....
    Ik had bij mijn 1e zwangerschap (zonder de hulp) zelfs 5 dagen voor NOD licht streepje bij een action test.... dus vaak test ik ook paar dagen van te voren al... gewoon om deels van de spanning weg te nemen.... maar heb nu nog altijd positieve LH test (ondanks dat ik ze niet meer nodig ben) en vrijdag de ovitrelle prik gezet dus daarmee test ik nu vooral om te kijken wanneer dat is uit gewerkt.

    Hoop zo dat we allebei mooie test mogen hebben, ik probeer er alleen nu even niet zo aan te denken en andere dingen te doen....

    Liefs Jen
     
  4. LieveSok

    LieveSok Lid

    16 feb 2022
    14
    4
    3
    Vrouw

    Ja vreselijk, soms ben ik dan soort blij als ik ongesteld geworden was omdat je dan iig van die onzekerheid af ben.


    We waren zelf ook best verbaasd dat we gelijk aan ICSI ‘moesten’ beginnen. Ook omdat in de eerdere onderzoeken wel was gebleken dat het zaad van mindere kwaliteit was maar er is meermaals gezegd hier kan je prima spontaan zwanger mee raken. We moesten het na alle onderzoeken nog een half jaar zelf proberen en hadden 34% kans op een spontane zwangerschap, 68% in een jaar dus. Je zou zeggen dat het wel een keer raak zou zijn maar helaas.


    Ik zit nu op 10 dagen na de punctie dus 10 dagen na ‘eisprong’ en ben heel erg in twijfel om morgenochtend te testen. Aan de ene kant wil ik het heel graag weten maar ook bang voor de eventuele teleurstelling. M’n vriend wil liever nog een dag wachten en donderdag testen dus we zijn nog in dubio wat te doen.
     
  5. LieveSok

    LieveSok Lid

    16 feb 2022
    14
    4
    3
    Vrouw
    Helaas gistermiddag begon ik bruin bloed te verliezen, wat bij mij een teken is dat de ongesteldheid eraan komt. Heb dit altijd 2/4 dagen voordat het doorbreekt. En mn supervroege test vanmorgen was hartstikke negatief :( Nu mezelf weer bij elkaar rapen en wachten tot we in maart de tweede terugplaatsing hebben.

    ik duim nog heel hard voor jou dat het deze maand raak mag zijn!!
     
  6. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina