Wat balen zeg! Het HSG onderzoek heeft bij mij alleen de vermoedens bevestigd. Namelijk dat er geen afwijkingen of verklevingen zaten. Hoop dat voor jou de uitkomst van het Hsg net zo goed mag zijn!
Ja dat hoop ik ook! Jouw eileiders zaten ook niet dicht? Je hoort vaak dat na een HSG de kansen aanzienlijk vergroten, dus daar hoop ik stiekem op. Laatst van de gynaecoloog ( die ook HSG gaat doen)gehoord dat ik evt ook over kan stappen naar ivf, maar dat wil ik eigenlijk nog niet. Nu 6 rondes iui gehad met donorzaad en ivf vind ik meteen heel heftig. Ben onder behandeling van een kliniek en dat Hsg moet in het ziekenhuis.
Heftig hoor..! Ik hoop zo erg dat t je gegund is. Ik duim voor je in ieder geval <3. Succes met de punctie !
Allereerst welkom! Jeetje dat is ook heel heftig zeg jouw verhaal! Ik herken het wel dat je er doorheen zit! En die onzekerheid! Meid je bent niet de enige! Af en toe is het lekker om mee te schrijven op het forum en je hart te luchten! Als je ergens mee zit kan je hier lekker meekletsen! Maar idd eerst even je lichaam resetten en weer onder controle! Mijn man heeft teelbalkanker gehad en veel chemo’s dus zaadkwaliteit is dus ook vaak maar net goed. Zelf heb ik een dubbele baarmoeder (wel een gezonde dochter uit een eerdere huwelijk) en bij ons wil het ook niet echt lukken. Wel 2 biochemische zwangerschappen gehad 1 en 2 iui. Nu poging 5 en zit op het wachtbankje. Inmiddels 28 rondes verder. Is dit je eerste kindje?
Ik heb 10 jaar geleden een hsg onderzoek gehad! Was toen 24 en raakte binnen een half jaar spontaan zwanger van mijn dochter! Alle eileiders waren toegankelijk en niks mis mee! Wel dubbele baarmoeder geconstateerd! 9 jaar later ook weer een hsg onderzoek gehad en tot nu toe geen resultaat gehad! dus ja, weet niet of leeftijd ook meespeelt? ik denk dat je ook echt mazzel moet hebben! Of geluk! Tis en blijft altijd een wonder!
@Bonusmamadriepuntnul Hoi, welkom! Wat een verhaal echt heel zwaar. Al die behandelingen.. als het nou iets is waarvan je weet dat je 'beter' wordt ofzo. Zoals je verstandskiezen laten trekken haha .. maar in dit proces is de uitkomst zo onzeker, en er hangt ook nog eens zoveel vanaf. Bizar dat sommigen van ons dit mee moeten maken, of een gedeelte van deze weg. Maar aan de andere kant, in vroegere tijden waren deze opties er niet. En nu wel <3 Heel veel sterkte, succes en geluk gewenst !
Ja heb je ook gelijk in hoor! Word volgende maand 35, dus zeker niet de jongste! Gelukkig ook niet heel oud haha! Dat het je gegund moet zijn is zeker! Dat maakt het ook allemaal zo onzeker.
Ik wordt er dit jaar al weer 31, had zo graag voor m'n 30e mama geworden, maar dat zit er dus al niet meer in. Geven de hoop zeker nog niet op, maar inderdaad eerst aan mezelf denken.
Dat is ook heftig. Voor mezelf is het inderdaad voor een eerste kindje. Mijn vriend heeft er 3 uit een vorig huwelijk. Ik heb nu 2 hormonenkuren en 2 TP's achter de rug met van de 2e pick-up nu nog 3 cryo's maar eerst m'n lijf en minder terug op de juiste plek krijgen. Eens ik beslis er mee verder te gaan moet ik gewoon bellen als ik weer ongesteld ben. En 10 dagen later op controle om het dan in een natuurlijke cyclus terug te laten zetten. Hoop dat jouw wachtbankje goed nieuws op leverd. Want dat klinkt ook al als een lang traject. Veel succes, ik duim mee.
Pfoe, inderdaad erg heftig allemaal zeg! Al een lange weg zo vol enige tegenslagen als ik dat zo lees. Probeer rustig aan te doen en je lichaam de tijd te gunnen..
Ja heel jammer! Had zo gehoopt dat HSG niet te hoeven maar helaas… ook meteen bruine afscheiding dus word ook eerder ongesteld denk ik
Hai welkom en jeetje wat heb je veel gedaan en meegemaakt! Wat allemaal niet over hebben he om je wens in vervulling te laten gaan? Dat bewijst alleen meer hoe strek we zijn en hoe geliefd dat hummeltje is als het lukt! Hopelijk heeft het je wat opgelucht om het even van je af te schrijven. Voel je vrij om mee te lezen en schrijven. Heel veel sterkte, nu fysiek en mentaal weer op krachten en hopelijk op naar mooie baby! ♡
Nee, ook bij mijn eileiders niks afwijkend. Wij zijn na het Hsg onderzoek gestart met iui. 3 maart mijn nod, dus of het Hsg ons ook nog een extra setje geeft is nog afwachten. Voor ons zou na 6 iui pogingen ook de mogelijkheid er zijn om over te gaan op ivf. Maar net wat je zegt, het lijkt mij ook behoorlijk heftig. Mag ik vragen wat de reden is dat ze het Hsg onderzoek willen doen? Bij mij was het namelijk een onderdeel van alle onderzoeken voordat ik überhaupt “mocht” starten met iui.
Bij mij is aan het begin gezegd dat ik na 6 pogingen een HSG kon krijgen en na 12 maanden door kon voor ivf als een zwangerschap via iui uitbleef. Ivm de kosten die het voor ons meebrengt voor het donorzaad is het via het ziekenhuis dus mogelijk om nu al te starten met ivf. De reden van de HSG is om te kijken of beide eileiders gewoon open zijn en schoon te spoelen. Verder is er eigenlijk niet zoveel over vertelt. Wij zijn in augustus 2021 begonnen. Doordat mijn partner een vrouw is zijn wij gelijk met iui begonnen en is de natuurlijke manier voor ons geen optie.
Doet me echt veel om zoveel gelijkgestemde zielen tegen te komen hier. Vandaag echt een emotionele dag, maar die moeten er ook kunnen zijn hé
Net even een flink potje zitten huilen.. Mijn eerste iui is helaas niet positief geëindigd. Mijn menstruatie is begonnen. Morgen het ziekenhuis bellen voor een echo op cd3.