1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by BibiQ, Feb 7, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 201987

201987 Actief lid

Jul 28, 2022
    418
    355
    63
    Female
    Ow wat vervelend.. ben benieuwd of het door zet

2. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    jawel de diagnostische laparacopie die we zouden gaan doen en ik toen ineens een positieve test had. De vmk van maart. april en mei niet zwanger juni geen iui door kapot semenpotje, juli vakantie en augustus eisprong gemist en nu dus vmk. Mijn lichaam wil dus wel zwanger worden. Afgelopen 7 maanden 3 kansen waarvan 2x raak. bij die operatie in dagopname spuiten ze de eileiders door. En dan door met iui al dan niet met hormonen. we zouden 3x doen en dit was dus pas de 1e. ik ga wel aangeven dat ik door wil met iui maar dat ik ook vast opgeroepen wil worden voor de operatie. Ben het zo zat. ik kan gewoon zwanger worden. ik moet gewoon zeker weten of die eileider wel goed zijn

3. Cintje14

Cintje14 Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik zat eerder in een andere groep, maar die is inmiddels gestopt dus als jullie het goed vinden, sluit ik me hierbij aan! Mijn directe familie en vrienden weten ook niet dat wij weer zijn begonnen dus heb helaas niemand om mee te kletsen.

Ik heb PCOS en mijn vriend heeft gezondheidsproblemen. In 2020 zijn wij gestart met clomid, daarna vervolgtraject met bemfola en zelf gemeenschap. Vanwege de start van een nieuwe medicatie van mijn partner (geen kinderen verwekken tijdens en tot 6 maanden na stoppen) zouden wij na 3 rondes bemfola beginnen aan IUI. Het was een heftige en intense periode dus zijn wij toen tijdelijk gestopt. Onze relatie lag ook onder druk hierdoor. Na een tussenstop/pauze (1jaar) zijn wij onlangs begonnen met 1e ronde IUI. Ik zit inmiddels in de wachtperiode. Ik merk dat ik door de pauze er wel veel fijner in zit. 6 september 1e dag menstruatie, mocht maandag ovitrell spuiten en heb woensdag m’n inseminatie gehad. Zit nu dan als het goed is op dag 20 van de maand.

Afgelopen ronde wel mixed feelings, omdat we misschien direct IVF moeten doen. Geeft een beetje het gevoel alsof de medische hulp bijna ‘op’ is. Wij hebben totaal 38 rietjes en bij deze ronde zijn er 8 gebruikt. Dit gaf maar 0,4 in plaats van 1 miljoen zaadcellen. Ze gaan dus overleggen, want op deze manier maak ik geen tot nauwelijks kans en mag ik eigenlijk ook geen inseminatie doen met zo weinig zaadcellen. Doordat ik al een uur aan het wachten was in het ziekenhuis, zeiden ze nou doen we het alsnog zodat je niet voor niks hebt gewacht. Wel gaf ze aan dat ik niets hoefde te verwachtte. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten, maar ik zie het maar als een verloren ronde.

Ik spuit 75 bemfola en die gaf tot deze ronde altijd 1 ei. Deze ronde hadden we 2 eitjes.

Succes iedereen!

Groetjes,

Cindy

4. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    Balen die VMK steeds. Maar als je zwanger bent dan moet je eileider toch open zijn anders kan het zaadje toch niet bij het eitje komen want die zitten in de eierstokken. Mijn gynaecoloog zei dat je zelfs met een verstopte zwanger kunt worden. Die eitjes gaan gewoon van de ene naar de andere kant vertelde ze.
    Bij ons ziekenhuis testen de de eileiders voordat ze beginnen met de IUI. Ik vond dat toen ontzettend veel pijn doen. Terwijl ik normaal echt overal tegen kan. Bij de IUI heb ik nog nooit pijn gehad. Ik weet niet hoe ze dat bij jullie doen maar bij mij was het maar een mini spuitje wat ze inbrengen nadat er een eendebek is geplaatst.

5. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    Welkom Cindy,
    Heftig zeg met jou PCOS en ziek zijn van je man. Begrijp ik het goed dat jullie die 38 rietjes van je man hebben bewaard voordat hij aan de medicatie ging? Shit dat er zo weinig zaadcellen waren terwijl jij net twee eitjes hebt. Toch nog succes deze ronde en succes met het geduldig wachten.

6. Cintje14

Hey,

Ja voordat hij aan de medicatie ging hebben ze inderdaad 38 ingevroren. Kwaliteit wordt alleen minder en die van hem dus drastisch minder na ontdooien.

Bedankt!

Groetjes!

Kletskous82 likes this.
  7. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    Hier net geweest voor de uitgangsecho. We mogen starten. Hoef deze keer geen hsg omdat ik dit vorig jaar al heb gehad. Maar als 3 pogingen niet lukken dan doen ze het alsnog. Ze zegt dan is er nog meer kans omdat ze dan goed open zijn en de contrast olie zorgt ervoor dat de zaadjes makkelijker erdoor gaan. Maandag en woensdag staan de volgende twee afspraken al. Vind het toch wel weer spannend.

Milena92, Cintje14, Ava101 and 2 others like this.
  8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    Afspraken- en NOD-lijstje
    ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Littledreamers - IUI ronde 4
    Ava101- IUI ronde 6
    Willow1988 - IUI ronde 5
    Kletskous82 - IUI ronde 1
    Kattenmama - IUI ronde 6
    Kusjevanmij - IUI ronde 6
    Hotsaflots88 - IUI-D nc ronde 7
    Patty86 - IUI nc ronde 1

NOD / IUI:
    Littledreamers IUI 12-9 NOD 28-9

Overige afspraken:
    Kletskous82 3-10 en 5-10 echo

Zwanger:

Lille IUI-D ronde 6 (15 oktober 2022)
    BibiQ IUI-D ronde 3 nat. cyc.
    Angel1986 IUI-D ronde 1 nat. cyc
    WLKMBBY22 4 rondes IUI - nat. zwanger
    Marsha95 nat. zwanger
    GroeneBomen IUI ronde 9
    201987 IUI ronde 1 nat. cyc

9. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    welkom @cintje wat spannend allemaal voor je? Zou IVF dan niet de volgende stap zijn? zonde als die rietjes zo hard gaan

goed nieuws @Kletskous82 Fijn dat je weer mag starten

hier nog steeds in grote onzekerheid. sinds gisteren bruin verlies. maar heel weinig. Test loopt ook nog op. ik ben zo bang voor een bbz. Ook hoest ik de longen uit mijn lijf. Helpt allemaal niet mee. Vrijdag heb ik een echo. laat die maar gewoon staan denk ik.

Attached Files:

10. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    hij gaat steeds meer knallen ook. bloed ook nog steeds licht.

Attached Files:

11. WLKMBBY22

WLKMBBY22 Niet meer actief

Ik heb even meegelezen, jeetje wat spannend zeg! Ik moet eerlijk zeggen dat wij toen ik 12 dagen overtijd was pas getest hebben, omdat ik steeds dacht dat mijn menstruatie eraan kwam door licht/bruin bloedverlies.. Geef de hoop nog niet op!

Kletskous82 likes this.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,658
    27,305
    113
    Female
    Dit zou mij ook echt niet lekker zitten :( helemaal met je voorgeschiedenis. Als je deze test zou hebben met 14dpo zou ik zeggen, super. Maar met bloedverlies, al zo lang positief testen en eerdere bbz... mooi heen vrijdag.

Ik weet ook niet of vrijdag je hcg al dusdanig hoog is dat je locatie kan zien. Zou er rekening mee houden dat vrijdag mogelijk nog zol kan aangeven.

Sterkte met de dagen doorkomen :( ik blijf hopen op afloop, dat zou een hoop zorgen wegnemen

13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    ja het blijft gewoon super spannend. Zolang ik geen pijn heb of krampen laat ik het zo. Ik ga vrijdag naar de echo. Dan zien we het wel. Er is natuurlijk ook nog een (kleine) kans dat het wel goed gaat. Want hij loopt wel op. Terwijl ik bij mjin vorige bbz's altijd bleef hangen en bij de vmk de test al voor bloedverlies afliep. Wil nu proberen om pas woensdag weer te testen.

Milena92 and WLKMBBY22 like this.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,658
    27,305
    113
    Female
    Hier was t nou net die hele dikke knaltest voor 20 dpo dat ik zeker wist dat een bbz was en dat t echt fout was in combi met bloedverlies/spotting/bruinverlies maar wel met de beruchte steken/gek gevoel plek zwangerschap

Ik duim keihard mee dat t iig op de goede plek zit vrijdag! Goed om te horen dat je geen gekke pijnen hebt oid, geeft wel hoop dat de locatie gunstig is. Heb daar wel hoop voor dat t iig in de baarmoeder zit.

WLKMBBY22 likes this.
  15. Littledreamers

Littledreamers Actief lid

Feb 24, 2022
    260
    235
    43
    Female
    Ik
    Jeetje wat een gekkigheid. Ik hoop heel erg voor je dat je vrijdag gewoon een goede echo hebt. Wat zal je blij zijn als het eenmaal vrijdag is.

Kletskous82 likes this.
  16. Cintje14

Ja IVF is inderdaad direct de volgende stap dus hoor het anders wel na het overleg.

Positief blijven en even afwachten. Stress is ook niet goed. Gewoon met de dag leven. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!

17. Cintje14

Update hier,

Gister getest om zeker te weten of de ovitrelle eruit is. Heb zo een dun en vaag streepje dat je het niet ziet. Vandaag in de middag (had weinig gedronken) was m’n streep wel donkerder. Ik kon natuurlijk weer niet wachten. Vond dat maar raar. Gister had ik ook weinig gedronken dus zou niet daaraan moeten liggen. Zijn ook ongeveer hetzelfde tijdstip van de dag gedaan. De onderste je van gister en boven van vandaag. Zien jullie ook een tuurstreepje?

Had al deze dagen echt goed kramp diverse keren over de dag. Soort menstruatiegevoel, maar niet zo heftig.

Attached Files:

18. Cintje14

Positief blijven! Dag voor dag, stap voor stap. Ik duim in ieder geval voor je!

Patty86 likes this.
  19. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    #2199 Kletskous82, Sep 26, 2022
    Last edited: Sep 26, 2022
    Ik zie niks maar kan aan mij liggen. Moet nodig voor een bril. Hier adviseren ze pas op dag 15 na de IUI te testen. Dat loopt bij mij toevallig gelijk met mijn NOD dus ik test dan pas gewoon. Spaart je een hoop onzekerheid en stress. Je schreef dat je woensdag de IUI hebt gehad dan zou je pas volgende week woensdag ongeveer kunnen testen. 5 dagen eerder met een early test dan zit je op komende vrijdag. Dus logisch dat je nu nog niks ziet.

Ava101 likes this.
  20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

Oct 4, 2021
    2,388
    2,177
    113
    Female
    @Patty86 wat een onzekerheid. Hoop dat het vlug vrijdag is. Leef helemaal met je mee. Wellicht is er niets aan de hand. Laten we met zijn allen ervoor duimen.

Share This Page