1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BibiQ, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.180
    113
    Vrouw
    Fijn dat je zo vlug terecht kan. Hoop dat het deze maand gewoon vanzelf lukt en dat je het traject niet nodig hebt. Maar altijd fijn om iemand te hebben waarmee je kunt praten over je verdriet en angsten.

2. Justanona

Justanona Lid

26 mei 2006
    64
    62
    18
    Nou ik ben ongesteld geworden, maar anders ongesteld dan normaal. Ik was altijd heel hevig ongesteld maar nu minimaal . Komt het door de IUI dat het anders is geworden ? 23ste september was mijn 1e IUI. A.S. Vrijdag 14 oktober heb ik weer een echo en daarna gaan ze bepalen welke medicatie en hoeveel mg . 2e Ronde dus ik ben benieuwd.

Hoop dat het deze maand alles goed verloopt . Me man is zzp er en heeft deze maand een belangrijke opdrachtgever Dus ik hoop Zo dat de IUI op een zaterdag is maar ja dat heb je helaas niet voor het zeggen.

3. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.180
    113
    Vrouw
    Niet leuk dat je ongesteld bent geworden. Hier soms ook heftig ongesteld en afgelopen maand heel minimaal en nog geen drie dagen. Heb ik toevallig gevraagd maar was niet erg. Een ongesteldheid hoeft maar een minimale bloeding te zijn.

Shit he dat die IUI dag niet te plannen is. Wij vinden zaterdag ook het fijnste. Zelf heb ik een cyclus van 28 dagen en beide IUI's op dag 15 gehad. Kwam toevallig goed uit op een zaterdag en vrijdag. Als jij ook een cyclus hebt van 28 dagen dan ben ik bang dat je op woensdag of donderdag uit gaat komen. Misschien kun je heel vroeg ivm je man zijn werk. Heel veel succes de volgende ronde.

4. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.180
    113
    Vrouw
    @willow1988 en @Melanieerxxx houden jullie het wachten nog een beetje vol? Ik vind het weer heel erg spannend. Heb totaal geen symptomen maar die had ik vorig jaar toen ik zwanger was ook niet. En een positief punt nu. Ik ben nog niet lastig en dat ben ik normaal wel een week voordat ik ongesteld wordt :)

5. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ja, de tijd gaat hier nu gelukkig snel omdat ik het zo vreselijk druk heb. Maar ook geen opvallende symptomen hier, gebruik ook utrogestan dus als ik ergens last van zou hebben zou het toch wel daardoor kunnen komen… Ik weet niet, vorige keer WIST ik gewoon dat het gelukt was, voor ik ging testen. Gewoon een gevoel. Dat heb ik nu niet. We gaan het zien!

Kletskous82 vindt dit leuk.
  6. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb er net een testje tegenaan gegooid om te checken of de ovitrelle eruit is. Ik zie nog een heel vaag streepje. Zien jullie dat ook?

Bijgevoegde bestanden:

willow1988 vindt dit leuk.
  7. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ja die is vaag maar niet te missen hoor! Man wat spannend!

8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.180
    113
    Vrouw
    Het kan nog van de ovitrelle zijn maar ook een vaag positief streepje voor dag 7. Mijn hcg was bij vorige zwangerschap mega hoog en toen op 15 DPO een knaltest. Ik check morgen nog een keer of het streepje weg is. Wat een spanning zeg.

9. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.180
    113
    Vrouw
    Ben sinds vandaag super duizelig. Lees dat dit kan komen door de stijging van progesteron. Dit stijgt als er een eisprong heeft plaatsgevonden. En gaat ook weer omlaag als er geen bevruchting heeft plaatsgevonden. Dus zegt volgens mij helemaal niets. Lijkt me ook te kunnen komen door de ovitrelle. Ben normaal nooit duizelig tijdens mijn cyclus. Wel regelmatig last van lage bloeddruk. Hebben jullie wel eens last van duizeligheid door de ovitrelle?

10. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Nee, geen ervaring mee. Maar het kan ook spanning zijn he! Of gewoon even pech. Gebeurt nu eenmaal wel eens, zonder dat je weet waardoor. Hyperventileren, hormonen, medicijnen, te weinig drinken… who knows. Als ik jou was zou ik lekker onder de dekens kruipen, dan is het snel morgen en kun je een nieuw testje doen. Ben zo benieuwd!

11. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik doe zaterdag of zondag even een testje. Dan moet de ovitrelle er toch zeker uit zijn. Vorig jaar had ik niet zo'n bijwerkingen van de spuit. Maar toen had ik pregnyl ipv ovitrelle. Ga jij morgen testen willow1988? Ik mag pas volgende week vrijdag...maar als het niet gulukt is dan wordt ik toch al eerder ongesteld.

12. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ooh, ik dacht even dat je ook dit weekend mocht testen! Ah ja, dan was het een ovitrelle-streepje. Haha ik was al helemaal nieuwsgierig naar je uitslag vanochtend ^_^

Wij gaan morgen testen ja. Vanochtend wel ff getwijfeld… We zijn een paar daagjes op Ameland en ik heb een early test mee die ik nog in de la had liggen. Dus ik wil daar òf een knaller op zien òf niks. Niet een vaag streepje, want dan is het vast ovitrelle of nog wat left-over hcg. Daarom stelde ik het vanochtend nog ff uit. Ik heb niet het gevoel dat het gelukt is, maar we gaan het zien!

13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Spannend weer. Duimen voor een dikker streepje. Hier helaas nog geen LH piek gedetecteerd. Wij zoeken verder.

14. Rayna2010

Rayna2010 Lid

16 mrt 2014
    43
    15
    8
    Vrouw
    Rotterdam
    Hi dames,

Vandaag dag 3 van mijn cyclus en dus vanavond beginnen met de Gonal F spuiten. Vind het erg spannend.
    De 21e afspraak voor de echo om te kijken of alles goed is voor de eerste seminatie.. Spannend spannend spannend…

Moet even wat berichten terug lezen, drukke week gehad.. Nu lekker genieten van het weekend.

Liefs

Kletskous82 en willow1988 vinden dit leuk.
  15. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.180
    113
    Vrouw
    Goed dat je gewacht hebt. Heel veel succes morgen. Hoop een mooi duidelijk streepje :)

willow1988 vindt dit leuk.
  16. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    #2376 willow1988, 15 okt 2022
    Laatst bewerkt: 15 okt 2022
    Helaas, geen streepje. Ik had het volledig verwacht hoor, maar toch doet het even zeer. Ik voel de tijd zò in mn nek hijgen soms… Maar ja, je raapt jezelf maar weer op en gaat weer door. Maar dat oprapen wordt met iedere teleurstelling een beetje moeilijker lijkt het. Vraag me wel eens af hoe lang we dat nog volhouden, en of het allemaal wel de moeite waard is. Wil ik nog wel kinderen, denk ik dan. Hebben jullie dat wel eens?

17. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    hm..wat jammer weer he..welke dag zit je nu na de iui? Het zou eventueel nog te vroeg kunnen zijn..daarom stel ik het testen altijd zo lang mogelijk uit zodat ik daar niet over kan twijfelen. maar goed, dat werkt voor iedereen anders.

Ik denk wel vaker of dit allemaal wel de moeite waard is. Mijn vriend en ik zijn echt gek op elkaar en het voelt nu alsof we niet echt kunnen genieten van ons leven omdat we constant maar met dit traject bezig zijn. Maarja..aan de andere kant is het ook van ons beiden een grote wens en je wilt ook neit zomaar opgeven..
    zo vermoeiend..
    Sterkte nog even en geniet van je weekendje weg!

18. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik was even een weekje expres niet op het forum of andere dingen aan het googlen met betrekking tot zwangerschap etc. Ik merkte dat ik steeds meer stress kreeg. Het heeft me wel iets rust gegeven. dus ik ga het nu wat beter doseren allemaal.

We hebben donderdag de IUI gehad, ik had 2 eitjes, weer netjes 1 aan elke kant. Dus zit nu ook op het wachtbankje. Dit keer was de zaadkwaliteit wel iets minder goed. normaal heeft mn vriend wel tussen de 10 en 20 miljoen goede zaadcellen na opwerking. maar nu maar 2,5 miljoen. Misschien verminderde weerstand ofzo? Hoop dat het alsnog voldoende is..

Ik ben deze ronde ook begonnen met (kinder)aspirine slikken na de ovulatie en heb utrogestan voorgeschreven gekregen. dus die gebruik ik nu ook. Ben erg benieuwd. Heb hierdoor wel wat meer hoop..wat ik ook tegelijk eng vind.

Ondertussen zijn we in ons eigen ziekenhuis ook aangemeld voor IVF..intake is begin november. en we hebben half november intake bij Cuypers&Cuypers voor second opinion van de onderzoeken waar telkens niks uitkomt.

Dus er gebeurt genoeg hier! Nou maar hopen dat het ook de moeite waard is....
    ik word komende week 38 jaar...dus het zou toch wel heel fijn zijn als het na al die jaren nog eens een keertje gaat lukken...

Ik ga weer duimen voor mezelf en voor jullie ook natuurlijk! we kunnen hier idd wel weer eens wat goed nieuws gebruiken!!

Kletskous82, GroeneBomen en willow1988 vinden dit leuk.
  19. Melanieex

Melanieex Actief lid

10 okt 2020
    283
    328
    63
    Vrouw
    Pfff aantal dagen even rustig aan gedaan, vind het nu alweer lang duren hahaha!
    Sinds vandaag last van m'n borsten dus ben benieuwd!

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Bij elke negatieve test. En vooral weer fertiliteit bellen voor die @(=;@*@*×^=€ uitgangsecho. Of dat ik weer begon met spuiten: waar ben ik in godsnaam mee bezig,mijzelf injecteren voor een wens. En daarna sloeg de bui weer om naar 'ja dit wil ik'
    Het is gewoon een rot traject. T is niet we gaan gezellig gewoon tussen de lakens kruipen de volgende ronde. Nee, het is zoveel intensiever. Knuffel voor je!

Ava101 en Melanieex vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina