NOD en opnieuw omowit. Laat de menstruatie maar vlug komen dan kunnen we eindelijk de 2e IUI poging doen.
Vraagje! Had ernstige overstimulatie en toen een Proverakuur van 10 dagen gehad. Daarna ongesteld geworden. Vanochtend echo gehad en heb heel grote cystes. Ze hadden me al voorbereid op slecht nieuws, dus het kwam niet als een verrassing… Ik had vorige week echter een telefonische afspraak met onze gyn, en die zei dat ik wel een ovulatie zou kunnen krijgen ookal zitten er cystes. Vanochtend werd mij echter verteld dat ik absoluut geen ovulatie kan krijgen en dat ik het beste aan de pil ga. Ik vond dit erg verwarrend. Ik kan de gyn natuurlijk ook verkeerd begrepen hebben… Maar wie weet het antwoord hierop? Kan ik wel of geen ovulatie krijgen met cystes? Ik vraag dit zodat ik een keuze kan maken of ik de pil ga slikken, of dat ik het mijn lichaam zelf laat opruimen en we daarbij dus nog een eigen poging kunnen doen. Vind het echt heel kut allemaal, klokje tikt wel door…
Nou op naar ronde 2 dan. Laat de 2e ronde onze geluks ronde worden. Hier is de IUI goed gegaan. Vanochtend was er even stress met het potje vullen. Mijn vriend had de halve nacht wakker gelegen. Bang dat het niet zou lukken. Maar met onze eigen taktiek ging het gewoon goed. De kwaliteit was perfecter dan ooit te voren. 99 miljoen voor bewerking en erna 24 miljoen vlugge zwemmers over. Dus daar kan het deze ronde niet aan liggen. Nu die rot wachtweken pfff.
Grote cystes kunnen oestrogenen produceren en die gooien je cyclus in de war: bv baarmoederslijmvlies dat niet dik genoeg wordt, geen dominant follikel. En het is met meerdere cystes moeilijk te zien of er een follikel tussen zit of de cyste zelf groeit. De pil kan zeker helpen om die follikels te laten slinken. Anders kun je met pech zelfs een cyclus van 50 dagen hebben omdat er geen eisprong is. Of zijn ze over 2 maand nog niet weg...
Wat rot voor je maar was wel te verwachten na die heftige overstimulatie. Toen ik 3 maanden terug na de ongesteldheid nog 1 grote cyste van 4 cm had toen hebben ze week later nog een echo gemaakt om te kijken of ie weg was. Toen was het nog niet weg maar wel al kleiner geworden en toen zagen ze ook al nieuwe eitjes groeien. Wij mochten die cyclus wel zelf proberen maar absoluut geen hormonen. Ze hebben het toen niet over de pil gehad. Het is verwarrend voor jou als je van twee kanten iets anders hoort. Ik zou gewoon even bellen met het ziekenhuis en vragen of de gynaecoloog je nog even wil bellen. Misschien is het ook een optie om niet aan de pil te gaan maar om te zorgen dat je niet zwanger wordt. Kan me voorstellen dat dat niet ideaal is bij veel grote cystes. Ik zou vragen voor nog een extra echo volgende week bij de gynaecoloog. Dan weet je meteen of de cystes minder zijn en dan kan je dan meteen advies krijgen.
@GroeneBomen @Kletskous82 Thanks voor jullie antwoorden. Volgens jullie beide verhalen geen eigen poging dus deze maand. Dat was een beetje de afweging. Ik denk dus dat ik de pil maar ga slikken… Die kan er dus voor zorgen dat alles slinkt?
Ja. Dus bij meerdere grote cystes zou ik dat wel doen. Anders kun je lang onderweg zijn.... Ik had 'maar' 1 van 5cm, die slonk al tijdens t cyclus en groeide keurig een follikel in de schone eierstok. Maar idd mocht absoluut geen hormonen. En ben ook wel blij dat ik die ronde niet zwanger ben geraakt: ze kunnen groeien dan.
Bij mij was het vergelijkbaar. Ik had die cyste niet eens na overstimulatie maar na een natuurlijke ronde zonder hormonen. Was wel de eerste ronde na de vroeggeboorte. Volgens mij bij jou GroeneBomen ook kort na je VMK toch he?
Mij vertelde ze vandaag tijdens de IUI dat het goed is om sex te hebben paar uur na de IUI. Niet voor het zaad want dat zit er al maar de samentrekking van de baarmoeder kan goed zijn en tijdens sex maakt het vrouwenlichaam hormonen aan die weer ten goede komen bij het zwanger worden.
Nee ervoor, in de clomid ronde toen ik te laat een echo had ingepland en er geen plek was en de follikel 35 mm was geworden.
Ik heb dit idd ook gehoord en dan met name de orgasme van de vrouw omdat dan inderdaad de baarmoeder samentrekt
yes! ook ongesteld geworden precies 14 dagen na de positieve ovulatietest. mijn cyclus is wel heel netjes weer. maandag naar het Lumc.