Was bij mij voor de medicatie ook, maar is menstruatie door clomid en utrogestan echt wel heviger Optie 2 was geen uitgangsecho maar bloedprikken op progesteron maar dat kon niet ivm utro die ik neem. Naja komt wel goed. Dan maar even ongemakkelijk. Bedankt voor het delen van je ervaring
Ik voelde mij helemaal niet ongemakkelijk. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik nog maar heel weinig vloei op cd3. En daarbij.. ze zijn wel wat gewend.
Wat bijzonder dat bloedprikken optie zou kunnen zijn i.p.v een echo. Bij mij in het zkh is dit geen optie i.v.m eventuele cystes die kunnen ontstaan. En ergens dat ik denk.. dan maar even ongemakkelijk. Je weet waar je het voor doet
Omdat ze maar 1 follikel zag, dus als mijn progesteron hoog genoeg was na de eisprong was het idd een follikel ipv cyste. Verder was alles rustig in de eierstokken. Maar goed, met utro is mijn progesteron sowieso hoog dus meting zinloos
Ik vond het ook meevallen hoor! Maar heb met m’n miskraam ook dergelijke onderzoeken gehad.. dus wist al n beetje hoe het was. moeten jullie iedere keer n uitgangspunt echo doen? Bij mij zeiden ze dat voor de tweede ronde niet nodig is, dus heb nu m’n eerste echo op dag 10.
Fijn om te horen Ik heb nog nooit een uitgangsecho gehad, ook niet toen ik voor de tweede in het traject zat. Nu dus ronde 5 met hormonen en nu pas wil ze uitgangsecho
Ik moet iedere keer een echo op cd3. Ik gebruik gonal f en ovitrelle. Laatste keer 3 grote follikels dus net op het nippertje kunnen insemineren. Uiteindelijk nu een ronde over moeten slaan omdat ze er bij de uitgangs echo achter kwamen dat ik nu cysten heb. In mijn zkh is het dus gebruikelijk altijd op cd3 een echo te maken I.v.m mogelijk ontstaan van cysten.
Ow das wel interessant.. waarom doen ze dat dan niet standaard in alle ziekenhuizen? ga ik volgende keer wel even vragen.. Welk zkh zit jij? Ik ga deze ronde voor het eerst ovitrelle spuiten (met gonal-F). Vorige keer kreeg ik Pregnyl. Ik kreeg daar wel behoorlijke zwangerschap symptomen van.. ondanks dat ik wist dat dit door de pregnyl kwam, vond ik het toch mentaal wel zwaarder dan n gewone cyclus.. Had jij veel last van de ovitrelle?
@Ava101 qua spuiten is ovitrelle echt relaxed, veel gebruiksvriendelijker en nooit de naald gevoeld. Tja ik voel mij ook zwanger door ovitrelle helaas die utro erbij maakt t alleen maar erger. Deze ronde dus geen hcg hormonen, voel mij ook nog niet zwanger
das fijn om te horen. Wat de ovitrelle betreft. Wat is utro? Zijn dat extra hormonen? wanneer mag je testen? Spannend hè…
Utrogestan = progesteron pillen. 3x per daags bol vaginaal inbrengen. Levert ook een troep op. Progesteron extra hoog geeft ook van die nare zwangerschapskwalen Testen pas rond de 20e duurt nog even!
Ik zit bij het noordwest ziekenhuis. Hier is dat standaard procedure, geen idee waarom dat blijkbaar niet in alle ziekenhuizen zo is. Ik was vorige week niet blij dat deze maand de start niet door kon gaan, maar het stelde mij wel gerust dat dit cysten dus gezien waren voor start gonal f. Anders waren de cysten mogelijk doorgegroeid, met ik weet niet wat voor mogelijke gevolgen. Na de ovitrelle was ik vermoeid en pijnlijke borsten, verder nergens last van. Wel heb ik veel last gehad van mijn eisprong. Maar mogelijk had dit ook te maken met de hoeveelheid grote follikels. Ik hoop dat het gebruik van deze hormonen je mee gaat vallen.
pssst dames: Ondanks dat ik niet durfde te testen omdat ik een teleurstelling verwachtte, kwam gelijk de streep!!! Kan het niet geloven dat het nu spontaan is gelukt!!!!!!!! Mn man komt zo thuis en heeft voor mij een digitale clearblue gekocht, vanavond nogmaals testen met deze Ook al voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld, en waren blij verrast dat het spontaan lukte! Donderdag 24 maart een 1e echo