Ik heb gelukkig hele lieve vrienden en familie die me steunen! En wat is jouw reden dat je IUI doet, als ik vragen mag?
Ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest omdat de miskraam nog niet opgang komt. We hebben nu besloten het met medicijnen te gaan doen. Ook hebben we er over gehad om meer te gaan testen vanwege de herhalende miskramen. Maar voor bepaalde testen moet je 12 weken niet zwanger zijn geweest. Nu moet we gaan na denken over gaan we dan toch verder met IUI volgende maand of wachten we de 12 weken voor de testen en dan pas weer IUI. Lastige keuze vinden wij. Ene kant willen we natuurlijk weten als er een onderliggend probleem is maar andere kant wil je ook gewoon zo snel mogelijk weer zwanger worden.
Dat is heel fijn en ook heel belangrijk denk ik. Ik heb een vriendin (verloofd) dus wij kunnen helaas niet anders… wij hebben gekozen voor een Deense donor, jij ook? Of heb je een eigen donor?
Jeetje wat moeilijk zeg! En verdrietig ook! Heel veel sterkte met het maken van deze ingewikkelde keuze!
Ik zou beginnen met een Deense donor en toen kreeg ik te horen dat ik bovenaan de wachtlijst sta in het ziekenhuis. Dus overgestapt naar het ziekenhuis, scheelt ontzettend veel geld en is een NL donor
Ja wij staan deze maand 2 jaar op de wachtlijst. Zou aanvankelijk 4 maanden zijn. Het duurde ons te lang en geen informatie dus toch voor een Deense donor gegaan. Voordeel vind ik ook dat je veel meer van de donor weet
Ja klopt je weet inderdaad wel veel meer, maar voor mij maakte dat niet zoveel uit hahahah. Maar snap in jullie situatie dat dat anders is.
Wat heftig..het is idd wel goed om het onderliggende probleem te achterhalen..hoeveel miskramen heb je gehad? en kunnen ze jullie hier niet in adviseren? Wat vind je partner? Ik heb ook destijds met medicijnen de miskraam moeten opwekken..voelt zo naar..maar aan de andere kant was het ook een opluchting toen het eenmaal voorbij was..dan kan je het afsluiten..voor zover dat lukt. Veel sterkte met jullie besluit.
Ik zit hier even mn tranen te verbijten..ik had net mn 10-dagen echo in het zkh, om te kijken hoeveel eiblaasjes ik heb. de gonal-f was verhoogd van 50 naar 75 eenheden deze maand. Nu blijkt bij de echo dat ik 2 mooie grote eiblaasjes heb (ook nog aan de goede kant, waar ik nog een eileider heb). Maar er zat nog een kleiner eiblaasje van 14 mm achter.. Dus nu is er kans dat ze de IUI cancelen deze maand en moet ik misschien zelfs nog medicatie nemen om mn eisprong tegen te gaan..jemig..hoe krom voelt dat.. Ik heb net bloed laten prikken en het hangt van de hormoonwaarde die daar uitkomt af of de IUI doorgaat of niet..ik hoop natuurlijk op goed nieuws! Maar ik ga maar uit zelfbescherming uit van niet.. Hebben jullie dit wel eens gehad? Ik merk op dit soort momenten zo erg dat ik de klok voel tikken..achteraf maakt een maand meer of minder natuurlijk niet zoveel uit..maar op dit moment voel ik me dan echt een beetje moedeloos..
we hebben nu 4 miskramen gehad. wel allemaal vroeg. dit was het verste wat we ooit waren gekomen maar eigenlijk ook nog niet eens ver. hun gedachten was na de 12 weken wachten voor de testen kan je ook weer beginnen met de IUI. dat we nog alle tijd hebben om zwanger te worden. dat is natuurlijk in zekere zin waar maar het gaat zo tegen je gevoel in van met wat je bezig bent en heel graag wilt. tot nu toe neigen ik en mijn partner naar toch gewoon verder gaan volgende maand met de IUI. en lukt het niet in die 12 weken kunnen we als nog die testen doen. 1 test kunnen we sowieso al over 3 weken doen. maar we gaan hier de komende 3 weken goed over na denken want dan moet ik terug naar het ziekenhuis om alles te bespreken.
Mocht je vragen hebben, ik heb mijn eerste via een donor en nu zwanger van de tweede. Je mag altijd berichtje sturen.
wat vervelend! wij hebben de eerste keer dat we aan de cyclus gingen beginnen dit gehad. Ik had 3 grote eiblaasjes. toen kregen wij te horen van de echo mevrouw dan we niks mochten doen en een plan b pil moesten halen.. die zelfde dag hadden we een bel afspraak met mijn gynaecoloog. die vertelde ons wat ze bij de echo zeiden echt niet kon en ook niet hun werk wijze is. wij kregen 3 opties: of zelf proberen, IUI door laten gaan of niks doen. we kregen wel als advies om niks te doen omdat ze de risico's op een meerlingen zwangerschap veel te groot vonden. wij hebben uit eindelijk er voor gekozen om het zelf te proberen zonder de IUI. die maand is niks gebeurd. persoonlijk hadden wij spijt dat we er niet voor hadden gekozen om toch de IUI te doen. maar dat is een persoonlijke keuze. ik snap je gevoel helemaal het voelt. het voelt zo tegen je principe om dan niks te mogen doen en zelfs de poging te moeten afblazen.
hm..wel bijzonder dat dit dus verschilt per ziekenhuis..bij ons lijkt er niet echt nog sprake van een keuze. de arts was heel streng "we hebben die richtlijnen niet voor niks". Ik zou zelf ook graag de keuze willen..in ieder geval om het dan nog zonder IUI zelf te doen... ik zie ook op andere fora dat veel ziekenhuizen meer dan 3 aanhouden, dus 2 of 3 mag nog wel..