Twee eitjes ongeveer even groot is altijd goed. Heb je ook kans dat ze gelijk rond de 17 zijn. Voor de IUI doen ze dan iig beide mee. Nog een paar dagen geduld hebben.
@WannabeMammi meid wat vreselijk. En dan ook nog 3 maanden wachten. Wat een onwijze domper. Sterkte meid.
Nee volgens mij als er 3 groter dan 16 zijn breken ze het af. Maar is de eerste keer dat ik hormonen spuiten dus ik weet het niet precies. Ze gaf in ieder geval aan morgen na de echo te kunnen besluiten.
Nee, ook niet fijn inderdaad. Maar hij gaat er goed mee om. We hebben nu voor over 2 weken een telefonisch consult ingepland, mijn partner wil gewoon graag over een paar weken eerst een test laten doen i.p.v. nu te zeggen dat we drie maanden moeten wachten. Anders zijn we dan gewoon ongeveer 8 mnd bezig met IUI en door alle tegenslagen nog maar 2 halfgebakken IUI’s gehad. En dan in totaal alweer 3 jaar bezig en tegen die tijd ook 37 jaar… *huil* Dankjewel voor je bericht!
Dit lijkt me een hele slimme aanpak! Zodra de kwaliteit weer beter is zou het mega fijn zijn als je gelijk weer kan beginnen. Ik zou echt in zak en as zitten als ik drie maanden zou moeten wachten. Hebben ze iets gezegd over de kans van slagen nu? Is die veel kleiner door de hoeveelheid zaadcellen? Ik hoop hoop hoop voor je dat je over 16 dagen ondanks alles gewoon een positieve tests hebt ♥️
Dat wil mijn partner wel heel graag. Dus we hebben nu een telefonisch consult ingepland en willen graag over 2 wkn eerst een semenonderzoek voordat we 3 mnd niets gaan doen. Want zonder hulp gaat het ons sowieso niet lukken ben ik bang! 74 dagen dus. Dat zou betekenen dat dat eind februari al is. Dank voor je lieve berichtje!
Tja, ik kreeg het standaard verhaaltje: ‘Blijf positief, er hoeft er maar 1 te zijn’… Maar ik kan daar niet zoveel mee. Want het feit dat het ziekenhuis normaal gesproken geen IUI doet onder de 1 miljoen… Dat zegt toch genoeg? Dan is haar opmerking een beetje tegenstrijdig. Al snap ik ook wel dat ze dat zegt hoor. Maar kans is idd kleiner zei ze, hoeveel weet ik niet. Ja, weetje… Bij de allereerste IUI had ik erge overstimulatie waardoor ik er ook 2 maand uitlag. Ik kon nu eindelijk beginnen en nu dit weer. Ik weet echt niet hoe ik deze maanden door moet komen. Ik leef op de hoop iedere maand en nu is er geen hoop, ws voor drie maanden niet. Oh ik vind het zó zwaar…. Maar even afwachten dus! Oke, de hoeveelheid is misschien per ziekenhuis of leeftijd anders? Of wil je ook niet door met 3 eiblaasjes?
Vind het echt niet normaal dat ze daar zo mee omgaan. Je zou zeggen donorzaad moet toch net extra goed zijn. Wij hebben vaak meer dan 25 miljoen. Ik zou zeggen je kunt alleen donor worden met top zaad. En als het minder is dan helaas. Is er geen mogelijkheid om derest van de rietjes te laten checken? En als die ook niet goed zijn dan switchen van donor? Ik heb er echt geen idee van hoe dat werkt. Maar heel erg voor jullie dat jullie er zoveel voor betalen en dat het dan niet goed is.
Precies dat want van de 5 miljoen kunnen er ook maar 1,5 miljoen overblijven en dan wordt de kans wel kleiner. Bij ons bleef van 99 milj 27 over en de keer ervoor van 78 24 dacht ik. Dus het kan zomaar maar 25% zijn.
Bij ons doen ze met 3 gewoon IUI. Ik had er 3 toen ik zwanger werd van 1. En je hebt grote kans dat die van 13 achter blijft. Ik hoop dat de grootste twee gaan knallen en dat die andere afvalt. Heel veel succes.
Het kan gewoon lukken met 4 milj Bij ons zeggen ze dat het minimaal 2 milj moet zijn. Fijn dat het iig doorgegaan is maar goed dat je er verder mee gaat.
Maar zouden ze het ook doen als wij jaren jonger waren? Ik weet dat bij mijn gyn leeftijd wel meespeeld. Als je ouder bent is de kans op 3 bevruchte eitjes kleiner dan wanneer je bv 25 bent.
Wat erg zeg 3 maanden wachten. Ze zeggen dat zaad zich na 3 mnd weer hersteld. Je man kan wel vanalles doen om het te verbeteren. Mijn vriend had heftige corona met koorts. Daarna moesten we ook 3 mnd wachten. Davitamon man is hij toen gaan slikken en veel aardappelen met groente eten. 3 mnd later was het weer 10 keer zoveel.
@Muisjepluisje wat slecht gewoon! Het gaat om mega bedragen en nog belangrijker jullie grote wens. Dan moet de kliniek zich toch ook aan de afspraken houden. De vorige IUI telde niet mee door de verminderde kwaliteit, lijkt mij dus niet meer dan logisch dat dit wederom zo is. Maar dat is niet genoeg compensatie voor de stress en het gedoe dat jullie er door hebben! Snap dat je het vertrouwen in de kliniek zo wel kwijt begint te raken. Voor jezelf opkomen hoor! @WannabeMammi neeee! Wat ontzettend verdrietig 3 maanden is ontzettend lang, zeker als de tijd begint te tikken voor je gevoel. Zou zeker aansturen op een controle tussentijds. Er kan best een verschil in zitten in een korte tijd. Wij hadden tussen de 2 verschillende samples ook iets van 25 miljoen verschil, zaten geloof ik 5-6 weken tussen. Wie weet is het al veel eerder weer voldoende op niveau voor IUI. Heel veel sterkte, leef echt met je mee❤
Ze waarschuwde mij ook voor een meerling en toen mochten we zelf kiezen wel of niet doen. Denk ook dat het eraan ligt hoe goed de IUI werkt. Nu ik weet dat het bij mij 2 keer gelukt is ga ik het bij 3 niet meer doen denk ik. Want dan wordt de kans op een meerling wel heel groot. En hoe ouder je wordt hoe groter de kans op een meerling sowieso al.
Jeetje wat is er veel gekletst hier! Ik heb een drukke week, dus weinig tijd gehad om te reageren en teveel paginas gelezen om overal op te kunnen reageren. Vanaf nu hoop ik weer een beetje bij te kunnen blijven Ik zou zelf zaterdag testen, maar werk morgen thuis dus gooi er dan een testje tegenaan. Ben al lekker nerveus