1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BibiQ, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Ja er zit natuurlijk ook nog echt een verschil tussen mensen die je het gunt en mensen die je het absoluut niet gunt of waarvan je het een bijster slecht idee vindt dat ze (meer) kinderen krijgen. Het lukt me meestal voor de mensen die ik het gun wel om er blij voor te zijn, maar had nu voor het eerst dat het een beetje schuurde. Fijn om te lezen dat dat met de tijd misschien ook weer wat minder wordt :)

En vooral heel fijn om te lezen dat dit door jullie ook wordt herkend. Ben echt blij met dit forum als klachtbordgroepje :D

Wishfull123 en Kiwi3191 vinden dit leuk.
  2. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
  3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    jaaaa het zit erin. We zijn zo blij. Vcm van 5,9 na opwerking. Dit is van alle pogingen de hoogste vcm. 1e poging was 4.5. Nu dus op het wachtbankje. Morgen starten met de utrogestan en aspirine. Alsjeblieft laat dit nu de Lucky shot zijn. Moest gewoon huilen toen ik de zaadkwaliteit hoorde.

WannabeMammi, Esalki87, Wishfull123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Super nieuws!! Mijn duimen gaat over uren draaien voor je!:thumup:

Welkom op het wachtbankje :roflmao:

Hier lijkt mijn buik af te nemen, vanmiddag om half 2 werd het ineens een heel stuk minder, nu zo nu en dan nog even gevoelig en een steekje maar Ohhh zo fijn:thumup:

5. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Yess wat fijn zeg!! Dat de vierde ronde maar DE ronde mag zijn voor jullie. Had je nog last van de iui of alles op rolletjes?

Patty86 vindt dit leuk.
  6. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Hier weer vriendje uitgezwaaid die is tot vrijdag aan het werk in Brussel. Chaaaaaaos op werk en Parijs geboekt met Pasen:D geen tijd om bezig te zijn met symptomen spotten heel fijn!

Wishfull123, Kletskous82 en Sappie91 vinden dit leuk.
  7. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Wat een opluchting! Heel fijn dat het zo veel beter gaat.

Hier staan mijn tetten echt op ontploffen. Nog nooit zo gevoelig geweest. Lang leve ovitrelle o_O

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Oeehh ik kan me dat nog herrineren van de zwangerschap van mijn zoon, auw!

9. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Wel mooi dat je van blijdschap moest huilen. Zo zie je ook hoe hoog de spanning bij je zat om die zaadkwaliteit. Echt fijn dat het nu zo goed was. Hoop zo op goed nieuws over twee weken. Nu maar wachten.

Patty86 vindt dit leuk.
  10. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik kan voor sommige heel blij zijn maar bij andere denk ik waarom hun wel en wij niet. Vriendin van mijn zusje is 8 jaar bezig geweest met IVF en met 40 zwanger. Baby was 3 mnd oud en nu spontaan zwanger van nr 2. Dat vind ik dan heel mooi en haar gun ik het zo. Maar hier in een andere groep lees ik dan iemand die net van vriend af is, depressief en aan de medicatie en nu zwanger van nr 4. Dan denk ik het gaat toch niet plotseling slecht in een relatie. Arm kindje wat daar geboren gaat worden. Gewoon triest.

WannabeMammi en willow1988 vinden dit leuk.
  11. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Wat een goed nieuws!! Heel veel succes in de wachtweken, hopelijk is dit inderdaad de Lucky shot. Duim voor je mee!

12. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend mooi en bijzonder na 8 jaar ivf zo snel spontaan zwanger! Voor zo'n vrouw kun je niets anders dan blijdschap voelen.
    En dan daar tegenover zo'n instabiele situatie waar dat kindje in terecht komt, dan voelt het leven soms zo oneerlijk!

Kletskous82 vindt dit leuk.
  13. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik kreeg na mijn ICSI terugplaatsingen te horen dat je geen hele warme kruiken op je buik moet leggen omdat je lichaam dan kan gaan denken dat je koorts hebt (vanwege een ontsteking) en dat je lijf dan harder gaat werken om indringers buiten te houden... :|

14. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ondanks dat we in de pauzemaand thuis ERG :rolleyes:ons best hebben gedaan (ze deden geen iui in de kerstvakantie) ben ik gister ongesteld geworden. Dus ik meld me ook weer hier.

Viel te verwachten natuurlijk, alsof het na drie jaar wonderbaarlijk in zo’n pauzemaand gebeurt, maar stiekem heb je toch hoop. Dus ik heb gister flink gejankt en gebaald en onze opties met mn man besproken. Ik twijfel namelijk of ik wel door wil naar IVF. Of het me allemaal nog waard is. Het voelt alsof we nu al 20-0 achter staan, mentaal dan. En dan komt de hormonenstorm van IVF erbij en áls het dan al lukt begint er een heel nieuw pittig avontuur. Ik had het nooit gedacht maar ik weet soms niet meer of ik dat allemaal wel aan kan.

Maar goed, tot we daar een knoop over doorhakken gaan we door met iui (dus 18 januari follikelmeting). En we overwegen om ook een bezoek aan Duitsland te brengen, omdat ze daar verder zijn (en gaan) met hun kennis en aanpak. Zijn er dames hier die dat gedaan of overwogen hebben? Vraag me af hoe dat qua vergoeding zit…

WannabeMammi vindt dit leuk.
  15. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    He bah wat naar dat je je zo voelt! De eerste dagen dat je weet dat het weer niet gelukt is zijn altijd zo zwaar. Hopelijk wordt de lucht straks weer wat lichter.
    Ik denk dat de twijfel die je voelt helemaal niet gek is. Een nieuw en ook wel weer onbekend traject, wat ontzettend intensief is.
    Je bent al tot hier gekomen, ik denk dat je sterker bent dan je je soms voelt;)
    Fijn dat jullie door kunnen met de IUI tot je een beslissing hebt genomen. Laat je inderdaad goed informeren en weeg dan samen de opties af.
    IVF lijkt mij ook heel pittig, maar de kansen liggen wel veel hoger.
    Heel veel succes deze ronde! Hopelijk voel je je snel weer wat beter, dikke knuffel!

willow1988 vindt dit leuk.
  16. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Gek ook he dat dit weer overal anders is. Nouja ik heb t nu toch al gedaan en vond het best lekker, de hoop van deze ronde is bij mij echt al weg dus dat scheelt. Zit echt even in een negatieve vibe op het moment. Merk dat ik ergens nu al baal van mezelf omdat ik bij mijn eigen lichaam wel wat hogere verwachtingen had qua zwanger worden. Het voelt voor mij alsof ik al heel wat pogingen heb gehad maar zit “pas” in ronde 2.. Misschien komt het ook wel omdat we aankomende maand al 3 jaar bezig zijn en we eigenlijk nu pas echt bezig zijn:(

17. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Gek hoe je ratio en gevoel zo anders kunnen zijn he? Ik was er ook echt van overtuigd dat de laatste natuurlijke poging voor iui DE poging zou zijn, ook al waren alle keren daarvoor niet gelukt. Was me toch een partij teleurgesteld. Hoop dat als je weer wat verder in je iui cyclus bent je het mogelijk weer wat positiever in ziet. Je gedachtes over IVF zijn ook helemaal niet gek. Hoop dat jij en je partner er goed met elkaar over kunnen spreken. En verder sluit ik me aan bij Wishfull: je bent vaak een stuk sterker dan je op je moeilijkste moment denkt :)

Wishfull123 en willow1988 vinden dit leuk.
  18. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Aantal van jullie zeiden niet echt last van de Ovitrelle te hebben toch? Ik zit nu 3,5 dag na het zetten en ik was gisteravond (en nog steeds) toch een partijtje hormonaal en huilerig. Leek echt op een stereotype zwangere vrouw. We zaten een dag na iui en mijn vriend dacht: laten we klussen want misschien bevordert dat onze kansen, maar mijn mindset stond daar echt totaal niet naar en toen moest ik echt HEEL HARD huilen. Hahaha, zo lullig ook voor mijn vriend. Stel je sexytime voor is het effect dat je je vriendin laat huilen :roflmao:. En net na het lezen van de posts hier boven kreeg ik weer een beetje tranen. Hoop dat het op werk goed gaat vandaag :p

Kletskous82, Wishfull123 en Kiwi3191 vinden dit leuk.
  19. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Wat goed! Dat moet zo'n opluchting geweest zijn als je dat hoorde. Zo blij voor je!

Patty86 vindt dit leuk.
  20. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Balen, snap het volledig dat je jezelf beschermd en toch ergens hoop hebt. Elke keer die ongesteldheid weegt op je. Wel goed dat je je opties nog eens besproken hebt met je partner. Het is niet niks die IVF. Al die hormonen die er dan nog eens bijkomen, die punctie dat geen pretje moet zijn. Dikke knuffel

Deel Deze Pagina