1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BibiQ, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Nou een voorsmaakje voor hoe het zal zijn tijdens een zwangerschap ? :p

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Een stille meelezer hier... Wij zijn onder behandeling in Duitsland en daar vergoeden ze wat er in Nederland ook vergoed zou worden. Dus als je bijvoorbeeld in Duitsland je eerste IVF poging zou doen, dan worden de medicatie, echo's, punctie en terugplaatsing vergoed. Wil je bijvoorbeeld eerst een receptivitytest laten doen of onderzoek naar NK of plasmacellen, dan moet je dat zelf betalen omdat ze die onderzoeken in Nederland niet aanbieden. Je krijgt in Duitsland dus ook 3 pogingen vergoed, net als hier.

3. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Echt balen voor jullie dat je ongesteld bent geworden. Je blijft toch altijd hoop houden dat je misschien toch geluk hebt een keer. En wat betreft IVF. Wij hebben ook altijd gezegd IUI en niet verder. Maar nu je op het eindpunt van IUI staat ga je er toch misschien anders over denken. In het verleden zouden wij ons erbij neergelegd hebben maar nu we er bijna waren weet ik gewoon dat ik zwanger kan worden. We gaan nu door tot het lukt. Wat je keuze ook gaat worden denk er goed over na. Ik hoop dat de volgende IUI gewoon gaat lukken en je de keuze niet hoeft te maken.

willow1988 vindt dit leuk.
  4. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Hier even weer wat goed nieuws. Er was niets achtergebleven van de miskraam. De eisprong nog niet gehad maar die komt er vlug aan. Ze zag aan beide kanten 3 eitjes waarvan er twee al wat groter waren. En dat zonder hormonen. We mogen dus over ongeveer een week zelf klussen en als ik over 3 weken of iets later ongesteld wordt de IUI oppakken. Hoef dus geen extra maand te wachten. De ovulatietesten waren vorige week positief maar dat kan nog door de zwangerschaps hormonen komen. Moet straks even testen, die zouden er nu uit moeten zijn. Ben zo opgelucht dat we meteen verder mogen.

5. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat alles in orde is en dat je lichaam gewoon uit zichzelf al 2 grotere follikels heeft aangemaakt en dat je meteen verder mag na deze ronde (wat hopelijk niet nodig is) :D Krijg je nog een echo als opvolging of is het nu met ovulatietesten je eisprong zoeken ?

Kletskous82 vindt dit leuk.
  6. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ja met ovulatietesten en geen echo. In het ziekenhuis is de afspraak een keer ongesteld worden en dan weer IUI met echo's. Maar de gynaecoloog zegt ik zou het zeker deze maand zelf proberen. De kans is iig iets groter dan voorheen. Komt blijkbaar door de zwangerschaps hormonen. Wellicht dat ik daarom ook zoveel eitjes heb. Met de IUI ook ongeveer dit aantal altijd. En dan met hormonen. Ik ga er gewoon vanuit dat het zelf klussen niet lukt, want dat is jaren niet gelukt. Maar ben al blij dat we in feb weer kunnen starten.

Kiwi3191 vindt dit leuk.
  7. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Gevoel is herkenbaar, maar wie weet. Het zou in ieder geval mooi zijn als het op de natuurlijke manier zou lukken.

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Wat een super nieuws! Netjes 3 aan beide kanten!

9. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg! Je lichaam pakt het harstikke goed op en gelukkig geen pauze :thumup:

10. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Zijn brandende tepels een gevolg van ovitrelle? :o:

11. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ja maar ook heel erg bekend bij een zwangerschap :o:

12. Muisjepluisje

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Jaa is veel te vroeg hahaha. Maar het viel me gewoon op. Ik heb ooit een borstvergroting ondergaan en mijn rechter tepel is zo goed als dood maar zelfs die brandde, nu weer alleen last van mn linker boob.

Wishfull123 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  13. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    @Kletskous82 super fijn nieuws! Ben heel blij voor jullie! Drie eitjes? Op naar die tweeling ;)

Patty86 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  14. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je lijf zo snel weer op de rit zit. Ik snap helemaal wat een opluchting dat moet zijn!

15. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Jep. Ik had heel erg last van jeukende tepels toen het nog te vroeg was voor zwangerschapskwaaltjes :)

16. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ja wat een rollercoaster he. Na de eerste IUI dacht ik juist nog van laat dit maar zitten, ik wil IVF. Toen wilde ik zo snel mogelijk resultaat. Maar man, de hormonale hobbels in mijn mentale gesteldheid zijn heftiger dan ik dacht. Ik ben best wel bang voor IVF nu. Gek hoe het kan lopen.

17. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    @Muisjepluisje dit waren mijn symptomen per DPO bij mijn doorgaande zwangerschap na hormoongestimuleerde IUI:

Een korte inleiding is bij dezen wel handig...

IUI met hormonen (Gonal F en Ovitrelle) en Duphaston ter ondersteuning van progesteron, ivm herhaalde miskramen en altijd licht bloedverlies vanaf 5 dagen voor NOD.

1dpo: Pijn bij eierstok, ovulatie kramp. Maar wel op links, terwijl alle grotere eitjes op rechts zaten. 's Avonds gevoelige tepels.
    2dpo: Weer diezelfde ovulatie achtige kramp en ontzettend gevoelige tepels!
    3dpo: Kramp bij m'n eierstok, vollere borsten en hele gevoelige tepels.
    4dpo: De kramp wordt ietsjes minder. Volle borsten blijven, dus een maatje groter aan. s' Middags ontzettend moe, op de bank geslapen.
    5dpo: superslecht geslapen vannacht, warm, zweten, dromen, hoge hartslag in slaap (90). Overdag ongesteldheid gevoel/kramp en nog steeds gevoelige borsten. Ik wijt het aan de Ovitrelle en Duphaston, maar geen idee of dat zo is.
    6dpo: vol/zwaar gevoel in m'n baarmoeder. Borsten zijn een beetje gevoelig. De hele dag mega overtuigd dat ik eindelijk zwanger ben. Laten we t hopen! s' Middags erg moe. In bad in slaap gevallen en gauw naar bed verplaatst en daar nog ruim een uur geslapen. Lichtelijk verkoudheidsgevoel. Oh, en winderig :$
    7dpo: af en toe steekjes/vaag branderig gevoel in m'n baarmoeder. Veel afscheiding ineens. Last van m'n darmen. Volle borsten en af en toe jeukende tepels en hele koude voeten. De overtuiging van gisteren is weg. Ik durf niet eerder dan 11 of 12 dpo te testen. Zo bang voor t resultaat :(
    8dpo: ik weet niet zo goed wat ik voel vandaag. Vollere borsten (stukkie rennen voelde niet zo fijn ;)), af en toe lichte ongi krampjes en deze avond juist superwarme voeten. Verder voel ik helemaal niks.
    9dpo: vollere borsten, enkele steek in m'n tepel, vanmorgen flink wat krampen (net als ongi), snel last van m'n rug, de rest van de dag wat krampjes en s 'middags licht positief getest. (Kon het toch niet laten toen ze met de post kwamen :|). s 'Avonds eerst ijskoude voeten en 3 uur later bloedheet.
    10dpo: vanmorgen weer positief getest. De lijn is duidelijker dan gisteren. Nog steeds flinke boobs, vol gevoel in m'n baarmoeder met soms wat krampjes. Gevoeliger voor geuren en snel soort van misselijk, wat dan ook gelijk weer weg is. Had t bloedheet tijdens t boodschappen doen, thuis gelijk trui en sokken uit: afkoelen! :eek:
    11dpo: vollere borsten, hele dag door krampjes, lichtelijk hoofdpijn en snel (kort) duizelig bij opstaan. Vanmorgen weer positief getest, zelfs met de kv2v5 al een duidelijke streep.
    12dpo: lichtelijk gevoelige borsten, weer de hele dag door lichte menstruatie achtige krampen, gevoelig voor geuren. Als ik te snel opsta, trekt t als een soort spierpijn rond m'n baarmoeder en ik word even duizelig. Moe! Net een uur op de bank geslapen. Kv2v5 weer donkerder positief. Nog 2 dagen testen en dan stop ik.
    13dpo: zelfde dingen als gisteren eigenlijk. De kramp maakt me wel onzeker :( Elke keer naar de wc om te checken, maar bloed blijft uit en de test wederom oplopend positief. Morgen laatste keer testen.
    14dpo: en ook vandaag weer een mooie positieve test. Symptomen zijn: vollere, gevoelige borsten en af en toe krampen. Ik stop nu met testen! Eerste echo staat gepland op 25 februari. Spannend!

Kletskous82, Esalki87, Wishfull123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Muisjepluisje

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ben zo gespannen. De donorbank heeft mijn 3 rietjes die nog daar liggen ingenomen en ze gaan die alle 3 ontdooien en tellen. Ben zo benieuwd of daar ook te weinig zaadcellen inzitten
    Dankjewel:D ik let nu bewust niet op symptomen. Ik voelde vandaag ook zo’n gevoel links terwijl ik rechts 2 follikels had waarvan 1 grote. Maarja t zegt gewoon allemaal niks. Hou bewust ook niet bij hoeveel dpo ik ben omdat ik vorige keer zooooveel zat te zoeken en googlen op symptomen per dpo dat ik er van doordraaide!

Kippie13 vindt dit leuk.
  19. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Haha herkenbaar hoor. Ik ben nu ook alweer overactief bezig met van alles en nog wat Googlen :roflmao:

20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    6 eitjes zelfs. 3 aan beide kanten. En 2 grote ook aan beide kanten 1. Maar 4 mini eitjes. Ze had geen idee waar in de cyclus we exact zaten maar ze zei ergens tussen de 7 en 14 dagen moet de eisprong komen. Vind het vooral fijn dat er weer iets gebeurt.

Maankindje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina