1e poging start IUI 2020 DEEL 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BibiQ, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal. Je hoopt steeds iets en dan lukt het niet. Dan stel je dat weer bij. Maar wie weet lukt het volgende maand wel. De kans is er wel. Iig fijn dat je echo's gaat krijgen. Dat ze die eisprong tenminste niet missen. We lopen ongeveer gelijk met de eisprong dus als ik eind van de maand ongesteld wordt dan kom ik weer terug hier en dan hebben we wellicht ongeveer gelijk die echo's. Tot snel!!!

Kippie13 vindt dit leuk.
  2. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Lieve meiden, ik denk dat sommige berichten onnodig oververhit raken momenteel.

Het lastige van communicatie via een scherm is dat het anders over kan komen dan het daadwerkelijk bedoelt is.
    Dat komt simpelweg doordat ruim 65% van een boodschap overgebracht wordt door non-verbale communicatie. Iets wat hier niet is en dus (soms verkeerd) ingevuld wordt.

Daarbij kennen we elkaar niet persoonlijk, dus wanneer we een andere denkwijze hebben, komt het hier automatisch harder over dan in de werkelijkheid.

Iedereen gunt elkaar hier zo snel mogelijk een zorgeloze zwangerschap, dat kan iedereen wel beamen denk ik.

Zullen we nu weer gezellig doen? :rolleyes:

Jeske90, WannabeMammi, Kiwi3191 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik heb hier 1,5 jaar gezellig gedaan op het forum en ben altijd positief naar iedereen. Maar als iemand je dan gaat beschuldigen van misgunnen dat gaat mij echt te ver. En ik irriteer me nooit aan mensen maar deze keer wel. Dus misschien even goed om afstand te nemen voor een paar weken. Ik moet toch nog 2 a 3 weken wachten dus dat komt mooi uit.

willow1988, WannabeMammi en Patty86 vinden dit leuk.
  4. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
    Ik mag m na de 1e spuit uit de koelkast houden, mag max 28 dagen :) ik houd 20 u aan, vind ik een fijne tijd.
    Ik moest het tussen 18 en 22 u doen! Arts legde uit dat het dan makkelijker is om een dosering aan te passen indien nodig, ipv dat je dan weer een dag verder bent.
    Dankjewel! Jij ook succes, hopelijk een succesvolle ronde!

Wishfull123 en Kiwi3191 vinden dit leuk.
  5. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    @Muisjepluisje dat ziet er positief uit! Hopelijk een mooie oploop :)

@Kletskous82 zorg goed voor jezelf.. ik duim ook voor jou dat het snel raak is

6. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Hier uitgangsecho gehad. Cd4 vandaag. Bms is nog 6 mmo_O maar ik vloei nog flink, dus hoefde me geen zorgen te maken. Volgende week maandag terug voor follikelmeting. 2 prikken nu gehad, valt me echt alles mee! Gelukkig:)

Jeske90, WannabeMammi, Wishfull123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Als je inderdaad nog flink je menstruatie hebt dan zal dat binnenkort wel weer gereset zijn. Fijn dat het meeviel en hopelijk maandag al een mooie groei zichtbaar ! Spannend!

Caithxxx vindt dit leuk.
  8. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Fijn dat het je meevalt ;)

9. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Goed om te horen dat de prikken mee vielen! En als je cd10 je follikelmeting hebt zou het goed kunnen dat je eind volgende week je eerste iui hebt. Ik had hem afgelopen ronde op cd14, maar hangt natuurlijk af van de grootte van je follikels en of je er niet te veel of te weinig hebt. Super spannend zo'n eerste keer, ook om te zien hoe de hormonen in je lichaam aanslaan. Ik duim voor je!

Caithxxx vindt dit leuk.
  10. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Heeft een van jullie wel eens psychologische ondersteuning vanuit het ziekenhuis ontvangen? Ik denk er over om dat volgende cyclus (als deze is mislukt) misschien aan te vragen. Het moment tot de inseminatie trok ik prima, maar ik ben het hele weekend zo futloos en verdrietig geweest. Lukt me slecht om het allemaal te relativeren en ik raak vrij snel in een rabbit hole waarbij ik vooral denk aan dat het misschien wel nooit lukt en dat dat dan mijn schuld zou zijn. Rationeel weet ik dat dat allemaal niet klopt, maar ik heb me desalniettemin echt flink rot gevoeld de laatste dagen. Vandaag lijkt al een iets betere dag te worden!

WannabeMammi vindt dit leuk.
  11. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit wel een folder in mn handen gedrukt gekregen, maar zelf eigenlijk nooit om die ondersteuning gevraagd. Achteraf was t misschien toch beter geweest, dus ik denk dat het niet verkeerd is om gewoon eens zo'n gesprek aan te gaan. Je kan altijd nog besluiten om er weer mee te stoppen als het niks voor je is. Voor nu: dikke knuffel!

Sappie91 vindt dit leuk.
  12. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Ik denk hier ook over na omdat ik toch ook altijd in serieuze dalen terecht komt. Soms lijkt het allemaal niet meer rationeel te bekijken. Enkele dagen later ben ik weer helemaal mezelf. Maar die snelle emotionele schakeling kan ook niet altijd goed zijn.

Sappie91 vindt dit leuk.
  13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wie van jullie heeft de ovitrelle eruit getest? Hier 8 dpo vandaag. Mijn voornemen is om met 12 dpo te testen.

14. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds juni een psycholoog. Dat was eerst vooral in verband met de rouwverwerking na het overlijden van mijn moeder. Maar de laatste maanden bespreken we ook vaak de kinderwens. Hierdoor ben ik er echt anders in gaan staan. Toevallig aanstaande donderdag mijn laatste gesprek. Dus absoluut een aanrader.

15. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Fijn dat je jouw ervaring erin meedeelt, want het blijft toch altijd een gevoelig onderwerp. Denk toch dat ik eens ga luisteren volgende afspraak. Al is het maar om een rustigere mindset te krijgen. Dankje!

Oh en op je vraag van ovitrelle uittesten, kan ik je helaas niet helpen. Ik test niet voor mijn Nod :p Maar ik meen al op verschillende pagina's gelezen te hebben dat het ook bij iedereen verschilt. De ene heeft op dag 9 al geen ovitrelle meer in haar lichaam terwijl de andere op dag 12 nog licht positief test. :confused:

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Niet via het ziekenhuis, wel via de reguliere psycholoog. Toen we bij de 2e zo lang bezig waren. Dat heeft geholpen, mentaal ging het bij de 3e kinderwens beter. Had nog profijt ervan zeg maar. Kan het je aanraden. Ik was mijzelf haast verloren in de wens, was mijzelf gewoon kwijtgeraakt. En heb mijzelf wel weer hervonden door de psycholoog en deed de relatie ook goed :)

17. Hotsaflots88

2 jul 2022
    66
    46
    18
    Vrouw
    Fijn dat dat rust geeft. Wat is eigenlijk de reden dat ze zoveel iui gepoogd hebben bij jou? Hier was het na de 7e raak, maar helaas ook miskraam waardoor ik weinig vertrouwen heb in de keren die nog komen….tips om vertrouwen te houden?

18. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Succes!! Met hoeveel eenheden start je?

19. WannabeMammi

WannabeMammi Actief lid

3 jan 2021
    453
    416
    63
    Vrouw
    Niet vanuit het ziekenhuis, maar heb een paar maanden geleden wel een psycholoog in de arm genomen. Ook op andere vlakken ondervind ik hinder, dus ik wil mijzelf verder ontwikkelen. Het helpt nu ook tijdens het traject. Je leert wat beter relativeren enzo... Ik kan het alleen maar aanbevelen!

Ik vraag me ook vaak af of ik nu richting depressie aan het gaan ben. Maar dan voelt het de volgende dag ineens weer beter. Die ups en downs horen volgens mij ook bij het vrouw-zijn (hormonen).

20. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ja ik ben maandag al op cd11. Natuurlijke cyclus heb ik meestal m'n eisprong op dag 16. Dus ben benieuwd naar nu :D het valt in elk geval niet op zondag EN we zijn volgende week woensdag 4 jaar samen. Dat zou het ultieme cadeautje zijn ❤️

Deel Deze Pagina