Niet gevraagd. Maar ik gok dat vcm van mijn man dusdanig hoog was in 2019 dat iui misschien niets toevoegd. Hij had vcm van bijna 200 miljoen
Ja dat is natuurlijk top. Maar kan IUI ook niet gedaan worden als het misschien aan iets anders ligt? Geen idee eigenlijk.
Hmm ok.. maar ik ben ook wat “ouder”.. denk dat het ook echt per ziekenhuis verschilt.. maar ik ga sowieso een volgende keer wel echt zelf proberen. Wat bedoel je trouwens met ‘ik zit nog vast in OI’?
Hoi! Mag ik hier ook meekletsen ookals was onze start met iui niet in 2020? We zitten inmiddels in ronde 27 en de eersre ronde iui in eigen cyclus. We hebben onverklaarbare onvruchtbaarheid waarschijnlijk vanwege de niche van de twee keizersnedes. De iui is in eigen cyclus maar wel met ovitrelle. Afgelopen dinsdag was de iui en we zitten nu dus in de wachtweken. Ik heb gevoelige borsten en een beetje een weeig gevoel in mn maag van de ovitrelle. Koffie smaakt me ook niet dus wel lichte zwangerheidskwaaltjes van de ingespoten hcg. We gaan 3 rondes zo doen, daarna 3 rondes met stimulatie.
Ze gaf vooral aan om de zorgen en onzekerheid een plek en een “tijd” te geven. Dus het is ok om een dag van de mik te zijn bij de zoveelste teleurstelling, maar plan dan ook iets in waar je echt energie van krijgt. Ze legde uit dat zo’n traject in je hele leven door kan sijpelen en dat het belangrijk is om daar grip op te hebben en niet alles op pauze te zetten. Het zit immers in je werk, in vriendschappen, in familiebanden, in je huis als je langs dat ene kamertje loopt, in je toekomstplannen op korte en lange termijn… Sowieso vind ik het al een stukje rouw dat het niet op de natuurlijke manier wil. Dat ik niet de verrassing en gezonde spanning kan hebben rondom ontdekken en vertellen dat je zwanger bent. Dat ik mij en mijn man niet kan geven wat we zo graag willen. Als ik dit typ schieten de tranen me al in de ogen. Naja, daarom praat ik dus soms met iemand. Kreeg er een doorverwijzing voor trouwens, de fertiliteitsarts begon er zelf over.
Ja heel mooi verwoord zo! Helemaal begrijpelijk.. Zo ervaar ik het ook. De tranen springen dan in m'n ogen, als ik er bvb aan denk dat het ZO mooi zou zijn om een positieve test te hebben en mijn oma te vertellen dat ze overgrootoma word. Ze zei ooit eens dat ze daar nog voor leeft om dat mee te maken. En precies wat je zegt, die rouw is er ook omdat het niet gelukt is na een jaar proberen, na zoveel IUIs etc. Dat is al erg zat. Er zijn al best wat lastige dingen gebeurd in m'n leven en dit komt er dan maar gewoon bij. Dat is wel de heftigste emotie, dat ik daar heel boos om ben (en ja, wat kun je daarmee, want waarop moet je je boosheid dan richten haha). Er zijn een aantal dingen die z'n sporen na hebben gelaten, en dan denk ik, ik heb voor m'n leven tot nu toe denk ik wel even m'n portie gehad. En dan komt dit weer.. en dit is nog eens iets wat heel je leven bepaalt als het niet lukt. Het is niet even een tegenvaller. Maar ja toch gewoon positief proberen te blijven ! Gek genoeg kan het ook gewoon over 2 maanden gelukt zijn haha.
Pff ja zo herkenbaar allemaal… je neemt het idd overal mee naartoe.. en het voelt zo oneerlijk.. Ik vind het wel een opluchting om te lezen dat ik hierin niet alleen ben..Dat jullie dit ook zo voelen.. Het voelt soms zo eenzaam namelijk..
Nee ik ook niet. Al heeft een goede vriendin van mij wel weer twee andere vriendinnen die met IVF zwanger zijn geworden. Maar goed.. in mijn directe omgeving wordt iedereen heel makkelijk zwanger.. daardoor heb ik toch vaak het gevoel dat er iets mis is met me. gelukkig is m’n vriend echt super positief altijd, hij houdt de moed er wel in en dat geeft mij wel weer hoop. Uiteindelijk móet het gewoon n keertje lukken!
Heel fijn dat je vriend altijd zo positief is Ja erg is dat gevoel he. Ik vind het zelf lastig dat ik t gevoel heb dat dit me niet gaat overkomen, zwanger worden en kinderen krijgen. En dan ben ik bang dat ik dat intuïtief aanvoel ofzo
Morgen voor poging nummer 8 aan de beurt. Gekke vraag misschien maar heeft iemand ervaring met de osteopaat voor een baarmoeder massage? En ik ben eigenlijk ook benieuwd naar ervaringen over iui met hormonen. Wij zijn gister bij de gynaecoloog geweest om het IVF traject te bespreken omdat ze dat na 6x IUI daar al zouden doen en in de kliniek waar ik nu onder behandeling ben pas na 12x. Nu kregen wij gister te horen dat ze mij toch te jong vinden voor IVF en dus vinden dat ik eerst 12x IUI geprobeerd moet hebben. Nu zou ik wel IUI kunnen doen met hormonen zodat ik meer eitjes heb. Ik heb een vrouwelijke partner en dus meteen gestart met IUI.
Wat fijn dat je 12x IUI mag! Dat lijkt me goed, als je zelf niet kan proberen. Wij kunnen dat ook niet, maar mogen max 9x IUI, dat vind ik toch wel jammer. Ik heb 1 ronde geprobeerd met hormonen, Gonal F, en daar merkte ik niet echt iets van. Er was overstimulatie, en deze maand cystes dus geen pogingen helaas. Dat is het grote nadeel van hormonen (maar voornamelijk in het begin als je op zoekt bent naar de goeie dosis). Ovitrelle spuiten ben ik dus nog niet aan toe gekomen, maar ik lees dat de meeste vrouwen daar wel wat van voelen (omdat het toch een shotje zwangerschapshormonen is )
Succes morgen! Ik start met je mee met volgende ronde met extra hormonen. Na 6 maanden clomid moet ik door met gonal f. Alleen hoop ik wel keurig op 1 eitje dan. Ik weet dat ik met 3 wel door mag maar 1 vind ik meer dan genoeg ik heb al 2 kinderen, ik heb geen wens voor 4 of meer maar door mijn leeftijd is de kans op 2 gelukkig wel wat kleiner. Clomid gaf mij geen bijwerkingen dus ze verwacht dat ik met gonal f ook geen bijwerkingen krijg. Ovitrelle laat mij zwanger voelen en misselijk met maagzuur. Utrogestan geeft vooral een hoop ranzige vette afscheiding
Ik heb geen ervaring met een osteopaat, maar zat er toevallig laatst wel over te lezen. Misschien ga ik dat binnenkort eens proberen. Over de hormonen: ik vind het spuiten (heb menopur) prima te handelen, heb wel wat last van bijwerkingen. Puistjes in mn nek, opgeblazen buik… Van de ovitrelle heb ik niet heel veel last, ben de eerste paar dagen wel vermoeid en emotioneler (janken om een autoreclame enzo).
Net voor een echo op cd10 geweest. Waar ik hoopte op goed nieuws, hebben wij helaas weer een flinke teleurstelling te verduren. Namelijk… overstimulatie. Momenteel 4 á 5 eitjes met zelfs nog wat kleinere eitjes erachter. Inseminatie mag dus niet doorgaan. Daarbij hebben wij een “verbod” gekregen voor gemeenschap! En, mogelijk weer cyste in de volgende cyclus. Opnieuw een verloren maand! Maandag ga ik bellen voor een telefonische afspraak met mijn hoofdbehandelaar. De gonal f moet omlaag gebracht worden in dosering. Daarbij wil ik vragen of het niet mogelijk is om verder te gaan zonder de gonal f, aangezien er niets mis is met mijn eigen cyclus. En nu dus al 2x niet door kunnen gaan voor inseminatie en de eerste keer net op het randje. Misschien dan alleen de ovitrelle erbij zodat ze mijn eisprong wat in de hand kunnen hebben. Voor nu in ieder geval even een enorme baal dag!
Afspraken- en NOD-lijstje ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Enigma - IUI-D ronde 3 Dvk1990 - ronde 3 / IVF ronde 1 Bvdm - IUI-D ronde 9 Ourbigdream - IUI ronde 7 Lille - IUI-D ronde 6 Glitterhartje - IUI ronde 2 Danie1989 - IUI ronde 1 Tunisiana - IUI ronde 4 BibiQ IUI-D ronde 3 Chococookie - IUI ronde 2 Marsha95 - IUI ronde 1 Groenebomen - ronde 4 Minetje - IUI natuurlijke cyclus ronde 3 Shiltje - IUI - ronde 2 Ekstertje - IUI - ronde 2 Mimi87-IUI natuurlijk cyclus ronde 5 Narcisje - KID - ronde 23 Littledreamers - rond 24 - iui ronde 3 Appeltaartje121 - IUI ronde 2 SM1987- KID ronde 7 Ava101- IUI - ronde 2 gecanceld Willow1988 - IUI - ronde 3 NOD / IUI pogingen: SM1987 ronde 7, NOD 30-3-2022 Ava 101, ronde 2 gecanceld, nod 5-04-2022 Willow1988, ronde 3, nod 20-4-22 Overige afspraken: Angel1986 - 20 april eerste echo Zwanger: Enigma IUI-D ronde3 (ud 22 mei 2022) Goldieloks IUI ronde 8 Dvk1990 IVF 1e terugplaatsing EefjeLove IUI ronde 7 Glitterhartje IUI ronde 2 Lille IUI-D ronde 6 (15 oktober 2022) BibiQ IUI-D 3de ronde nat. cyc. Angel1986 IUI donor 1e ronde nat. Cyc